Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
Ik ben op zoek naar een mobiel toestel, maar weet helemaal niet welke ik moet pakken en welke er bestaan. De zaken die ik eigenlijk wil, zijn de volgende:
  • Een slide systeem, waarmee ik een oproep kan beantwoorden door het toestel open te schuiven.
  • Geen touchscreen. Ook niet die van de Samsung Soul
  • Geen Windows mobile
  • Het liefst niet te breed in de vorm, dus het zal misschien geen smartphone worden, denk ik.
  • De software mag niet traag zijn
  • Geen Nokia
  • Stevig materiaal. Geen plastic dat heel snel uit elkaar valt
  • Het mag niet duurder zijn dan €550
  • Het zou fijn zijn als het toestel met een Mac kan omgaan, maar dit is optioneel
Toestellen die ik al heb gehad:
  • Samsung D900
  • Samsung i600
  • HTC Touch
  • Sony Ericsson C902
  • iPhone (1e generatie)
  • iPhone 3G
  • Nokia N95 8GB (al na 2 dagen terug gebracht naar de winkel)
De Sony Ericsson C905 vind ik wel mooi, maar die komt pas over 3 weken uit. Ik heb op dit moment namelijk geen toestel.

Dit is een hele lijst met eisen. Hopelijk kan iemand mij helpen :?

Ik heb nog nooit met Motorola toestellen gewerkt. Heeft iemand hier ervaring mee qua software interface en kwaliteit van de hardware?

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Geen touch screen? een slide? Geen Windows Mobile? Kan je niet beter wat zoeken in de oudere generatie mobiele telefoons die alle moderne snufjes nog niet hadden?

Je zou ook eens kunnen kijken naar linux based mobiles. Vanuit Linux magazine deze maand:

Freerunner is te koop!

We hebben er lang op moeten wachten, maar nu is hij er dan eindelijk: de OpenMoko Neo Freerunner. En vanaf nu kunnen niet alleen ontwikkelaars hem kopen, maar ook de consument! De telefoon draait natuurlijk op Linux en alle software is aan te passen. Installeren van software kan ook gewoon, de gebruikers worden zelfs aangemoedigd om dat te doen. En je kunt aan de hardware sleutelen. De cad-bestanden staan gewoon online.

Het kleurenscherm van de Neo Freerunner is 4,3" groot en heeft een resolutie van 640x480 pixels. De telefoon heeft een 500MHz S3C2442-processor van Samsung, 128MB ram 256MB aan flashgeheugen. De 3d-acceleratie wordt verzorgt door de 3362-chip van SMedia en verder bevat het apparaat twee 3d-accelerometers. Er is één usb-aansluiting aanwezig en natuurlijk kun je met wifi en gprs het internet op. Bluetooth en GPS zijn gelukkig niet vergeten. Tot slot kun je er ook nog mee bellen, niet helemaal onbelangrijk. We zijn heel benieuwd naar de eerste gebruikerservaringen.

Kijk voor meer informatie op www.openmoko.com

"That was left handed..." - JJH

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Toevallig, ben ook op zoek naar een telefoon en lijst met eisen komt goed overeen. Heb nu een Samsung D900 en die bevalt prima, behalve dat hij na bijna 2 jaar "op" is. De opvolgers van de D900 van Samsung vind ik niet echt geslaagd, het design staat mij niet echt aan. Echt goede alternatieven heb ik nog niet gezien, wellicht de D900i.

Het liefst heb ik een toestel met weinig poespas maar wel klein en dun, blijkbaar is er geen grote markt voor dat soort toestellen. Ik zie vnl. toestellen van redelijk grote omvang maar met allerlei (in mijn ogen) onzinnige features.

[ Voor 26% gewijzigd door argro op 09-10-2008 22:09 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
'Welke kan ik het beste kopen' topics zijn hier niet gewenst, zie ook GSM's Beleid.

Succes met het maken van de keuze.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Dit topic is gesloten.