[iPhone 3G] modem gebruiken zonder jaillbraken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simke
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2024
Medetweakers,

eerst en vooral heb ik totaal geen ervaring met iPhones :X
Nu is het zo dat een klant van ons een laptop gekocht heeft en een iPhone 3G. De bedoeling is dat de klant op het internet kan via de iPhone 3G. De laptop komt van bij ons maar in België verdeelt Mobistar de iPhones maar door het verbod van koppelverkoop kan je gelijk welke operator kiezen. De klant heeft een abonnement bij Proximus en daar zeggen dat het mogelijk is om te surfen op de laptop via de iPhone 3G. "Gewoon de modem van de iPhone gebruiken".

Nu heeft de klant zelf wat zitten zoeken maar vindt ze het niet en komt ze straks naar hier. Ik heb zitten zoeken en zoeken op internet en het enige dat ik vind is de iPhone 3G jaillbraken :X
Is dat werkelijk de enigste mogelijkheid of is het toch eenvoudig op te lossen?

Als iemand tips heeft...

(wat zijn eventueel de gevolgen van een jaillbrake? Kan je dan de nieuwste firmwares niet meer downloaden of zo? Overal zie ik beperkingen van AT&T en zo maar of dat gevolgen heeft in België?)

Simke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jailbreaken is dacht ik de enige mogelijkheid. Operators willen het veelal niet hebben dat je een telefonie abbonement aan je laptop koppelt, daar hebben ze andere abbonementen voor die duurder zijn.

Jailbreaken houd in dat je de firmware aanpast, als je telefoon kapot gaat, moet je dus eerst weer officiele firmware er op zien te krijgen voordat je hem aanbied voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
het is inderdaat aleen mogelijk met een jailbreak.
en als je dat doet kan je inderdaat niet zomaar de nieuwste firmware instaleeren.
dus als de klant het er voor over zou hebben moet die zig wel inleezen en als die dat te veel moeite vind zou ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simke
SaURoN schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:40:
Jailbreaken is dacht ik de enige mogelijkheid. Operators willen het veelal niet hebben dat je een telefonie abbonement aan je laptop koppelt, daar hebben ze andere abbonementen voor die duurder zijn.

Jailbreaken houd in dat je de firmware aanpast, als je telefoon kapot gaat, moet je dus eerst weer officiele firmware er op zien te krijgen voordat je hem aanbied voor garantie.
Oké, dat snap ik maar oorspronkelijk ging de klant een blackberry kopen en een apart abonnement voor de laptop... Maar bij proximus hebben ze dat afgeraden en een iPhone 3G voorgesteld, net om dat extra abonnement niet te moeten kopen. Het internetgebruik via de laptop zal zeer beperkt zijn.
sk1nny666 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:45:
het is inderdaat aleen mogelijk met een jailbreak.
en als je dat doet kan je inderdaat niet zomaar de nieuwste firmware instaleeren.
dus als de klant het er voor over zou hebben moet die zig wel inleezen en als die dat te veel moeite vind zou ik het niet doen.
Als dat inderdaad de enigste mogelijkheid is heeft het niet veel zin dat de klant naar hier komt zodat ik het kan proberen. Ik zal de klant eerst goed informeren en de consequenties van de jaillbrake duidelijk maken...

[ Voor 27% gewijzigd door Simke op 09-10-2008 09:48 ]

Simke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik ben ook wel benieuwd of het nog eens zonder jailbreak mogelijk wordt. Dan kan ik mijn zakelijke simkaart, waarbij mobiel internet op de laptop is inbegrepen, in de iPhone gebruiken.

Hoe werkt het eigenlijk? Nu maak ik via Bluetooth verbinding tussen mijn laptop en Nokia en dan ben ik online, maar de iPhone ondersteunt zo'n verbinding volgens mij niet.

Jailbreaken doe ik voorlopig liever niet. Wil namelijk wel gewoon de nieuwste updates kunnen toepassen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat is mogelijk door een ad-hoc WiFi netwerk op te bouwen tussen je laptop en je iPhone. Dat is ook het principe van NetShare. :) Het is dus mogelijk zonder jailbreak, alleen moet je dan wel ergens aan NetShare zien te komen (die is uit de AppStore gehaald dus daar zal je hem niet vinden)...

[ Voor 38% gewijzigd door Frietsaus op 09-10-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simke
Frietsaus schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:43:
Dat is mogelijk door een ad-hoc WiFi netwerk op te bouwen tussen je laptop en je iPhone. Dat is ook het principe van NetShare. :) Het is dus mogelijk zonder jailbreak, alleen moet je dan wel ergens aan NetShare zien te komen (die is uit de AppStore gehaald dus daar zal je hem niet vinden)...
Nja, idd, maar weet iemand waar het programma nog te koop is? Of is AppleStore de enige mogelijkheid?
Heb net zitten zoeken maar nergens te vinden :N

Simke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
NetShare is niet meer te krijgen in de AppStore, en dus ook niet meer te installeren zonder JailBreak.

Bij JailBreak zijn er inmiddels al wat programma's verschenen op Cydia. Bovendien is een Jailbreak vrij onschuldig. Hij vervangt je firmware, maar dit is zonder problemen weer terug te zetten.

Enige denkbare probleem is wanneer je iPhone defect gaat, en je hem ook niet meer met je computer kunt 'herstellen'. Als je hem dan moet laten repareren met de JailBreak-firmware er nog op, heb je wellicht een probleempje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
en je kan niet gewoon hersenloos updaten ik denk dat het niet de way to go is voor een zakelijke tel.
en als hij niet echt een iphone nodig is gewoon een blackberry neemen.
hij is immers verkeert geinformeerd door de winkel dus ik denk dat het wel terug te draaien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simke
sk1nny666 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 11:21:
en je kan niet gewoon hersenloos updaten ik denk dat het niet de way to go is voor een zakelijke tel.
en als hij niet echt een iphone nodig is gewoon een blackberry neemen.
hij is immers verkeert geinformeerd door de winkel dus ik denk dat het wel terug te draaien is.
Inderdaad, niet echt handig voor een zakelijke telefoon.
Ik heb de persoon in kwestie aangeraden om naar de winkel te gaan waar de iPhone aangeschaft is en hen te laten tonen hoe het *volgens hen* kan. Ze zullen dan waarschijnlijk wel iets regelen imo.

Simke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

en als een duosim aanvraag en deze dmv een pcmia card in je laptop gebruik dan ben je er toch ook?
Of zie ik het nu te simpel?
Pagina: 1