Toon posts:

[Water koeling] Cpu als bodem plaat???

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Nu ben k bezig met een Water koeling systeempje... Maar nu dacht k eens, als je nou het water direct over de cpu en dus ook over de Core laat lopen. Dan koelt dat het best. :z

Nu was mijn idee dus om op m'n cpu een soort bakje te maken met 2 van die dingen voor je slangen er op. En dat dan helemaal waterdicht op de cpu te maken....

Zou dit kunne, of staat er ergens stroom op de boven kant van een Duron :?

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 22 februari 2001 19:36 schreef Tweaky het volgende:
Hoi,

Nu ben k bezig met een Water koeling systeempje... Maar nu dacht k eens, als je nou het water direct over de cpu en dus ook over de Core laat lopen. Dan koelt dat het best. :z

Nu was mijn idee dus om op m'n cpu een soort bakje te maken met 2 van die dingen voor je slangen er op. En dat dan helemaal waterdicht op de cpu te maken....

Zou dit kunne, of staat er ergens stroom op de boven kant van een Duron :?
Gewoon doen!!! >:)

Waarom denk je dat de L-bruggen soms ingekleurd worden :?

Misschien wel om ze _geleidend_ te maken? :P

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
Probeer het eerst eens met een duronnetje....
wel alle bruggetjes en weerstandjes helemaal perfect afdekken, en iets tussen de rand van de core en de plaat waar hij op zit doen. Laat ff weten of het lukt, als je het serieus van plan bent.

BTW kun je niet gewoon zorgen dat je alleen water over de core laat stromen, niet je hele proc? Die core is zo klein, dat je water (stikstof >:)) gewoon er snel langs kan stromen zonder in een bakje te blijven zitten!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 februari 2001 19:42 schreef stokkie het volgende:

K*T niet aan gedacht... |:(

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Een Amerikaan heeft dit eens gedaan met een K6-3 oid.

Hij had een bakje gevonden, wat er precies op paste, met een beetje kit.

Staat geloof ik ergens nog wel een linkje op mijn site.

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 19:42 schreef stokkie het volgende:
Gewoon doen!!! >:)
|:(|:(!!!!!

DENK EENS NA!! als je al je L-bruggen met elkaar verbindt dan werkt het NIET!! kan zelfs zo zijn dat je je proc molt..!! (ligt aan de vervuiling van je water)

en de proc waterdicht maken behalve de CPU-die.. lijkt me niet echt slim.. de processor verhit het water ZO SNEL.. dat het waarschijnlijk niet eens de tijd heeft om het fatsoenlijk af te voeren..

druk je duim maar eens op je proc.. en zet je pc dan maar es aan... wedde dat je proc kapot is en je een blaar hebt!!! (ervaring mee helaas, me atx ging ineens aan tijdens sleutelen.. ik snel mijn vinger erop.. want ja.. proc is duurder dan vinger he:), snel de stroom uit.. totaal 2 sec geduurd.)

je zal er dus eerst een hitteverspreider bovenop moeten doen (KOPER??) en dan een bakje eromheen fabriceren..

dan heb je een goede kans van slagen en heeft het nog nut...

maar om het gewoon makkelijk te doen..
DOUW ER EEN WATERBLOK OP!!;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 23 februari 2001 12:15 schreef freakyfrank het volgende:

en de proc waterdicht maken behalve de CPU-die.. lijkt me niet echt slim.. de processor verhit het water ZO SNEL.. dat het waarschijnlijk niet eens de tijd heeft om het fatsoenlijk af te voeren..
Als het water er maat snel genoeg door stoomd dan moet het lukken.... :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:58
Hoe snel zal dat water dan moeten stromen? Ik denk ook dat het raakvlak te klein is. Als je een heatplate erop zet, kan het water een heleboel tegelijk koelen, nu maar een piepklein stukje (hoe groot zijn die cores eigenlijk?)

• stok
  • Niet online
Op vrijdag 23 februari 2001 12:15 schreef freakyfrank het volgende:

[..]

|:(|:(!!!!!

DENK EENS NA!! als je al je L-bruggen met elkaar verbindt dan werkt het NIET!! kan zelfs zo zijn dat je je proc molt..!! (ligt aan de vervuiling van je water)

........blablabla
Als je mijn post en smilies goed leest, dan snap je dat ik ook afraadt om CPU als deksel te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Dat was dus weer een slecht idee. :'( ;)

• stok
  • Niet online
Op vrijdag 23 februari 2001 21:13 schreef Tweaky het volgende:
Ok. Dat was dus weer een slecht idee. :'( ;)
Geeft ja niet.
Kheb ook wel eens slechte ideeën. :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 21:05

Floor-is

5.2

Gesloten op verzoek van topicstarter.

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.