Is het mogelijk in Exchange 2007 alle inhoud (agenda, mails, taken,...) te verwijderen uit bepaalde - dus niet alle - mailboxen? Ik krijg op google enkel resultaten die me aanraden de mailbox te verwijderen. Maar dat wil ik niet, de mailbox moet blijven bestaan. Ik wil enkel dat de mailbox getoond wordt zoals die zou het eerst geopend worden, zonder eerdere afspraken mails, taken...
Verwijderen en opnieuw aanmaken dus. Wat is daar mis mee?
dat ik dan waarschijnlijk met mailboxen zit die wachten om gepurged te worden, nee? of dubbele mailboxen?
Nee hoor. Wanneer je de mailbox verwijdert (in Exchange Management Console rechtsklikken op gebruiker en kiezen voor disable) worden alle Exchange properties van de gebruiker weggehaald. De mailbox is fysiek nog aanwezig in de database en zie je ook staan bij Disconnected mailboxes.
Vervolgens maak je een nieuwe mailbox aan voor een bestaande gebruiker, zo koppel je een lege mailbox aan de betreffende gebruiker.
Vervolgens maak je een nieuwe mailbox aan voor een bestaande gebruiker, zo koppel je een lege mailbox aan de betreffende gebruiker.
En? Exchange staat geen 2x dezelfde naam SMTP adres en al die ongein toe.devuysts schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:48:
dat ik dan waarschijnlijk met mailboxen zit die wachten om gepurged te worden, nee? of dubbele mailboxen?
Als je wat dubbel probeert aan te maken gaat exchange wel gillen dat het al bestaat.
Gewoon box verwijderen, zo nodig met dan hand ff purgen. Dan opnieuw aanmaken en koppelen aan een user. Heb dezelfde mailbox weer in zijn standaard begin instellingen
[ Voor 25% gewijzigd door Hans.Solo op 09-10-2008 12:00 ]
99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.
Ik dacht gewoon dat ik een cmdlet zou kunnen gebruiken om alle inhoud gewoon te verwijderen uit een mailbox. Maar ik zal het dan met de door jullie voorgestelde manier oplossen.
Kan ook wel met een powershell script.devuysts schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 13:11:
Ik dacht gewoon dat ik een cmdlet zou kunnen gebruiken om alle inhoud gewoon te verwijderen uit een mailbox. Maar ik zal het dan met de door jullie voorgestelde manier oplossen.
Regel 1 flikkert de mailbox weg (remove-mailbox cmdlet)
Regel 2 maakt een nieuwe aan (new-mailbox cmdlet)
Regel 3 zet alle properties goed.(set-mailbbox cmdlet)
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Is Exmerge of export-mailbox niet gewoon afdoende? Dan is alle user-generated content makkelijk weg te halen..
Je kan de content ook naar een tijdelijke box exporten (ja mail , contacts, agenda items gaan ook mee)
Uiteindelijk kan je dan de volle tijdelijke box/user verwijderen
export-mailbox op google
http://technet.microsoft....y/aa998579(EXCHG.80).aspx
Uiteindelijk kan je dan de volle tijdelijke box/user verwijderen
export-mailbox op google
http://technet.microsoft....y/aa998579(EXCHG.80).aspx
[ Voor 14% gewijzigd door fatshark op 09-10-2008 20:45 ]
fat to da bone
Pagina: 1