Slecht idee... Hoe laat?
Wat je kunt proberen is opstarten in verbose mode. Dit doe je door tijdens het opstartgeluid cmd-v in te drukken. Kijk goed wat er allemaal voorbij komt aan foutmeldingen, want het kan snel gaan.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
De laatste G5 17"dus. Het exacte OS weet ik zo gauw niet meer en kan ik nu ook niet zien. Ik heb met m'n slaperige kop gisteravond de update manager gedraaid, waar wat kleine updates en één grote van zo'n 180 mb in zaten. Na afloop moest ik de computer uit- en weer aanzetten. Ik heb 'm uitgezet en vanmorgen weer aangezet.
Ik zie zo gauw alleen een fail op een link met een localhost; initcardwithstoredprefs
[ Voor 3% gewijzigd door GSX-MAN op 09-10-2008 19:04 . Reden: aanvullingen en typefouten ]
Slecht idee... Hoe laat?
Na een heleboel geluid van de fans en een paar minuten grijs scherm met progress indicator zit ik nu weer in hetzelfde blauwe scherm zonder activiteit.
Tevens pram gezapped (wat dat ook betekent); dat doet ook al niets.
[ Voor 15% gewijzigd door GSX-MAN op 09-10-2008 20:56 ]
Slecht idee... Hoe laat?
Had ooit eens iets soortgelijks, bleek het een brakke USB hub te zijn.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
En omdat ik er geen software bij heb, kan ik er ook geen nieuwe OS op zetten. Dat wordt een zwaar weekend.
Slecht idee... Hoe laat?
Slecht idee... Hoe laat?
Slecht idee... Hoe laat?
Vooral rustig blijven en vanaf de basis omhoog werken is het enige dat werkt in zo'n situatie. Gelukkig is een Mac het waard
Heb je ook een pb'tje gestuurd trouwens
Zo wordt het best een dure presse-papier.
Slecht idee... Hoe laat?
Mac OS X: "verbroken map"-symbool, verbodsbord of kernel panic tijdens het opstarten van de computer
[ Voor 43% gewijzigd door Frietsaus op 16-10-2008 21:49 ]
Maar hoera! Oplossing (tijdelijk, tot ik officiële software heb):
-Een iso van Leopard van ruim 7 gb gedownload via een bittorent-client. Duurt even, heb je ook wat;
-Transmac gedownload, een programma waarmee je mac software zou moeten kunnen herkennen en branden;
-Transmac een uur lang laten stoeien met een DVD9 en de iso;
-PC loopt op 100% vast, inclusief blauw scherm;
-DVD eruit gehaald en op hoop van zegen in de Mac;
-Leopard geïnstalleerd;
-Draaien maar!
Goed ik heb nu alleen nog geen licentie voor deze versie van Leopard. Maar als alle hardware in orde blijkt te zijn, ga ik even kijken of ik de originele software nog kan bemachtigen. Anders koop ik Leopard wel, denk ik.
Slecht idee... Hoe laat?