ik heb erg weinig ervaring met ODBC en SQL, maar er is mij gevraagd om op een terminal server waar snelstart op draait (op odbc). Nu moet er een extra functie als toevoeging op snelstart gekoppeld worden met de ODBC database. Ik loop vast bij het maken van van een DSN hiervoor.
Op het moment dat ik de aanmeldings id ga invullen gebruik ik de user en pass van de de domein admin, ik krijg alleen dan direct de volgende fout:
de verbinding is mislukt:
SQLState: 28000
SQL Server-fout: 18456
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Aanmelding mislukt voor gebruiker administrator
Hebben jullie een id?
Ik heb google en Got uitgepluist
andere gebruiker getest
alles wat ik kan vinden gaat over SQL server waar je de rechten makkelijk kunt aanpassen, maar bij ODBC kan ik deze funtie niet vinden.
Op het moment dat ik de aanmeldings id ga invullen gebruik ik de user en pass van de de domein admin, ik krijg alleen dan direct de volgende fout:
de verbinding is mislukt:
SQLState: 28000
SQL Server-fout: 18456
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Aanmelding mislukt voor gebruiker administrator
Hebben jullie een id?
Ik heb google en Got uitgepluist
andere gebruiker getest
alles wat ik kan vinden gaat over SQL server waar je de rechten makkelijk kunt aanpassen, maar bij ODBC kan ik deze funtie niet vinden.