Toon posts:

ODBC DSN aanmaken rechten probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb erg weinig ervaring met ODBC en SQL, maar er is mij gevraagd om op een terminal server waar snelstart op draait (op odbc). Nu moet er een extra functie als toevoeging op snelstart gekoppeld worden met de ODBC database. Ik loop vast bij het maken van van een DSN hiervoor.

Op het moment dat ik de aanmeldings id ga invullen gebruik ik de user en pass van de de domein admin, ik krijg alleen dan direct de volgende fout:

de verbinding is mislukt:
SQLState: 28000
SQL Server-fout: 18456
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Aanmelding mislukt voor gebruiker administrator

Hebben jullie een id?

Ik heb google en Got uitgepluist
andere gebruiker getest

alles wat ik kan vinden gaat over SQL server waar je de rechten makkelijk kunt aanpassen, maar bij ODBC kan ik deze funtie niet vinden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Watvoor SQL server is het? Een SQL2000/2005/2008? Ik denk namelijk dat er een rechtenprobleem optreedt op de server. Welke windowsversie draait er op je terminal server?

Wat zie je daar in de logs? En is die domain admin wel sysadmin (of andere role) op de SQL box? Zit die wel in datzelfde domein?

Ik mis nogal wat info.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:36:
alles wat ik kan vinden gaat over SQL server waar je de rechten makkelijk kunt aanpassen, maar bij ODBC kan ik deze funtie niet vinden.
http://blogs.msdn.com/sql...ve/2006/02/21/536201.aspx

Dat jij je SQL server over een ODBC koppeling aanspreekt heeft daar niet zoveel mee te maken, tenminste niet zoals jij denkt.
Er zit namelijk gewoon een connection string achter.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device