Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[HTML] Word document linken naar applicatie Word

Pagina: 1
Acties:

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 15:31
Ben op dit moment een intranet site aan het bouwen echter loop ik tegen een probleem aan.
Ik weet niet of deze mogelijk, op het Net niks over kunnen terug vinden. Mijn laatste hoop zijn jullie, hopelijk is er een sitebuilder die hier iets op weet.

Situatie:
We hebben word sjablonen (*.dot) waar macro knoppen in verwerkt zijn die het bestand bijvoegen in een mail met hierin vermeld, het adres, onderwerp etc. Deze willen we koppelen via het intranet.

Probleem:
Wanneer ik deze dus gewoon koppel via de bekende codes vraagt hij of je het bestand wilt openen of opslaan.. Het welbekende venster neem ik aan.
Hij opent dit dan in een nieuw venster binnen de browser en hierin laadt hij een Word plugin(om het maar even zo te noemen). Hierin zijn echter geen werkbalken/knoppen, dus vanzelfsprekend ook geen macro buttons. Je kan dan wel rechtermuisknop en dan de werkbalk selecteren. Maar dit word niet opgeslagen, en dus naar mijn weten ook niet van te voren in te stellen.

Er lijken mij twee opties.
1. Aangeven in script dat hij echt Word opend en géén plugin in een nieuw venster. Zeg maar een ander code voor de _blank.
2. Instellingen in *.dot of in Word zelf die hiervoor zorgt. Of die ervoor zorgt dat de knoppen binnen IE ook automatisch worden weergegeven.

Als iemand hier iets op weet dan hoor ik dat graag!

Nu weet ik niet of dit hier thuis hoort mbt webdesign of dat het een instelling binnen Word is.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:42
Ik denk dat je dit moet aangeven in de config voor je webserver. Die bepaalt ook het MIME type zodra hij het aanbiedt en zendt dat mee in de headers. Het is niet iets wat je in de HTML kan aangeven lijkt mij.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 12:52
Óf de 'read/execute' rechten op dat bestand (ook (web)server instelling).

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-11 14:15
PHP:
1
2
3
<?php
header ("Content-Type: application/octet-stream");
?>

Dan wordt ie in ieder geval gedownload... maar het laten openen door Word? Dat ken ik nie...
Dan zou je een soort van protocol moeten aanmaken in het register, dat ze opent...

Kijk hier eens rond: http://www.nilpo.com/2007...tom-url-protocol-for-ssh/

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 15:31
HOERA!! Het werkt.

Heb in de windows explorer bij file extensions de volgende aanpassing gedaan:
filetype: *.doc --> Advanced --> Browse in same window
vinkje weghalen

Voila!!

Mja nu nog 1 dingetje. Als ik op de link klik binnen IE vraagt hij nog altijd open, save, cancel.

Kan ik dit ook weghalen?

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-11 14:15
tommy schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:57:
HOERA!! Het werkt.

Heb in de windows explorer bij file extensions de volgende aanpassing gedaan:
filetype: *.doc --> Advanced --> Browse in same window
vinkje weghalen

Voila!!

Mja nu nog 1 dingetje. Als ik op de link klik binnen IE vraagt hij nog altijd open, save, cancel.

Kan ik dit ook weghalen?
Als je 'm via een protocol laat lauchen wel (denk ik O-))

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

code:
1
Content-Disposition: attachment; filename=onzesjablonen.dot

Dit meesturen in de HTTP response headers. Dan ben je er toch?

日本!🎌

Pagina: 1