Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe PC/Vista 64 schoon houden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai sinds kort op een nieuwe PC/Vista 64, en wil deze ook graag zo "nieuw" mogelijk houden. Op mijn vorige PC gebruikte ik Windows Defender, AD Aware en Spybot S&D. Ik was hier redelijk over te spreken, ook al was updaten een probleem van AD Aware. Ik heb zojuist al het een en ander gegoogled en kwam er achter dat AD Aware toch niet meer helemaal gratis software is.
Ik ben nu opzoek naar de beste combinatie om mijn PC gratis schoon te houden, zonder allemaal problemen er bij omdat de desbetreffende software toch niet helemaal gratis blijkt te zijn, of botst met Vista 64.

Het eerste wat ik gedaan heb is Firefox met NoScript geinstalleerd. Ik download niet met deze PC, en vage sites bezoek ik ook niet (bewust).

Welke gratis software/software combinatie is momenteel aan te raden om in mijn geval de PC gezond te houden?

Verwijderd

Windows Defender en NOD32, dan nog Ccleaner JKDefrag en klaar ist u.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 11:12 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 13:23

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Mijn tip, zoek http://tweakers.net/meuktracker/?CatID=77 door en bepaal zelf wat je prettig vind.

(nog een tip: CCleaner, Hijackthis)

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 09-10-2008 11:13 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de snelle reacties, het is btw niet de bedoeling dat ik dadelijk 10 programma''s moet draaien. ;)
Het gaat me om software dat mekaar perfect aanvult.
Maar ik ga iig zeker even jullie tips bekijken en eventueel gebruiken.

Zo te zien is NOD32 niet helemaal gratis, je hebt een betaalde en een gratis versie. Gratis is zeker om te testen? Voor de rest klinkt NOD32 goed, wat is nog meer te vergelijken met NOD32, en wel gratis?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 11:34 ]

Verwijderd

NOD32 kost bijna niks, je hebt ook Avast en AVG maar ik heb de fijnste ervaring met NOD32.

/me net een 2 jaar licentie genomen heeft.

Wat is er trouwens mis met zelf te zoeken naar goede programma's? mompelt iets over eigen initatief enzo.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 11:56 . Reden: Mist eigen initatief van TS ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:51:
NOD32 kost bijna niks, je hebt ook Avast en AVG maar ik heb de fijnste ervaring met NOD32.

/me net een 2 jaar licentie genomen heeft.

Wat is er trouwens mis met zelf te zoeken naar goede programma's? mompelt iets over eigen initatief enzo.
Het mooie aan een forum is dat je je ervaringen kan delen, waar ik dat kan doen doe ik het ook. Bepaalde dingen zijn gewoon als feit te vinden via google, maar op dit gebied bouw ik meer op de mensen op dit forum. Zo kun je mekaar behoeden voor de troep die veelal overal te vinden is.
Waarom toch zo vaak dit soort reacties.... reageer dan niet of zo.
Je eerste post was hulp zaam, bedankt daar voor.

Wat is er trouwens mis met kennis delen? mompelt iets over waarom het wiel opnieuw uitvinden enzo.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 18:20 ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:59:
[...]

Het mooie aan een forum is dat je je ervaringen kan delen, waar ik dat kan doen doe ik het ook. Bepaalde dingen zijn gewoon als feit te vinden via google, maar op dit gebied bouw ik meer op de mensen op dit forum. Zo kun je mekaar behoeden voor de troep die veelal overal te vinden is.
Waarom toch zo vaak dit soort reacties.... reageer dan niet of zo.
Je eerste post was hulp zaam, bedankt daar voor.

Wat is er trouwens mis met kennis delen? mompelt iets over waarom het wiel opnieuw uitvinden enzo.
ik ga het liefst voor Prevx .. Vrijwel alles.
Moet alleen nog licenties aanschaffen.

Maar et gaat hier vooral om eigen initiatief.
We zijn hier tenstlotte geen helpdesk zoals je hebt kunnen lezen bij de signup en de andere FAQ's :Y)

Tja, Ik blijf beweren dat je met gezond verstand voor 75% zooi-vrij kan blijven.
En anders kan je naar combinatie's of locale virtuele systemen kijken.
Gewoon geen rare dingen doen en nadenken wat je klikt...

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

Programma's die ik altijd sowieso installeer:
- Spywareblaster. Wel preventief maar niet resident. Baat het niet dan schaadt het niet.
- Malwarebytes' Anti Malware gratis versie (die niet resident is). Opvallend goede relatieve nieuwkomer. Kan vundo/winantivirus zooi etc. goed verwijderen. Verwijdert geen tracking cookies etc. want dat vinden ze onzin. Pleit voor ze. Inhoud en geen bullshit.

Ook goed:
- Superantispyware.

Ook installeer ik altijd een virusscanner, zelf heb ik een NOD32 studentenlicentie, ideaal*. (kostte een tijd terug 10 euro voor 2.5 jaar) Die gratis virusscanners heb ik het niet zo op (AVG, Avast) omdat deze in het verleden toch vaak steekjes hebben laten vallen bij klanten en mijzelf. Avast is bovendien vaak erg traag. Ben nu wel weer wat aan het experimenteren met Avira.

Firefox met noscript is sowieso ook een erg goede beveiliging wat mij betreft.

- - -
* Nou ja NOD wil tegenwoordig weleens een steekje laten vallen, dingen die Malwarebytes wel oppakt. Maar al met al vind ik het nog steeds één van de beste opties.

[ Voor 10% gewijzigd door fckgw op 11-10-2008 17:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb alvast malwarebytes geprobeerd, en bevalt me goed. Geen onzin er omheen, het programma doet gewoon wat hij moet doen.

Thanks. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2008 11:46 ]

Verwijderd

Spywareblaster
Spybot Search & Destroy = Alleen de immuniseer functie. Niets resident
Windows Defender met realtime beveiliging
Avira Antivir Premium (voorheen Nod32)

Als backup

Malwarebytes' Anti Malware
SuperantiSpyware

:)

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
Ik zelf gebruik Kaspersky internet security 2009 op mijn vista 64 bit. Werkt prima. ik geburik het al jaren zonder echte problemen. Meestal is dit genoeg i.c.m. gezond verstand

Trouwens ad aware is toch nog steeds gratis naar mijn idee. Alleen bij de gratis versie heb je een aantal dingen minder.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Minder pr0n kijken op je PC?

Ik heb sinds RC1 al Vista draaien op verschillende systemen en ben eigenlijk 24/7 verbonden met internet en kom regelmatig allerlei sites tegen die pop-ups tonen en rotzooi proberen te installeren. Helaas voor die sites (en met dank aan FireFox en Windows Defender), ben ik tot op heden het slachtoffer geworden van 0 installaties en maar 1 cookie wat ik niet op mijn PC wilde hebben.

De laatste zin heb ik geconstateerd door recentelijk eens een "illegale versie van AdAware" te testen, just for the sake of it. Oftewel; ik vind, maar dat ben ik, Vista voldoende beschermd als je weet wat je doet op internet, je UAC aan laat staan en je browser goed configureert.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1