Wordt system profiler information gecached?

Pagina: 1
Acties:

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Korte vraag: Is het mogelijk System Profiler informatie te bekijken op een harde schijf die nu niet in het systeem zit? Met andere woorden, cached of saved System Profiler de weergegeven informatie ergens op disk?

Reden: Mijn MacBook ligt (met verwisselde harde schijf) bij de reparateur en ik heb snel de laatst gemeten batterijcapaciteit nodig. De harde schijf waarmee ik normaal werk ligt hier, in een USB-behuizing.

[ Voor 14% gewijzigd door Zpottr op 09-10-2008 17:47 . Reden: Mer uitleg ]

Zoef

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De informatie wordt voor zover ik weet niet gecached. Misschien dat je nog wat uit de logs kunt halen die onder ~/Library/Logs, /Library/Logs en /var/log staan, maar ik acht de kans klein.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
OK, bedankt!

Tot mij eigen verbazing blijk ik voor inleveren van mijn MacBook screenshots te hebben gemaakt van SP - die kwam ik tegen op de desktop. Dus met dank aan MacDrive en mijn (ahem) vooruitziende blik is het hierbij wat mij betreft opgelost :)

Zoef

Verwijderd

Hoewel je probleem opgelost is, misschien een handige tip voor toekomstige viewers van deze topic.
Via System profiler kan je 'Save as' doen en zo heb je een klein bestandje dat gemakkelijk doorgestuurd kan worden. Op die manier kan je bijvoorbeeld erg veel informatie te weten komen over een Apple systeem dat je (tweedehands) van plan bent om aan te schaffen.

Je kan er de processorsnelheid, hoeveelheid RAM, model versie, batterijstatus etc allemaal mee zien. Erg handig!