Verwijderd

Topicstarter
Specs:

MSI K8N Neo (Socket 939)
AMD 64 3000+
2x 512mb DDR PC3200
80GB WD SATA
NEC DVD Writer IDE
Sapphire Radeon 9600PRO
El cheapo voeding
Windows XP PRO SP3

PC bijéén geknutseld voor de ouders. PC heeft 1 week perfect gedraaid. Op een bepaalde dag zei mijn pa dat de PC reboot. Ik dus getest. Windows laad, als hij de achtergrond heeft geladen en de icoontjes rechts vanonder wilt laden reboot hij, geen BSOD. Bij safe mode net hetzelfde.

Heb andere HD en andere sata kabel gestoken, tijdens Windows install BSOD:

MEMORY MANAGEMENT
***STOP: 0x0000001A

Gek, zo'n BSOD heb ik nog nooit gezien! Natuurlijk meteen een Memtest86+ laten runnen. Was die vergeten, heeft heel de nacht door gerunned. S'middags heb ik die gestopt op 17u running, geen enkele fout.

Na wat searching op het net had ik wat artikels gevonden waarin mensen hetzelfde probleem hadden en dat een nieuwe voeding het probleem verholpen had. Klonk logisch aangezien er een cheap ding in zat waar niet eens het wattage opstond.

Een Xsilence 450W gaan halen, ingepropt, zelfde problemen :(

Ik heb dan wat met de geheugen modules en banken gespeeld. Heb 3 latjes liggen van verschillende merken. Eentje deed het goed in bank 3, maar na 2 dagen was het weer hetzelfde probleem. Heb alle latjes in alle banken getest, soms gaat het wat langer goed als anders maar meestal na een paar dagen weer zelfde probleem.

Ook al paar keer CMOS reset gedaan, kwestie van alle waarden op default te hebben.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Veel kans dat je moederbord gaar is. Problemen met de geheugenbanken oid. Je kan eerst nog eens de videokaart vervangen, maar het lijkt me sterk dat deze de oorzaak van het probleem is.

March of the Eagles

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken, hij is niet voor niets geschreven ;)

Een bios update al geprobeerd?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-05 08:51

14ReD

Who is General Failure?

Heb je hier gekeken: klik ?

Overigens ben ik van mening dat er een einde moet komen om altijd de voeding als eerste schuldige aan te wijzen. Ik merk zelf dat problemen meestal softwarematig zijn. Maar dat is mijn mening.

Heb je ook gekeken naar de voltages die het geheugen nodig heeft en wat het mobo levert?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

14ReD schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:50:
Heb je ook gekeken naar de voltages die het geheugen nodig heeft en wat het mobo levert?
Dan moet je dus wel een voeding hebben die stabiel die voltages ook kan leveren! Als dat teveel fluctueert mol je vanzelf je hardware dankzij zo'n cheapass voeding.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
14ReD schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:50:
Heb je hier gekeken: klik ?

Overigens ben ik van mening dat er een einde moet komen om altijd de voeding als eerste schuldige aan te wijzen. Ik merk zelf dat problemen meestal softwarematig zijn. Maar dat is mijn mening.

Zo'n cheapo voeding kan onstabiele waarden over de lijn sturen, dan heb je ook een kans je hardware te mollen. Software probleem zal niet het geval bij TS zijn, aangezien hij z'n windows al herinstalleerd heeft (nouja, geprobeerd).

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Alleen is het probleem dat hij niet eens volledig kan opstarten. Als hij het bureaublad wilt laden -> reboot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle mogelijke memory voltages ingesteld in BIOS, niets helpt. Ook de CPU en FSB eens gedownclocked, allemaal hetzelfde. Als hij bureaublad laad, BSOD en reboot. Laatste tijd wel meer en meer IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

Zal straks eens de videokaart vervangen en een BIOS update zoeken (maar ik dacht dat de laatste nieuwe er al op stond)

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand ideeën?
Pagina: 1