Toon posts:

[KPN/HI]Abbo downgraden/afkopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag van mijn huidige provider af; KPN Hi.
Ik heb op veel plaatsen niet super goed ontvangst en 3G dekking is hier niet fantastisch.
Ik ben inmiddels zo'n 6 jaar klant bij Hi en heb mijn abbo sindsdien meerdere keren geupgrade.(begin bij hi15 ,zit nu op H40.)

Mijn abbo loopt nog door tot juli 2009. Is het mogelijk om mijn abbo te downgraden naar bijv. Hi15 om vervolgens mijn abbo af te kopen? Dit zou mijn aanzienlijk schelen in de afkoopsom.

Vervolgens wil ik mijn nummer behouden en overstappen op vodafone.

Ik heb via google en e.e.a. gezocht, maar kon geen (recente) topics vinden hieroven.
Ook gekeken op hi info site, maar uiteraard ook hier niets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Downgraden is niet meer mogelijk. Vroeger kon dit nog wel, maar het is een tijd geleden al afgeschaft.
Je zult nu waarschijnlijk via een klachtenprocedure er vanaf moeten geraken.

Heb je al contact gehad met de helpdesk hierover? Ik kan me voorstellen dat dit niet deel uit maakt van hun vaste beleid, maar er zal vast wel een coulanceregeling zijn.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 11:22
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:50:
Ook gekeken op hi info site, maar uiteraard ook hier niets te vinden.
:? Waarom kan ik dat dan wel vinden in 30 sec?

Hoe zeg ik mijn abonnement op?
Wil je je abonnement laten opheffen, bel dan naar 1200 en kies de optie 'Klantenservice'.

Wil je je abonnement opzeggen en is je contract nog niet afgelopen? Houd dan rekening met een eventuele afkoopsom. Dit bedrag bestaat uit de abonnementskosten van de resterende maanden plus administratiekosten.

Kan ik mijn Hi Abonnement verhogen of verlagen?
Je kunt je Hi Abonnement verlagen:

* als je eerder in je contractsperiode al eens bent overgestapt naar een hoger Hi Abonnement. Je kunt dan weer verlagen naar je oorspronkelijke abonnement. Voorbeeld: als jouw eerste abonnement een Hi €30 was en je bent toen naar Hi €40 gegaan, dan mag je verlagen tot Hi €30, maar niet lager
* met een onbeperkt aantal stappen, mits je dus niet onder je oorspronkelijke abonnement komt
* één keer per maand
* gratis

Oftewel, downgraden zit er niet in, afkopen uiteraard wel (of je nou blij moet worden van dat bedrag is een ander verhaal maargoed).

Maar weet je zeker dat je met Vodafone betere dekking hebt? Om welk gebied gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jelle. schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:57:
[...]

:? Waarom kan ik dat dan wel vinden in 30 sec?

Hoe zeg ik mijn abonnement op?
Wil je je abonnement laten opheffen, bel dan naar 1200 en kies de optie 'Klantenservice'.

Wil je je abonnement opzeggen en is je contract nog niet afgelopen? Houd dan rekening met een eventuele afkoopsom. Dit bedrag bestaat uit de abonnementskosten van de resterende maanden plus administratiekosten.

Kan ik mijn Hi Abonnement verhogen of verlagen?
Je kunt je Hi Abonnement verlagen:

* als je eerder in je contractsperiode al eens bent overgestapt naar een hoger Hi Abonnement. Je kunt dan weer verlagen naar je oorspronkelijke abonnement. Voorbeeld: als jouw eerste abonnement een Hi €30 was en je bent toen naar Hi €40 gegaan, dan mag je verlagen tot Hi €30, maar niet lager
* met een onbeperkt aantal stappen, mits je dus niet onder je oorspronkelijke abonnement komt
* één keer per maand
* gratis

Oftewel, downgraden zit er niet in, afkopen uiteraard wel (of je nou blij moet worden van dat bedrag is een ander verhaal maargoed).

Maar weet je zeker dat je met Vodafone betere dekking hebt? Om welk gebied gaat het?
Ik doelde meer dat je eerst downgrade icm. afkopen. Had ik gezocht.

Maar ik heb ooit 5 á 6 jaar terug Hi15 gehad. Zou dit betekenen dat ik dus kan downgraden naar Hi15?
Vervolgens zou ik dus dus resterende maanden x 15euro betalen en ben ik er vanaf?

Ik woon in gebied noord-oost friesland. 3G dekking is hier niet super..

