Subwoofer op tegelvloer ??

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:31
Omdat de buren naast ons af en toe melden dat de glazen in de keuken staan te trillen, zou ik hiervoor graag een oplossing willen hebben.
Ze horen geen enkel geluid van bij ons thuis, enkel de glazen trillen in de kasten v/d keuken.
De keuken staat dus net naast onze living met 3 muren ertussen.

Ons huis is een half open bebouwing met een eigen fundering en hangt dus niet vast aan de gemeenschappelijke muur, er zijn dus 3 muren en voorzien van isloatie.

Ik heb mij subwoofer die normale plastiek voetjes heeft op een tegelvloer staan, hieronder had ik al eens viltjes geplaatst zonder goed resultaat.
Kan iemand mij zeggen hoe ik het beste te werk kan gaan om tot een goed resultaat te bekomen?

Ik heb momenteel het volgende materiaal al in huis gehaald.
Spikes met schoteltjes
Harde rubberen mat van 6mm dik
Mouse van 3mm dik voor laminaat

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:36
Harde rubberenmat op de grond leggen, een natuursteen hierop, daarop je subwoofer met spikes. als het goed is zouden die trillingen dan niet meer mogen voorkomen. Maar wat voor subwoofer heb je?? ik mis hier tog nog wat informatie!

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

• Moris
Nock372 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:21:
Harde rubberenmat op de grond leggen, een natuursteen hierop, daarop je subwoofer met spikes. als het goed is zouden die trillingen dan niet meer mogen voorkomen. Maar wat voor subwoofer heb je?? ik mis hier tog nog wat informatie!
Het is deze hier (linkje)

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/max1/AR_Status_Sub_30.jpg

Een Acoustic Resaerch Status Sub 30 subwoofer van 30cm met een geweldige en lage bas :9~

[ Voor 14% gewijzigd door Moris op 09-10-2008 23:39 ]

• Moris
Ik heb net de spikes met bijbehorende schoteltjes eronder geplaatst.

Wat ik al zeer goed vind, dat de resonaties die ik soms al eens had volledig verdwenen zijn :)
Helaas, zijn de lage bassen nog steeds bij de buren te horen :(

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen :?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je hebt het contactgeluid grotendeels al opgelost door de sub zo veel mogelijk los te maken van de grond. Wat de buren nu nog horen is het acoustische geluid. Daar kan je weinig aan doen dan het ding zachter zetten. Lage zijn niet makkelijk tegen te houden, of je moet een meter beton als ondervloer neerleggen. :+

• Moris
Zou het helpen, mocht ik onder de schoteltjes v/d spikes rubbertjes plaatsen.
Mijn sub staat, tussen de hifi-kast en een muur, dus in een hoek.

Of is het enige alternatief, het volume v/d subwoofer naar beneden te draaien.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12 23:51

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Moris schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:30:
Zou het helpen, mocht ik onder de schoteltjes v/d spikes rubbertjes plaatsen.
Mijn sub staat, tussen de hifi-kast en een muur, dus in een hoek.

Of is het enige alternatief, het volume v/d subwoofer naar beneden te draaien.
dat beetje rubber zal het niet oplossen. Waarschijnlijk is het idd het geluid zelf, en niet de contact trilling. Hou je niet tegen. Anders eens spelen met de plaats van het ding.

• Moris
AtomicShockwave schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:08:
[...]

dat beetje rubber zal het niet oplossen. Waarschijnlijk is het idd het geluid zelf, en niet de contact trilling. Hou je niet tegen. Anders eens spelen met de plaats van het ding.
Oké, het rubber onder de sub zal niet veel meer helpen.
Wat ik al wel bereikt heb, is dat de glazen bij de buren niet meer trillen en alle resonaties bij mij zijn verdwenen :)

Helaas, kan ik de sub geen andere plaats meer geven omdat de kabels hiervoor netjes uit de muur komen :9~
Tenzij het echt niet ander kan, wil ik nog een ander plaats zoeken, maar veel keuze heb ik hierin niet.

Zijn er misschien nog andere alternatieven.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12 23:51

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

De sub ophangen in een frame van elastiek? :D

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Fietsbinnenbanden zijn daar sterk genoeg voor.

• Moris
Soldaatje schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 16:27:
Fietsbinnenbanden zijn daar sterk genoeg voor.
Ik heb helaas geen elastiek of fietsbanden in huis, misschien iemand van jullie grapjassen die voor mij de sub wil vasthouden terwijl deze sub eens flink te keer gaat en ik languit in de zetel kan genieten van mijn films :) :+

Verwijderd

Zet wasmachinedempers op de vloer, leg daarop een goede dikke betontegel en zet daarop je sub.

• Moris
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:40:
Zet wasmachinedempers op de vloer, leg daarop een goede dikke betontegel en zet daarop je sub.
Deze manier, werkt enkel voor een houten vloer. Ikzelf zit met een tegelvloer :)

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

zou je dit willen toelichten? ik zie namelijk niet waarom dat anders zou zijn.

• Moris
Firestorm schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:10:
zou je dit willen toelichten? ik zie namelijk niet waarom dat anders zou zijn.
Dit is mij door een hifi-winkel verteld :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:40:
Contactgeluid schijnt niet het probleem te zijn als ik het zo lees. 2 opties denk ik: sub zachter zetten, of meer geluidsisolatie tussen jou en je buren.

• Moris
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 23:33:
[...]

Contactgeluid schijnt niet het probleem te zijn als ik het zo lees. 2 opties denk ik: sub zachter zetten, of meer geluidsisolatie tussen jou en je buren.
Meer geluidsisolatie is niet meer mogelijk, we zitten momenteel tussen ons beide al met 3 muren en een dubbele isolatie :)

Het zal waarschijnlijkk de luchtverplaatsing en zeer lage bas zijn, die deze mooie sub maakt :9~
De resonatie is al wel helemaal verdwenen en dat hebben de buren ook al zeer positief opgemerkt :)

Wat stiller zetten bij een knallende film, zal dan de enige optie zijn die nog overblijft :(
Pagina: 1