Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb het volgende probleem.

Ik ben in bezit van een laptop acer aspire 1642 wlmi

De moederbord van dit laptop was defect.

Nu heb ik een nieuwe moederbord kunnen vinden. Ik heb alle spul aangesloten op de nieuwe board.

Probleem:

Als ik de laptop aansluit aan de voeding en dan op de power button drukt dan gaat de powerled branden de koeler ratelt voor 3 seconden en dan slaat de koeler weer af terwijl de Powerled tegelijk met de led van de HD blijft branden. Ik krijg geen beeld!!

Wat kan nou de oorzaak zijn?

Kan dit aan de CPU liggen? of aan de koeler?

De koeler lijkt me niet defect aangezien het wel iedere keer opstart als ik op de powerbutton druk.
Of is er misschien iets anders wat ik over het hoofd hebt gezien. HD led blijft wel branden maar als ik die loskoppel heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Verwijderd

Het kan zijn dat jou vervangings moederbord gewoonweg kapot is, is het goed vervoerd (in anti-statisch hoesje en iets als bubblewrap eromheen)? Het kan inderdaad je CPU (hoewel je dan normaliter een foutmelding had gekregen), ik zou met je laptop naar een goede computerboer brengen en vragen of hij een extra cpu heeft liggen zodat je het even kan uitproberen, zodat je niet een nieuwe hoeft te kopen als het niet nodig is. Het kan echter ook aan je voeding liggen, wat je kan proberen is de afgegeven voltages meten en kijken of hij opeens ophoud.

Ik hoop dat dit helpt.