Lost connection to MySQL

Pagina: 1
Acties:

• Schele indiaan
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05-2025

Schele indiaan

Zie ik daar een koe vliegen?

Topicstarter
Hello Tweakers,

Ik heb een vraagje. Ik heb bij mijn team als taak het bijhouden van de website. Alleen deze is niet meer te bereiken. De maker van de site zit echter al jaren niet meer in het team, waardoor er niemand is die het kan oplossen.

Als ik naar de url ga krijg ik het volgende te zien:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Lost connection to MySQL server at 'reading initial communication packet', system error: 113 in /mnt/storage/users/f/1/m/f1manager/rkavv/index.php on line 9
MySQL connectie mislukt.

Ik heb in google gezocht op error 113, maar de oplossing heb ik niet kunnen vinden.

Kan iemand mij helpen?

De schele indiaan ziet je altijd twee keer staan

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:00
wat staat er rond line 9 in index.php ?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Schele indiaan schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:34:
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Lost connection to MySQL server at 'reading initial communication packet', system error: 113 in /mnt/storage/users/f/1/m/f1manager/rkavv/index.php on line 9
MySQL connectie mislukt.

Ik heb in google gezocht op error 113, maar de oplossing heb ik niet kunnen vinden.

Kan iemand mij helpen?
Error 113 is nogal breed, denk je niet?
Hier heb je meer aan denk ik; zo'n kunst is dat toch niet om te verzinnen :?

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 09-10-2008 15:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Schele indiaan

Schele indiaan

Topicstarter
418O2 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:35:
wat staat er rond line 9 in index.php ?
mysql_connect("$db_host", "$db_login", "$db_pass") or die("MySQL connectie mislukt.");

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Schele indiaan schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:39:
mysql_connect("$db_host", "$db_login", "$db_pass") or die("MySQL connectie mislukt.");
En je hebt al gekeken wat er in $db_host etc. zit? Heb je überhaupt al gedebugged? (Debuggen: Hoe doe ik dat?). En heb je de links op google die ik je zojuist gaf al bekeken? Gekeken of, ik noem eens wat geks, MySQL überhaupt draait, de database (nog) bestaat en de credentials kloppen? MySQL eens gerestart?

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 09-10-2008 15:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Schele indiaan

Schele indiaan

Topicstarter
De host is host.sk en volgens deze site bestaat de database nog.
Hoe kan ik checken of dit wel zo is?

De php taal zegt mij niks, dus het spijt me als iets voor de hand lijkt te liggen, maar ik het niet begrijp ;(

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Schele indiaan schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:59:
De host is host.sk en volgens deze site bestaat de database nog.
Met host wordt in deze de server bedoeld, niet je website host ;)
Echo de variabelen eens en controleer of ze kloppen?
Schele indiaan schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:59:
De php taal zegt mij niks, dus het spijt me als iets voor de hand lijkt te liggen, maar ik het niet begrijp ;(
With all due respect, maar dan moet je dat overlaten aan mensen die er wél iets mee kunnen of je verdiepen in de materie. Niet lullig bedoeld ofzo, maar een complete leek "effe" dit probleem helpen oplossen is nou niet echt het idee achter PRG ;) We zijn allemaal ooit begonnen met 0 kennis en hebben het allemaal geleerd; dat kun jij dus ook. En mocht je daar geen zin in hebben (ieder z'n vak hoor ;) ) of geen tijd voor hebben dan moet je het uitbesteden aan iemand die het wél kan.

Neem anders even contact op met de supportafdeling; wellicht dat die je kunnen helpen.

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 09-10-2008 16:21 ]

Over mij

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Ben je er pas sinds kort achter dat de website niet meer functioneert? Want ik zie op de website van host.sk wel een aantal opmerkingen staan waardoor zaken niet meer zouden kunnen werken.

Zoals bijvoorbeeld deze:
MySQL - db.host.sk Major hardware failure, waiting for full server replacement.

[ Voor 22% gewijzigd door bigbeng op 09-10-2008 16:25 ]

• Schele indiaan

Schele indiaan

Topicstarter
Nee, het is niet sinds kort. Ik denk dat daar het probleem ligt.

Ik begrijp dat jullie daar geen inzicht in hebben, maar zou het mogelijk kunnen zijn dat de gegevens in de database niet meer te achterhalen zijn?

En RobIII, ik heb er inderdaad 0 verstand van, maar ik probeer hier het een en ander te leren ;)

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Op dit moment doet de database helemaal niets meer. Je kunt de supportdesk van host.sk bellen om de vragen die je nu hebt te stellen.

Het kan overigens geen kwaad om eens in de zoveel tijd zelf een backup van de database te maken. Ik zag op de website dat ze een webinterface hebben op de database server, en als dat phpmyadmin is, dan kun je zelf een sql-dump maken van de database.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:00
Dan kan je het beste even een paar php en mysql tutorials doorleest.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 19:49

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

heb je shell access ?
doe eens een telnet op de mysql server op localhost ?
of doe een ps aux | grep mysqld oid......

Wat je zou kunnen doen(maar dan moet je alsnog wachten tot je weer bij de gecrashte DB kan) is lokaal ergens eens mysql server opzetten en daar je data opzetten, en de site extern laten connecten naar je mysql db.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kleine noot: "$var" gebruiken ? Kom op...lees je eens in over het gebruik van variabelen, dit is prutswerk. Als je dit uit een tutorial hebt: nooit meer gebruiken die site.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Cartman! schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:15:
[...]

Kleine noot: "$var" gebruiken ? Kom op...lees je eens in over het gebruik van variabelen, dit is prutswerk. Als je dit uit een tutorial hebt: nooit meer gebruiken die site.
als je nu ook even uitlegt waarom, dan leert de TS ook nog wat ;)

• Cartman!
  • Niet online
Ik denk dat het beter is dat ie dat zelf uitzoekt, das veel leerzamer ;) bewuste keuze dus.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Cartman! schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:36:
Ik denk dat het beter is dat ie dat zelf uitzoekt, das veel leerzamer ;) bewuste keuze dus.
leuk he, dat gebruik van vetgedrukte letters,
anyhow, geef hem op zn minst een richting oid, een link waar dit uitgelegd word.
Als ik het zelf wist had ik het wel gedaan ;)
Ik kan wel beetje morksen in php/mysql maar waarom je beter geen $var kan gebruiken is me niet duidelijk, ik bedoel meeste pakketten die ik tegen kom werken geloof ik ook met $var, die dan elders in het bestand weer specificeerd is.
Het gebruik van $var lijkt (mij) igg wel veiliger dan $echte_waarde(geen idee waarom ofzo hoor :9 )

[ Voor 29% gewijzigd door CrankyGamerOG op 09-10-2008 22:43 ]

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb het niet over het gebruiken van $var maar het gebruiken van "$var", das echt iets heel anders ;)
Pagina: 1