Toon posts:

Hoe het beste 3 monitoren aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal ik zit een beetje verveeld met het hoe het beste het aansluiten van 3 monitoren" op een pc.
Ik ga het proberen goed uit te leggen , vraag is alleen als het mogelijk is wat ik wil.
Ik beschik nu over drie dezelfde monitoren LG 1919s.
Voor 3 schermen moet ik 2 videokaarten gebruiken,
We zullen ze monitor 1 , 2 , 3 noemen en 2 is de middelste
Wat ik wil is bvb dat m'n bureaublad in monitor 2 komt te staan.
Wat ik ook wil is als ik bvb een map open dat ik die kan slepen van 1 naar 3 of 3 naar 2 enz.
Ik zal eerst mijn pc opstelling geven zodat jullie weten als alles wel mogelijk is
Windows XP Home , INTEL E8600 , ASUS P5N-E-SLI , NVIDIA 8800 GTX 2 stuks , 4 gig geheugen. Alles zit nog in de doos dus das voor later.
Moet ik de SLI-Brug weglaten en moet ik dan bvb monitor 1 en 2 op videokaart 1 aansluiten en 3de monitor op de 2de videokaart?
Moeten er mss nog drivers afgehaald worden.
Ik hoop dat mij iemand hier kan uitleg kan over verschaffen want ik vind niet direct een antwoord op m´n vraag via het net.
Of zijn er ms betere opties , zo heb ik bvb gelezen over `triple head 2 go´ maar heb ik daar de keuze die hierboven staat beschreven of is hij puur gemaakt voor 3 schermen tegelijker tijd , ik weet veel vragen maar moet toch ergens beginnen he :)
groetjes

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-04 07:53

EnnaN

Toys in the attic

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:20:
waarschijnlijk wil je dat je bureaublad op monitor 1, 2 EN 3 komt te staan.. anders heb je er zo weinig aan lijkt me.
Wat ik ook wil is als ik bvb een map open dat ik die kan slepen van 1 naar 3 of 3 naar 2 enz.
dat lijkt me het algemene idee van meerder monitoren. windows doet dit automagisch als je ze aansluit.
Moet ik de SLI-Brug weglaten en moet ik dan bvb monitor 1 en 2 op videokaart 1 aansluiten en 3de monitor op de 2de videokaart?
dat is het enige interessante stukje uit je vraag lijkt me :)
Ik hoop dat mij iemand hier kan uitleg kan over verschaffen want ik vind niet direct een antwoord op m´n vraag via het net.
Dat lijkt me stug. over multiple monitor is er nogal wat te lezen. Het enige wat je nog even moet uitzoeken is hoe dat met die SLI brug zit, maar voor de rest is het zo simpel als patat: videokaarten er in, booten, tegen windows zeggen dat je je bureaublad wilt uitbreiden, en klaar is henk.
Of zijn er ms betere opties , zo heb ik bvb gelezen over `triple head 2 go´ maar heb ik daar de keuze die hierboven staat beschreven of is hij puur gemaakt voor 3 schermen tegelijker tijd , ik weet veel vragen maar moet toch ergens beginnen he :)
groetjes
tjah. je hebt toch al hardware? dan zou ik niet nog meer kopen...

sig

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je hebt geen SLI brug ertussen nodig, dan kan je wel SLI activeren, maar op het moment dat je SLI gaat gebruiken, kan je nog maar 1 scherm aansturen.
Of je moet willen rebooten, aangezien je SLI aan/uit kan zetten in het control panel met een SLI brug ertussen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Sli-brug er gewoon tussen laten, als je gaat gamen activeer je sli en klaar.

De tool voor multimonitor-setups: Ultramon, hiermee kan je met sneltoetsen vensters naar andere schermen verplaatsen, programma's/vensters altijd op dat ene scherm laten openen. En als je goed oplet zal je in je nvidia configuratiescherm zien dat de beeldschermen op grafische kaart 1 aangesloten nummer 1 en 3 zijn en die op grafische kaart 2 nummer 2 is. Je kan ze wel heen en weer slepen, maar de nummers blijven zo toegekend.

Ik heb nu expres mijn tweede van m'n derde scherm op de tweede aangesloten om zo een logische nummering te krijgen bij m'n schermen als ik in m'n driver iets in moet stellen.

