Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Openbaar vs Particulier netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb een probleem met een Vista machine op het kantoor die na het afmelden of opnieuw opstarten zijn instellingen mbt particulier of openbaar netwerk " vergeet ".

Om het probleem kort te schetsen, op deze machine staat Vmware Server of Workstation en deze voegt twee netwerk interfaces toe. Namelijk een host only en een bridged interface.

Dit ziet hij standaard als een Openbaar netwerk. Dit is vrij vervelend omdat men vanaf thuis niet meer via remote desktop/vpn bij zijn pc kan.

Wanneer we dit aanpassen naar particulier (public) netwerk werkt dit gewoon.

Nu begrijp ik de functionaliteit en bijbehorende veiligheid van een particulier of onbekend/openbaar netwerk wel, maar ik begrijp niet waarom hij dit niet onthoud.

Weet iemand of ik deze functionaliteit kan uitschakelen met van een policy of registry entry? Het lijkt er op dat vmware elke keer deze interfaces opnieuw aanmaakt waardoor de instellingen verloren gaan (gokje)

Mijn V&A

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heeft die pc een dhcp-adres op de LAN-interface? Mijn ervaring is dat die VMWare interface alleen bij de installatie daarvan worden aangemaakt (zonder gateways) dus zou geen probleem moeten geven....
Ik heb ook gewoon VMware workstation op m'n kantoorpc namelijk :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters