[iMac G5] Blijft in bootscherm hangen

Pagina: 1
Acties:

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-02 14:26

GSX-MAN

de/het/een

Topicstarter
Help!

Ik heb m'n Imac gisteren opgehaald en gisteravond de updatemanager gedraaid. Nu kom ik niet verder dan dit scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i262.photobucket.com/albums/ii106/GSX-MAN/DSC05275.jpg

WTF heb ik nou weer en hoe kom ik hier vanaf?

Alvast ontzettend bedankt voor de tips en het geduld.

Slecht idee... Hoe laat?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke updates heb je allemaal geïnstalleerd? Wat voor een iMac G5 is het precies (zie voor hulp How to identify your iMac)

Wat je kunt proberen is opstarten in verbose mode. Dit doe je door tijdens het opstartgeluid cmd-v in te drukken. Kijk goed wat er allemaal voorbij komt aan foutmeldingen, want het kan snel gaan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Topicstarter
Specs: http://specs.tweak.to/17259

De laatste G5 17"dus. Het exacte OS weet ik zo gauw niet meer en kan ik nu ook niet zien. Ik heb met m'n slaperige kop gisteravond de update manager gedraaid, waar wat kleine updates en één grote van zo'n 180 mb in zaten. Na afloop moest ik de computer uit- en weer aanzetten. Ik heb 'm uitgezet en vanmorgen weer aangezet.

Ik zie zo gauw alleen een fail op een link met een localhost; initcardwithstoredprefs

[ Voor 3% gewijzigd door GSX-MAN op 09-10-2008 19:04 . Reden: aanvullingen en typefouten ]

Slecht idee... Hoe laat?

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Topicstarter
Inmiddels ook de safe mode geprobeerd:

Na een heleboel geluid van de fans en een paar minuten grijs scherm met progress indicator zit ik nu weer in hetzelfde blauwe scherm zonder activiteit.

Tevens pram gezapped (wat dat ook betekent); dat doet ook al niets.

[ Voor 15% gewijzigd door GSX-MAN op 09-10-2008 20:56 ]

Slecht idee... Hoe laat?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 19:34

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Heb je hem (of haar ;) ) al eens opgestart zonder alle randapparaten?
Had ooit eens iets soortgelijks, bleek het een brakke USB hub te zijn.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Topicstarter
Ja, er zit niets op of aan.

En omdat ik er geen software bij heb, kan ik er ook geen nieuwe OS op zetten. Dat wordt een zwaar weekend.

Slecht idee... Hoe laat?

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Topicstarter
Jaaaa! Mijn zwager heeft software liggen! _/-\o_ Vanavond meteen halen, dan red ik mijn weekend..

Slecht idee... Hoe laat?

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Topicstarter
En dat wil ook al niet installeren... Ik jaag zometeen een paar kogels door dat rotding en ga weer lekker met de PC aan de slag.

Slecht idee... Hoe laat?

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 08:24
Heb afgelopen week ook zoiets gehad met een oude G3; daar bleek (tegelijkertijd) zowel de harddisk, als de dvdspeler, als de software niet helemaal ok te zijn. Harddisk heb ik vervangen (weet niet hoe makkelijk dat bij de G5 gaat, en of je nog een oude hdd 'over' hebt?), dvdspeler kan je testen met een extern exemplaar of door een andere Mac in firewire mode op te starten (firewire kabel tussen de twee macs, dan eerst de andere opstarten met T ingedrukt, zodat die als dvdspeler kan fungeren voor de jouwe) en wat software betreft moet je echt een retailversie van OSX hebben; software die meegeleverd werd met een computer schijnt model-specifiek te zijn.

Vooral rustig blijven en vanaf de basis omhoog werken is het enige dat werkt in zo'n situatie. Gelukkig is een Mac het waard ;)

Heb je ook een pb'tje gestuurd trouwens

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Topicstarter
Argh... Werkelijk alles geprobeerd, maar niets wil werken. Ik kom niet verder dan een grijs scherm met een soort "verbodsbord". Ik heb nog steeds de originele software niet, alle andere versies die ik probeer doen niets.

Zo wordt het best een dure presse-papier.

Slecht idee... Hoe laat?

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

Kun je hem niet gewoon even bij een Service Point droppen?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Waarom wil die software van je zwager niet installeren? Zijn dat van die grijze restore schijven of is dat een retail versie van Tiger of Leopard? Het is wel handig als je zoveel mogelijk informatie geeft.

Mac OS X: "verbroken map"-symbool, verbodsbord of kernel panic tijdens het opstarten van de computer

[ Voor 43% gewijzigd door Frietsaus op 16-10-2008 21:49 ]

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Topicstarter
Ja, het zijn grijze restoreschijven. De retailversie van Tiger kan hij nergens meer vinden.

Maar hoera! Oplossing (tijdelijk, tot ik officiële software heb):
-Een iso van Leopard van ruim 7 gb gedownload via een bittorent-client. Duurt even, heb je ook wat;
-Transmac gedownload, een programma waarmee je mac software zou moeten kunnen herkennen en branden;
-Transmac een uur lang laten stoeien met een DVD9 en de iso;
-PC loopt op 100% vast, inclusief blauw scherm;
-DVD eruit gehaald en op hoop van zegen in de Mac;
-Leopard geïnstalleerd;
-Draaien maar!

Goed ik heb nu alleen nog geen licentie voor deze versie van Leopard. Maar als alle hardware in orde blijkt te zijn, ga ik even kijken of ik de originele software nog kan bemachtigen. Anders koop ik Leopard wel, denk ik.

Slecht idee... Hoe laat?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat van die grijze restore schijven klopt dan wel, die kunnen alleen geïnstalleerd worden op de computer waar deze vandaan kwamen. :)
Pagina: 1