SMS is inderdaad een oplossing. Maar SMS kost geld. Geld dat men niet wil investeren en in de Throttling geloofd men niet. Vind ik persoonlijk een idiote stelling maar jammer genoeg is mijn arm nog niet lang genoeg om dat systeem in te voeren.
Dus zou de perfecte oplossing zijn maar nu (nog) niet mogelijk.
Ik kan inderdaad een 2de .cmd laten runnen maar das niet netjes hé. Ik moet weten waarom dat ding reboot met de setup van .net 1.1 & 2.0 heb ik dat probleem niet beide versies zijn tevreden met dezelfde commando tags. Maar ik vrees dat MS het leuk vond om dit met 3.5 weer eens anders te maken. Althans als ik in mijn .cmd een
dotnotfx35 /? doe zie ik dezelfde tags staan.
(Doelstelling RIS bij ons)
- Installeren van Desktop & Laptops (voor servers hebben we een RIS in ons Datacenter)
- Platform is een Win2K3 Host system. De RIS is een virtuele machine op MS Virtual Server ook W2K3 Standard
- Zit op een fysiek gescheiden netwerk (zodoende er geen idioot van de Service Desk in Antwerpen een PC zou installeren terwijl de RIS in Gent staat (netwerk kan dat niet aan!) )
- De RIS installeert Windows XP SP3 inclus POST SP3 Updates
- Ook andere software zoals Office, Citrix Client, .NET Frameworks, AV, PDF Reader, ...
Daarna wordt de PC uit het RIS Netwerk gehaald en wordt de Hostname gewijzigt en brengt men het toestel manueel in het Company Domain. Zodoende hij dan in AD in zijn OU wordt gebracht en zodoende met soms een klein duwtje dankzij gpupdate /force de correcte GPOtjes krijgt.
Daarna zal het toestel hoogstwaarschijnlijk nooit nog updates of nieuwe software versies ontvangen buiten de antivirus client natuurlijk.
Waarom: Omdat onze users voor 99% werken in een Citrix omgeving. PC's & Laptops nog geen 5% uitmaken van onze omgeving. Al de rest zijn Thin-Clients. PC's worden hoofdzakelijk gebruikt als een user applicaties nodig heeft die niet op Citrix gepublished kunnen worden en / of hij bepaalde media moet kunnen gebruiken. Laptops zijn dan weer het status-symbool van het management. Maar zijn in feite gewoon mobiele Thin-Clients. Onze omgeving omvat meer dan 20 verschillende sites allen verbonden met een Bilan router en hun eigen Subnet(ten). Aangezien bandwidth in België duur en schaars is moeten we er zuinig mee omspringen. Zeker als je al alles remote doet inclus VOIP & QOS op je netwerk.
[
Voor 54% gewijzigd door
Verwijderd op 10-10-2008 11:59
]