En een triple head 2 go is alleen leuk/nuttig als je met de 3 schermen wilt gaan gamen. Je sluit dan alle 3 de schermen aan op die triple head 2 go, vanuit daar gaat 1 kabel naar grafische kaart 1 en je kan sli geactiveerd hebben en gamen over 3 monitoren.
Primary monitor kan je in windows toewijzen, maar het is het handigst als die op grafische kaart nr. 1 zit om bij het activeren van sli de primary te blijven en je dus niet helemaal hoeft te draaien naar het 'niet-middelste' scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door Wiethoofd op 09-10-2008 17:43 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil windows helemaal niet uitbreiden , ik wil enkel in de middelste monitor mijn bureaublad.
De bedoeling is eigenlijk voor Flight Simulator , in de middelste monitor mijn cockpit , de andere schermen bvb mijn instrumenten enzenz.
Maar ik heb het al begrepen SLI kan je maar 1 scherm , ik moet gewoon 3 monitoren aansluiten op de 2 kaarten en dan even uitvissen wat scherm 1 ,2 en 3 is doormiddel van omsteken.
Bedankt voor jullie reacties allemaal.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 20:15 ]

Verwijderd

Ik weet niet of je ondertussen al kan multiscreen gamen met nVidia kaarten. Waarom heb je uberhaupt een 8800GTX gekohct? Je kan toch beter een 4850 nemen..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:15:
Ik weet niet of je ondertussen al kan multiscreen gamen met nVidia kaarten. Waarom heb je uberhaupt een 8800GTX gekohct? Je kan toch beter een 4850 nemen..
2 stuks van 8800 GTX , supergoedkoop op de kop weten te tikken en perfect geschikt voor Flight Sim op aanraden van ervaren kenners ;)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 08:57
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:08:
Ik wil windows helemaal niet uitbreiden , ik wil enkel in de middelste monitor mijn bureaublad.
Je zegt dat je een map van het ene naar het andere scherm wilt slepen. Dat is 'bureaublad uitbreiden'. Je primaire monitor blijft natuurlijk nog steeds de middelste. Met je 'START'=knop fijn linksonder in het middelste scherm, dus niet helemaal links op je complete schermverzameling.

Dat heet dus wel 'uitbreiden'. Vroeger maakte je videokaartdriver er nog wel eens één heel grote virtuele monitor van, maar die tijd hebben we achter ons. Als je gewoon je bureaublad uitbreidt naar de monitoren links en rechts, zal Windows nog steeds de middelste als primary blijven zien. Maximaliseren van vensters gebeurt dan ook gewoon op die ene monitor.

Tenzij je dat speciaal anders wilt, maar dan is er maar één (al gegeven) antwoord: Ultramon.

Punctuality is the politeness of kings

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:08:
De bedoeling is eigenlijk voor Flight Simulator , in de middelste monitor mijn cockpit , de andere schermen bvb mijn instrumenten enzenz.
Dus je wilt je bureaublad uitbreiden over 3 monitoren :+ en als je alle 3 de schermen wilt gebruiken in flight simulator ben je verplicht om die triple head 2 go te nemen omdat je met sli maar 1 scherm aan kunt sturen en met meerdere kaarten en meerdere schermen maar op 1 scherm kunt gamen.
Maar ik heb het al begrepen SLI kan je maar 1 scherm , ik moet gewoon 3 monitoren aansluiten op de 2 kaarten en dan even uitvissen wat scherm 1 ,2 en 3 is doormiddel van omsteken.
Zie bovenstaande, gaat hem dus niet worden ;)
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:15:
1. Multiscreen gaming (icm sli) is nog steeds niet mogelijk zonder triple head 2 go.
2. als hij sli wil gaan draaien ondersteund z'n huidige moederbord dat ;) Of hij moet een skulltrail mobo hebben of de nieuwste X58-chipset die nog niet officieel gereleased is in z'n bezit hebben. Ook is het waarschijnlijk zo dat hij ze niet tegelijk gekocht heeft en dus kosten heeft gespreid ;)
dreamscape schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:20:
Dat heet dus wel 'uitbreiden'. Vroeger maakte je videokaartdriver er nog wel eens één heel grote virtuele monitor van, maar die tijd hebben we achter ons.
Dat kan nog steeds met nvidia ;) span, dan staat je start-knop linksonderin in je meest linkse scherm en je klok rechtsonderin in het meest rechtse scherm, en vensters worden over beide vensters gemaximaliseerd, heel hinderlijk :+
Als je gewoon je bureaublad uitbreidt naar de monitoren links en rechts, zal Windows nog steeds de middelste als primary blijven zien.
Niet verplicht, en je kan gewoon ook kiezen welke jij als primary wilt (dus waar je je startknop wilt hebben) en daarna de rest goed schuiven om niet met kabels achter in je computer te hoeven klooien.

