• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik ben benieuwd of het mogelijk is in 3ds max om meerdere renders te uitvoeren in een groot tijdsbestek.

Elke render duurt nu een uur en ik moet van elke camerapositie een render maken.

Nu zou het handig zijn als ik vannacht meerdere renders achter elkaar kan laten uitvoeren. is hier ook een script voor of zit er zo'n optie ingebakken in max?

Op google kan ik niks vinden en ik zou ook niet weten hoe zo'n "multiple render" zou heten in vaktermen

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-01 15:13
Ik zou meer in de richting van "batch render" zoeken.

http://www.google.nl/sear...q=3ds+max+batch+rendering

Maar ik heb dan ook volstrekt geen kaas gegeten van 3D rendering.

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-12-2025
heb het inmiddels al gevonden. Een ict vriend noemde het een "batch". Na een beetje zoeken kwamen we terecht in het volgende menu van max: Rendering --> batch render

• epic007
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-01 10:44
Dit kan met backburner (dit zou standaard geïnstalleerd moeten zijn met 3DS). Met backburner kan je een renderfarm maken van meerdere pc's en daar jobs heensturen, maar je kan het ook op 1 PC gebruiken.

Verwijderd

Ik ben zelf pas begonnen met 3d max. Ik heb begrepen dat je je camera moet animeren. Dus animate maken waar je camera op elke frame een andere standpunt neemt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2008 02:41 . Reden: tipfout ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:17:
Ik ben zelf pas begonnen met 3d max. Ik heb begrepen dat je je camera moet animeren. Dus animate maken waar je camera op elke frame een andere standpunt neemt.
Je kan je camera een pad laten volgen en daarna als RenderView die camera selecteren inderdaad. Door de batch-render zal de camera een pad volgen en bij elk volgend stapje wordt een render weggeschreven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BcMe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2025

BcMe

BcM

Voor meerdere renders op één machine achter elkaar: Scene states&Batch render
Voor meerdere renders op meerdere machines: Net Render (Backburner bijv. kan OOK in combinatie met Scene states&Batch render)

Verwijderd

In 3d Studio Max heb je nog videopost trouwens.
Pagina: 1