Toon posts:

vage gnome-menu vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag mozilla toevoegen aan mijn gnome menu. Maar het lukt mij niet :'( .....
ik voer netjes het commando 'mozilla' in en het doet het nog steeds niet. maar als ik een xterm start kan ik door 'mozilla' in te typen mozilla wel opstarten.

wat nu :?

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Wat als je het hele path naar de mozilla binary invoert ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Ik gok dat hij niet in je path staat!

Kijk eens in welke directory je zit als je die xterm gebruikt!
Dat moet je dus toevoegen aan het path in je shell-script of je moet een symlinkje plaatsen in /bin.

Localiseer hem anders eerst eens (locate)

Verwijderd

Topicstarter
net geprobeerd en het werkt niet :'(

Verwijderd

Topicstarter
Symlink werkt niet :'(
en een scriptje ook niet :'(

Verwijderd

Tuurlijk werkt een symlink wel:?

Ik weet haast zeker wat het probleem is.

Hij staat niet in je binary-path. Gevolg is dat je naar de goede directory toe moet gaan en daar intikken: " ./NAAM_VAN_BESTAND " (zonder aanhalingstekens dus)
Gegarandeerd dat ie het dan moet doen als ie het ook in een xterm doet.

Dat ie het in xterm wel doet zal waarschijnlijk betekenen dat die directory dan wel in het uitvoerbare path van het configuratie bestand van xterm staat.

Je kan dan overal het programma opstarten zonder dat je er "./" voor moet zetten.

Overigens met dat shell-script bedoel ik dus niet zelf een shell-script bakken, maar gewoon de directory waarin hhet bestand zich bevind toevoegen aan het bash-shellscript (tenminste als je bash gebruikt)

Verwijderd

Topicstarter
maar het vage is nou juist dat als ik in een xterm in een WILEKEURIGE direvtory 'mozilla' intik start hij netjes op :) . maar als ik hem in het menu zet werkt het niet :(

Verwijderd

Als je in een terminal venster onder X naar de betreffende directory gaat en je tikt op de prompt "./NAAM_VAN_BESTAND" in dan doet ie het toch wel mag ik aannemen?

Zo ja dan is het gewoon een kwestie van het voledige path naar de binary invoegen samen met de bestandsnaam om hem aan je menu tot te voegen.

Ik zie het probleem eigenlijk niet zo

Verwijderd

Topicstarter
oopss
typo in scriptje
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Verwijderd

:) Ik snapte er al geen hout van :)
Pagina: 1