Toon posts:

Fritzbox / usb printer via netwerk ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg mijn printer maar niet aan de praat via WLAN -> fritzbox -> USBpoort. Een testpagina wil ie wel drukken, maar zodra ik iets uit WORD haal stopt ie meteen of na 1 of 2 regels.(HP Deskjet 3600 series)

Nu heb ik ergens gelezen dat je de printer ook als netwerkprinter zou moeten kunnen instellen, maar ik heb geen idee hoe.
Iemand daar ervaring mee ?

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:12
Beetje karige topic start maar vooruit dan maar, we helpen je op weg:

Google is je vriend, en dan vind je dit!.

Kijk ook even je fritzbox bepaalde printers wel of niet ondersteund. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het niet gaat werken. Je printer krijgt immers geen extra of nieuw ip toegewezen omdat hij via usb verbonden is aan de router. Dus je zou als tcp-ip poort de poort van je gateway (router, jeweetwel: 192.168.1.1 of 10.0.0.1, of wat je er zelf van gemaakt hebt) kunnen pakken.

Succes

discogs

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets dergelijks had ik ook al gevonden in een Google discussie groep alleen:
This window prompts you for a Printer Name or IP Address: and Port Name:. In order to find the IP Address of your printer, you may have to refer to the printer manual or print a configuration page from the printer you are trying to print to. Once you have located the IP Address, enter the IP Address in the box located to the right of Printer Name or IP Address. Leave Port Name: blank, and click Next.
Ik raak hier het spoor bijster, ik kan niet vinden waar ik de configuratie pagina van de printer vandaan moet halen en weet ook niet hoe ik het ip adres van de printer zou moeten vinden :'(

Wie o wie

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:12
Dat zeg ik toch, je kan het ip van je router eens proberen!

usb printers zonder netwerkaansluiting, printen geen configuratiepagina's met ip-adressen.

[ Voor 44% gewijzigd door loewie1984 op 10-10-2008 09:57 ]

discogs