• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik wil graag een beamer op kantoor zetten om constant onze site-statistieken en nieuwsberichten op de muur te projecteren. Het ding zal dus uiteindelijk 8 uur per dag draaien. Ik begrijp dat beamers eigenlijk niet gemaakt zijn voor dit soort taken, maar zou toch graag van jullie horen waar ik op moet letten bij aanschaf. Juist hele dure lamp die lang mee gaat of goedkope lamp die kort meegaat? En moet ik op andere dingen letten?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12 17:13
Er zijn tegenwoordig toch LED-Beamers? Die zouden er misschien beter tegen kunnen als een lamp beamer? En is het anders niet een beter idee om een LCD scherm ofzo neer te hangen??

Hail to the king baby!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:22
Is het niet goedkoper om een groot plasma / LCD scherm te kopen voor dit doel? Die gaan een stuk langer mee namelijk.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12 11:20
Lijkt me ook beter (ook voor zichtbaarheid met daglicht) om een plasma of LCD scherm te kopen. Gewoon 1 van 42 inch oid, wel op 720p resolutie anders wordt het lastig lezen van een afstandje. Kost iets meer, maar heeft veel voordelen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Was mijn reactie ook, maar mijn baas wil persé een beamer...

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Weet je baas ook hoeveel lawaai die dingen maken? ;)

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-12 16:58
Kan je wel een beamer voor gebruik op het werk (bcc) draait ook elke dag een beamer 8 uur alleen je hebt snel de melding dat je je lamp moet vervangen omdat hij veel uren draait. je moet rekenen kwa kost rond de 3000 euro tevens is die beamer ook FULL HD (staat me in iedergeval iets van bij, anders zou ik het niet weten ook niet mijn afdeling :P)

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-12 21:08
En ralle beamer lamp gaat 2000 uur meer, dat is 250 dagen, 2 lampen / beamer / jaar.
Als je dat van te voren weet kun je daar toch rekening mee houden?!

Er zijn echter ook zat beamers met 4000 branduren, dus dan heb je het nog maar over 1 lamp/jaar. Voor een beetje bedrijf is dat niet echt een probleem ofzo...

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-12 10:09

Tjark

DON'T PANIC

wace schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 15:06:
Ik wil graag een beamer op kantoor zetten om constant onze site-statistieken en nieuwsberichten op de muur te projecteren. Het ding zal dus uiteindelijk 8 uur per dag draaien.
Dus gewoon overdag in een verlicht kantoor met ramen?
Een grote LCD is dan denk ik een stuk betere optie!

*insert signature here

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12 11:20
Toch snap ik de keuze voor een beamer niet. Een LCD is goedkoper (zeker op lange termijn) en praktischer met daglicht. Koop gewoon de grootste 720p LCD die je kan vinden en klaar. Maar goed, misschien is je baas wel helemaal niet van het idee af te krijgen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:29
Leg eens de verschillen voor bij je baas.
Voor en nadelen. Daarnaast de verschillende kosten.
Als het veel meer gaat kosten om een beamer op te hangen, dan draait je baas wel bij.
Daarnaast vraag eens waarom hij specifiek een beamer wil. Als hij deze ook wil kunnen meenemen voor presentaties, dan is dat een goed argument natuurlijk.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-12 16:48

iMars

Full time prutser

... en de lichtopbrengst?
Een betaalbare beamer is vaak minder sterk qua lumen dan een wat duurdere beamer.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_200/B154692.jpg
Samsung PS42A410
  • Kost € 574
  • Helderheid: 1500 cd/m²
  • Schermcontrast: 20.000:1
  • 2 HDMI-ingangen
  • Comb filter
Of je neemt een Beamer:
Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_200/B148396.jpg
  • Kost € 293
  • 2000 ANSI Lumens
  • 2000:1 contrast ratio
  • DLP®systeemontwerp
  • Afstandsbediening
Of een beamer van dezelfde prijsklasse:
Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_200/B157747.jpg
  • Kost € 579
  • Vermogen: 230 Watt
  • Lichtopbrengst: 2600 Lumen
  • Contrast ratio: 2000:1
  • Interne luidspreker: 2 Watt
Een beamer is misschien iets goedkoper,... maar wat denk je dat de lampen kosten, zeker als de beamer 40u/wk branden. Een lamp kan gemiddeld 2000 uur branden, dus na 50 weken, laten we zeggen een jaar, kan je een lamp van 200 ~ 400 euro vervangen (weet niet de exacte prijs, maar een lamp kost per uur ongeveer 0.08 tot 0.15 euro bron)
Dus na 1 jaar mag je al een lamp vervangen, en zit je al op hetzelfde bedrag als een Plasma scherm hierboven genoemd.

Plus een plasma/lcd tv heeft een betere contrast dan een beamer. Mijn advies, neem een grote Plasma/LCD tv.

edit:
@ bovenstaande reacties: Dat is dus precies wat ik bedoel :Y)

Koop hier mijn P1 reader :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-12 14:04

ReseTTim

Chocolate addicted

nadeel van een beamer is ook dat je of een goede muur moet hebben of een projectiescherm..

daarnaast als iemand langs het beeld loopt kan je de statistieken niet zien.. terwijl je het wel kunt zien op een lcd tv.. kortom lekker die tv nemen zoals iedereen zegt.. evt nog een beamer bij kopen voor de baas zijn presentaties ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:22
Qua helderheid valt het tegenwoordig goed mee hoor.

Op school hebben wel Dell beamers (iets van 3300MP ofzo is het type) en daar kun je zelfs met daglicht alles nog perfect zien.

Maargoed ik wil ook niet weten wat de lampen voor die dingen kosten :P

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-12 22:20
Een plasma scherm is ook niet het beste idee hier gok ik. Ik weet dat het achterhaald klinkt, maar als het beeldscherm constant statistieken weergeeft, dan krijg je uiteindelijk toch ingebrand beeld. LCD heeft hier geen last van. Misschien is meerdere kleine LCD's ook nog wel een optie, dan kan je in principe zo'n groot scherm als je wilt maken.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ThinkPadd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 16:20:
Qua helderheid valt het tegenwoordig goed mee hoor.

Op school hebben wel Dell beamers (iets van 3300MP ofzo is het type) en daar kun je zelfs met daglicht alles nog perfect zien.

Maargoed ik wil ook niet weten wat de lampen voor die dingen kosten :P
Verschilt per beamer. Kan tot zo'n 600 euro kosten.

Overigens is het niet zo dat een lamp van een beamer na de opgegeven uren er opeens mee ophoud. De lichtopbrenst neemt gewoon af naar verloop van tijd. Het kan best zo zijn dat een beamer met een hele hoge lichtopbrengst (3500 lumen) na de opgegeven levensduur nog 2000 lumen eruit gooit.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1