Toon posts:

Zes (6) beeps moerderbord / videokaart probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de vervanging van mijn videokaart voor een GeForceTM GTX 280 en een nieuwe 650w powersupply, komt mijn pc niet verder dan 6 beeps vanuit de bios. De pc wil nog weleens verder en start Windows gewoon op als ik een beetje rommel aan de videokaart. Echter volgende dag volgen meestal de 6 beeps weer.

Volgens de HP helpdesk is de betekenis van deze 6 beeps een probleem met de videokaart. Het probleem speelt ook sinds de vervanging van mijn videokaart.

Specs:
HP Workstation XW4200X
GeForceTM GTX 280
650W Powersupply
Rest standaard

Iemand enig idee om dit probleem aan te pakken? Videokaart zit goed in het slot, kabels zijn goed aangesloten, blijft echter om de dag 6 keer beepen...

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-05 19:40
Van HP site over XW4200:

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e331/stefanovic45/sdfsdf.jpg

Ben verder geen HP expert, maar het 'standaard' moederbord kan wel zo'n videokaart aan?

[ Voor 12% gewijzigd door Stefanovic45 op 09-10-2008 17:21 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de info.

Waar precies op de HP website heb je deze info gevonden? Ben ook op zoek naar de specs van het moederbord, maar nog niets gevonden en staat niet duidelijk op het moederbord zelf...

• Stefanovic45
Link naar specs?

Ik vraag me alleen af of dat je systeem wel is, niet erg hoge specificaties :P Is het gewoon een standaard HP voeding? Zou je misschien niet genoeg stroom kunnen leveren?(geen ervaring met HP voedingen)

PDF over XW4200

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de link, was er via een omweg ook gekomen.

Specs kloppen wel, zit alleen geen standaard voeding in, is in een 650W geworden. De videocard vraagt om het volgende:

Non-SLI: 630W Minimum Power Supply
SLI: 680W Minimum Power Supply

Heeft voorheen ook nog een 800W power supply ingezeten, dat trok het moederbord echter niet...

Ben ook wezen zoeken op de site van Intel vwb de chipset, kom hier echter niet veel tegen over wat wel en niet ge-support wordt.

Nog andere opties om het probleem te tacklen?

Verwijderd

weet je al zeker dat de videokaart zelf niet brak is? bv. in een andere pc geeft hij geen problemen?

en wat versta je precies onder een beetje rommelen? aanduwen? erin/eruit?

Verwijderd

Topicstarter
Idd, erin en eruit en aanduwen. Geen problemen dan, echter volgende dag weer hetzelfde probleem.

Ik zal de videokaart in een andere pc proberen.

• Stefanovic45
Mhh als je moederbord geen 800 watt kan hebben vraag of me af of de mobo die kaart wel aan kan, ik las ook ergens in die manual over max 75watt wat het PCI express slot 16x kan leveren, das echt niet genoeg. Op blz 21 staat daar iets over.

Wat zat er eerst voor videokaart in?

[ Voor 6% gewijzigd door Stefanovic45 op 09-10-2008 19:40 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simpel, volgens mij; de GTX 280 heeft een PCI-e 2.0 slot nodig en gezien de chipset van de XW4200X, heb je geen 2.0 slot.

Ongeacht de voeding en dergelijke, houdt het dan erg snel op...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

StefanvanGelder schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:38:
Mhh als je moederbord geen 800 watt kan hebben vraag of me af of de mobo die kaart wel aan kan, ik las ook ergens in die manual over max 75watt wat het PCI express slot 16x kan leveren, das echt niet genoeg. Op blz 21 staat daar iets over.
Idd 75W...net als elk ander PCIe slot in elk ander mobo.

• MAX3400

MAX3400

Edmin schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:50:
[...]

Idd 75W...net als elk ander PCIe slot in elk ander mobo.
Kleine aanvulling... ;) PCIe x16 kan zelfstandig 75W leveren maar als een videokaart meer nodig hebt, moet je vaak een 6-pins 12V aansluiten op de videokaart. Desondanks heb je gelijk dat 75W voor elk mobo geldt en niet zozeer voor dit HP-systeem

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 09-10-2008 19:54 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Correct. Overigens vind ik 'mijn mobo kon de 800W voeding niet aan' een vreemde opmerking. Pastte de stekker niet? Een voeding levert net zoveel W als gevraagd wordt en niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:46:
Simpel, volgens mij; de GTX 280 heeft een PCI-e 2.0 slot nodig en gezien de chipset van de XW4200X, heb je geen 2.0 slot.

Ongeacht de voeding en dergelijke, houdt het dan erg snel op...
Ok, makes sense, maar dan zou de videokaart toch helemaal niet moeten werken? Hij heeft nl. in het begin 2 weken zonder problemen gewerkt...

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:13:
[...]

Ok, makes sense, maar dan zou de videokaart toch helemaal niet moeten werken? Hij heeft nl. in het begin 2 weken zonder problemen gewerkt...
+
Volgens de HP helpdesk is de betekenis van deze 6 beeps een probleem met de videokaart. Het probleem speelt ook sinds de vervanging van mijn videokaart.
= :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Edmin schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:56:
Correct. Overigens vind ik 'mijn mobo kon de 800W voeding niet aan' een vreemde opmerking. Pastte de stekker niet? Een voeding levert net zoveel W als gevraagd wordt en niet meer.
PC ging niet aan met 800W voeding, nu met de 650W voeding erin geen problemen. De 650W is dan ook omgeveer minimum vereiste voor de videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, minus de 1e 2 weken dan...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.

We verwachten dat als je een topic opent dat je wel eerst een en ander probeert. Zo mis ik wat het systeem doet met een andere videokaart bijvoorbeeld (iets wat in deze toch belangrijk is lijkt me). Daarnaast zijn specs natuurlijk ook wel makkelijk ;), want zonder te weten met wat voor hardware je precies werkt is dat moeilijk te zeggen.

Verder vind ik de uitspraak dat je moederbord geen 800W voeding kan hebben wat vreemd. Een compatibilityissue kan altijd voorkomen, maar dan ligt dat niet aan het feit dat de voeding 800W kan leveren.

Omdat dit topic niet voldoet aan het PMG Beleid gaat het op slot. Je kunt natuurlijk altijd een nieuw topic openen als je de troubleshooter doorlopen hebt en hierin ook precies vermeldt waar het mis gaat, wat je zelf al hebt geprobeerd en uiteraard ook wat de specs van je systeem zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door TERW_DAN op 09-10-2008 20:28 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.