[ Voor 21% gewijzigd door Wiethoofd op 09-10-2008 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal klik even met z´n allen op onderstaande link een heel mooi voorbeeld en dat is wat ik wil , ik heb de persoon een bericht gestuurt hoe hij dit doet , hartelijk dank voor jullie reacties allemaal.

http://nl.youtube.com/watch?v=C1gTjRrarFU

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

het staat in de reacties :o
Can u please tell me how to set this up, that will be a big help =)

Simply really,
Just get 2 x Dell 2007FP monitors and a Dell 3007WFP and two graphics cards. Plug them all in and you're away...
En aangezien ik hem geen games heb zien spelen is het gewoon 2 grafische kaarten en dan je schermen inpluggen, dat heb ik ook.

Even in een 'Related videos gezocht'
Check out this 3 monitor surround setup from Matrox. It's the TripleHead2Go with World of Warcraft.
En in de video zegt hij: 1x 8800GTS 640MB was niet genoeg, dus ik heb een tweede gehaald, en draai SLI.

[ Voor 31% gewijzigd door Wiethoofd op 09-10-2008 20:51 ]

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wiethoofd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:20:
[...]

Dus je wilt je bureaublad uitbreiden over 3 monitoren :+ en als je alle 3 de schermen wilt gebruiken in flight simulator ben je verplicht om die triple head 2 go te nemen omdat je met sli maar 1 scherm aan kunt sturen en met meerdere kaarten en meerdere schermen maar op 1 scherm kunt gamen.

[...]

Zie bovenstaande, gaat hem dus niet worden ;)

[...]

1. Multiscreen gaming (icm sli) is nog steeds niet mogelijk zonder triple head 2 go.
2. als hij sli wil gaan draaien ondersteund z'n huidige moederbord dat ;) Of hij moet een skulltrail mobo hebben of de nieuwste X58-chipset die nog niet officieel gereleased is in z'n bezit hebben. Ook is het waarschijnlijk zo dat hij ze niet tegelijk gekocht heeft en dus kosten heeft gespreid ;)

[...]

Dat kan nog steeds met nvidia ;) span, dan staat je start-knop linksonderin in je meest linkse scherm en je klok rechtsonderin in het meest rechtse scherm, en vensters worden over beide vensters gemaximaliseerd, heel hinderlijk :+

[...]

Niet verplicht, en je kan gewoon ook kiezen welke jij als primary wilt (dus waar je je startknop wilt hebben) en daarna de rest goed schuiven om niet met kabels achter in je computer te hoeven klooien.
Triplehead2go is dus alleen nodig als hij ook nog eens SLI wil gebruiken, anders kan je gewoon 3 schermen aansturen.

Oh en span bestaat voor hem misschien nog wel aangezien hij nog XP draait, maar als je Vista draait is de optie voor span toch echt weg. Overigens kan dat ook gewoon met een Ati kaart hoor.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik draai met een 8800 GTS 512 en een 8400. Werkt prima. Om alles goed te configureren met startbalen gebruik ik Ultramon. Dit is echt een superprogramma.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Vincentio schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:54:
Triplehead2go is dus alleen nodig als hij ook nog eens SLI wil gebruiken, anders kan je gewoon 3 schermen aansturen.
Hij kan idd gewoon 3 schermen aansturen in een 2D omgeving. Gamen over 3 schermen zal nooit mogelijk zijn zonder zo'n Triplehead2Go. En als je toch zo'n ding gaat halen en je hebt de mogelijkheid om je SLI te benutten op de performanceboost gezien na, waarom zou je het laten.
Oh en span bestaat voor hem misschien nog wel aangezien hij nog XP draait, maar als je Vista draait is de optie voor span toch echt weg.
Ik ben XP only, en Vista alleen maar op 1 van m'n 3 schermen gebruikt om eerlijke benchmarkresultaten te krijgen.
Overigens kan dat ook gewoon met een Ati kaart hoor.
Ik heb alleen ervaring met nvidia (2x 8800GT) :$

en volgende keer aub alleen het deel waarop je reageert uit een quote laten staan anders krijg je van die lappen tekst
_AuToMaTiC_ schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:56:
Ik draai met een 8800 GTS 512 en een 8400. Werkt prima. Om alles goed te configureren met startbalken gebruik ik Ultramon. Dit is echt een superprogramma.
Maar gamen doe je op je 8800GTS en op 1 scherm!

[ Voor 20% gewijzigd door Wiethoofd op 09-10-2008 21:59 ]

Pagina: 1