Ik krijg morgen een Vodafone prepaid simkaart(besteld via vodafone site.) waarmee ik dekking van 3g ga testen hier in de regio.
Indien dit positief uitvalt, zal ik (proberen te)overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:19:
Maar ik heb ooit 5 á 6 jaar terug Hi15 gehad. Zou dit betekenen dat ik dus kan downgraden naar Hi15?
Vervolgens zou ik dus dus resterende maanden x 15euro betalen en ben ik er vanaf?
Nee, er staat als je eerder in je contractsperiode al eens bent overgestapt naar een hoger Hi Abonnement.
Jij bent je huidige contractsperiode begonnen met Hi euro 40 (dat maak ik in ieder geval op uit je verhaal) dus als je wilt afkopen moet je dat met dat abonnement doen. Dat is ook niet meer dan logisch, dat zie je hopelijk zelf toch ook wel in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jelle. schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 18:03:
[...]

Nee, er staat als je eerder in je contractsperiode al eens bent overgestapt naar een hoger Hi Abonnement.
Jij bent je huidige contractsperiode begonnen met Hi euro 40 (dat maak ik in ieder geval op uit je verhaal) dus als je wilt afkopen moet je dat met dat abonnement doen. Dat is ook niet meer dan logisch, dat zie je hopelijk zelf toch ook wel in?
ooh..ik dacht zolang ik klant was:P
Helaas pindakaas haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:00
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:19:
[...]

Ik woon in gebied noord-oost friesland. 3G dekking is hier niet super..
Woon je al die jaren al in deze omgeving?
Is het netwerk sinds kort slecht?

Neem eerst eens contact op met Hi / KPN en geef de netwerkklachten door, dat is nog altijd goedkoper dan je abo afkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dnhelle schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 16:52:
[...]

Woon je al die jaren al in deze omgeving?
Is het netwerk sinds kort slecht?

Neem eerst eens contact op met Hi / KPN en geef de netwerkklachten door, dat is nog altijd goedkoper dan je abo afkopen!
Ja ik woon al jaren in de omgeving. Maar verhuis dus naar een ander dorp verderop.
Vandaar. Ik zal vandaag contact zoeken maar klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Heeft iemand recente ervaringen met het afkopen van een Hi contract? Moet je dan de resterende maanden betalen, en wat is de eventuele boete die op de site staat?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat geen boete erop. Gewoon resterende maanden in een keer betalen. Je zou toch gek moeten zijn om het af te kopen.

Voordelen om het niet meteen af te kopen.

- Je kunt nog gebruik maken van Hi diensten. Je belbundel kan je gewoon nog lekker op gaan bellen
- Je betaald per maand (dus lage kosten)

Nadelen van het contract afkopen
- Bedrag in 1 keer ophoesten
- Je betaald wel voor de diensten die je niet geleverd krijgt. Abbo zal dan per direct stop worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Er worden wel degelijk administratiekosten gerekend hoor, weet alleen niet precies hoeveel dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:55
Ik snap dat afkopen niet helemaal, je betaald net zo veel als altijd, maar je mag er niet meer voor bellen 8)7

Dun kun je het beter laten lopen volgens mij en dan iedere maand precies je bundel opbellen, krijg je er nog wat voor terug anders pleur je echt geld in de goot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skann
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 13:12
Downgraden kan bij Hi wel... dan moet je alleen even de juiste ingang vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 19:00
Ik wilde me Hi abbo ook afkopen echter ging dit het openstaande termijn * maandbedrag + 25 euro (of 50 euro, weet ik niet meer) administratiekosten kosten.

Ik heb voor 50 euro een tweede telefoon aangeschaft en Hi opgezegd voor eerst volgende verlenging. Nu kan ik er nog voor bellen en internetten en hoef ik geen administratiekosten te betalen. Met afkopen doe je jezelf echt te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Wikkes,

Ik begrijp dat je problemen ondervindt met het netwerk van Hi bij jou thuis. Ik begrijp dat dit vervelend is. Wil je zo vriendelijk zijn een e-mail te sturen naar webcare@hi.nl onder vermelding van referentienummer 2131? We zullen onze uiterste best doen je vraag te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Mirjam
Hi Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 11:14
Abo van Wikkes zal ondertussen wel afgelopen zijn aangezien dit topic uit okt 2008 stamt en zijn abo tot juli 2009 liep. Dit topic is een beetje gehijacked door Slasher. Dus ik denk dat "Hi Webcare" zich beter kan richten op Slasher.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Krypt

Bedankt voor je oplettendheid. Helaas heb ik er zelf overheen gekeken. Mijn excuses. Uiteraard heeft Slasher de mogelijkheid zijn vragen te stellen aan het Hi webcare team door een e-mail te sturen onder vermelding van referentienummer 2131.

Met vriendelijke groet,

Mirjam
Hi Webcare.
Pagina: 1