Verwijderd

Topicstarter
Hallo Lui,

Korte vraag... ik heb nu mijn TV aangesloten op een 5 meter dunne VGA kabel... werkt prima.
Nu ga ik mijn PC verplaatsen waardoor ik zeker 20 meter VGA kabel nodig heb...

Ik heb een VGA kabel gevonden van 30 meter voor 54 euro, hieronder wat specs:

- High quality vga kabel ( monitorkabel ) 30 meter.
- 15 polig high desity male naar 15 polig high desity male
- vga monitor kabel met extra afscherming en ferriet ontstoring.

Hoe intensief komt dit de kwaliteit ten goede/slechte?

Dank,

Danny

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-02 14:14

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Dat is vrijwel zeker 100% funest voor je signaal. Zelfs met 5m kabel kan ik al heel duidelijk verschil zien in signaal verlies.

Ik heb het hier thuis opgelost met een VGA naar Composite converter en dat signaal dan met 15m kabel naar m'n TV. Daarvan is de kwaliteit acceptabel

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:43

HaTe

haat niet

Kan je het scherm niet met DVI aansluiten? Dan heb je geen kwaliteits verlies, omdat het digitaal is.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had je al geGoogled op "maximum length VGA cable"?

Als ik even een gemiddelde neem, zegt men dat de kwaliteit en resolutie zo rond de 15m niet meer te garanderen is tenzij je er een repeater tussen gaat zetten.

Denk trouwens dat je misschien eens moet kijken naar KVM over UTP maar even geen idee wat dat kost voor thuisgebruik.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:15
Prijs zegt niet alles, een goedkope kabel kun je ook als duur verkopen.

Op zich is 30m geen probleem, mits goede kwaliteit kabel gebruikt wordt. En helaas kun je dat heel moeilijk zo op afstand beoordelen. Eea is ook afhankelijk van gebruikte resolutie/refreshrate.

Kun je m niet gewoon in een winkel in de buurt halen,en in overleg proberen?
flitspaal.nl schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:59:
Dat is vrijwel zeker 100% funest voor je signaal. Zelfs met 5m kabel kan ik al heel duidelijk verschil zien in signaal verlies.

Ik heb het hier thuis opgelost met een VGA naar Composite converter en dat signaal dan met 15m kabel naar m'n TV. Daarvan is de kwaliteit acceptabel
HaTe schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:59:
Kan je het scherm niet met DVI aansluiten? Dan heb je geen kwaliteits verlies, omdat het digitaal is.
Toch jammer dat DVI uit mn hoofd tot 10m gaat, daarna moet je over op actieve repeaters ivm timingsproblemen.

Als 5m al een probleem is gebruik je zeker 1600x1200@100hz, of je hebt een superbrakke kabel. Ik heb regelmatig kabels gezien van 15-25m, wat geen superprobleem is als de kabel maar fatsoenlijk is.

VGA -> composite is de meest brakke optie, als je dat acceptabel noemt had je die storing van jouw 5m kabel al nieteens opgevallen.

Ik heb zelf (geloof ik) 20m liggen, AK9550. Kost iets van 60 eur maar doet zn werk prima. Als je in de buurt zit kun je m wel lenen/proberen. (Kan ook zijn dat ie 25m is, weet ik ff niet uit mn hoofd)
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:05:
Goede ideeen allemaal, dank jullie wel!
Composiet is toch gewoon scart eigenlijk?

Hoe los ik dat het beste op met: DVI of VGA naar Scart?
Graag hou ik de prijs zo rond de 50 euro (of minder natuurlijk)

Thnx guys! danny
DVI->scart kan niet, DVI is digitaal, scart is analoog.
VGA->scart kan heel soms, als je tv tenminste vga over scart aankan.

composiet is niet perse scart, scart is eigenlijk een connector, geen signaal.

In volgorde van kwaliteit (brak -> hoog): composite, s-video, rgb.

Sommige fabrikanten 'misbruiken' scart voor component of vga, maar officieel zit dat niet in de scart-pinout.

[ Voor 88% gewijzigd door DJSmiley op 09-10-2008 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter

Thnx guys! danny

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:05:Hoe los ik dat het beste op met: DVI of VGA naar Scart?
Kom op zeg; een beetje zelfwerkzaamheid is nog nooit iemand moe van geworden.

Ben je al eens bij een goede TV-zaak geweest om te vragen of zij je kunnen helpen; DVI is namelijk tegenwoordig op veel TV's ook een aansluiting en misschien dat zij iets weten voor je? Ik vermoed trouwens dat je budget te laag is uitgevallen maar dat is zomaar een gokje...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:05:

Thnx guys! danny
Heb je een mediamarkt in de buurt? Die heeft die kabels ook gewoon, daar ik heb de mijne ook gehaald en die werkt perfect. Gebruik hem alleen nooit meer maar toch :P

Was geloof ik 60 euro ofzo.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even gemeten en 15 meter moet ook genoeg zijn en ik heb een HDMI aansluiting op mijn plasma TV...

Is dit misschien de oplossing: "HDMI kabel naar DVI-D in diverse lengtes Kwaliteitskabels ook gescikt voor hdmi 1.3" die gaan tot 15 meter...

Gaat dit een beetje werken?

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08-2025
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:21:
Ik heb net even gemeten en 15 meter moet ook genoeg zijn en ik heb een HDMI aansluiting op mijn plasma TV...

Is dit misschien de oplossing: "HDMI kabel naar DVI-D in diverse lengtes Kwaliteitskabels ook gescikt voor hdmi 1.3" die gaan tot 15 meter...

Gaat dit een beetje werken?
hdmi = digitaal dus geen verlies aan signaal. Het gaat dus werken.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:33

heuveltje

KoelkastFilosoof

zero_cool89 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:52:
[...]

hdmi = digitaal dus geen verlies aan signaal. Het gaat dus werken.
digitaal dus geen verlies aan signaal

Dit is dus absoluut kolder !
de signalen die over DVI zijn ook gewoon onderhevig aan verzwakking en timing verschillen naarmate de kabel langer word. dus dat gaat net zo goed fout of goed als "analoog".

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-02 14:42
Ik heb er zelf 10 meter aan hangen. Ik moet zeggen, het beeld is wel wat 'versprongen'. Alsof hij heel snel naar links beweegt, en last van ghost heeft. Dit is echter alleen te zien wanneer je met je neus tegen het scherm zit. Werkt in mijn geval prima! (10 meter dan).

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:07

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
HaTe schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:59:
15 meter DVI kabel vindt niet elk display leuk (kwaliteitsverlies kan dan zeker optreden, heb het helaas meegemaakt met 10 meter DVI en een oude Dell LCD
Pagina: 1