Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal, ik heb sinds 3 dagen een Nokia E71 van Telfort. Mooi ding! (Een goeie deal, want gratis toestel met 230 min, 90 sms en onbeperkt surfen en mailen voor 30,95 euro per maand.)

Maar toch wat problemen. 2 vraagjes!

Heel praktisch: HOE kan de telefoon om de 2 uur automatisch mijn GMail checken en in het openingsscherm melden dat ik nieuwe e-mail heb? Ik heb een aantal dingen ingesteld, maar er gebeurt niets. Pas als ik handmatig verbinding maak krijg ik een melding dat er nieuwe mail is binnengekomen...

Het duurt ontzettend lang voordat de GPS ontvangst maakt met satellieten. Uiteindelijk lukt dit wel, maar het duurt ruim een kwartier op een mooie open locatie midden in Amsterdam om contact te maken. Als dat er eenmaal is gaat het goed, maar dit lijkt mij absoluut niet normaal en vooral erg onpraktisch als je ergens heen wil. Doe ik iets fout? Hij ziet de satellieten wel, maar kan er blijkbaar geen verbinding mee maken...

Wie heeft een verlossend antwoord? :*)

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:56
Voordat iedereen halve instellingen gaat roepen die misschien al goed staan.
wat heb je precies ingesteld bij automatic retrieval?
Dat je een aantal dingen hebt ingesteld is iets te weinig info.

Voor het gps probleem, kijk een of bij instellingen, general, positioning, positioning methods, "network based" aanstaat. Dat zou de boel moeten versnellen.
Verder kan het de eerste keer langer duren. als je dezelfde dag op de zelfde locatie verder gaat, heb je meestal sneller een fix

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Prulleman! Instellingen zijn:

E-mailmeldingen: Uitgeschakeld
E-mail ophalen: Ingeschakeld
Ophaaldagen: Elke dag
Ophaaluren: Hele dag
Ophaalinterval: Elke 5 minuten

Ik kreeg net een mail binnen, dus heb het idee dat het werkt!

Network based staat aan. Ik heb een NL versie van het menu: daar heet het Methoden en alles staat aan behalve Bluetooth GPS. De positiebepalingsserver is Telfort Spot en een serveradres dat einidgt op 3gppnetwork.org

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:56
zie je ook dat er een verbinding opgezet wordt (pijltjes onder je 3G icoontje) als je een gps app. opstart?

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en hij doet het inmiddels! Je moet gewoon soms ruim 5 minuten wachten! Net als bij de TomTom...
Thanks for the help!