[XP] Quicklaunch iconen verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 21:35
Ik zoek een methode om alle icoontjes die gebruikt worden in de Quick Launch menu te verwijderen zonder de programma's zelf te verwijdern.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/patrick888/GoT/quick.png

Het gaat met name om de icoontjes in de rode kader, en als het even kan ook die in de groene kader.
Vooral de iconen in het rode kader zorgen voor een verschrikkelijke lag in het quick launch menu. Ondanks aanpassingen in het register om het beschikbare cache te vergroten voor deze icons heeft dat niet geholpen. Alle icoontjes handmatig veranderen in 1 uniform icoon is veel te veel werk, waarbij bovendien niet alle icoontjes veranderd kunnen worden. Liever dus alles weg.

Deze optie heb ik al geprobeerd maar werkte niet. :/

Ik wil dus alleen die iconen verwijderen, niet de links zelf.
Iemand suggesties?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Grappig om te zien dat de quicklaunch bar op deze manier 'misbruikt' wordt :) Al moet ik zeggen dat de meeste mensen daar toch echt hun startmenu voor gebruiken.

Wat ik zo snel zou kunnen bedenken is dat je kan proberen die classic shell die in je link beschreven wordt, via group policy te forceren. Waar dat zit zou ik zo 1-2-3 niet kunnen zeggen, maar ik zal eens kijken.

edit: na wat zoeken denk ik dat dit niet mogelijk is. Quick Launch is bedoeld voor puur pictogrammetjes enzo, en als het al zou kunnen, dan zit je vast aan de pictogrammen aan of uit voor de hele quicklaunch gedoe, waardoor je niet meer in je menu komt ;)

edit2: misschien is meuk: Free Launch Bar 1.0 wat je zoekt :)

[ Voor 32% gewijzigd door spone op 09-10-2008 00:49 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
spone schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 00:40:
edit: na wat zoeken denk ik dat dit niet mogelijk is. Quick Launch is bedoeld voor puur pictogrammetjes enzo, en als het al zou kunnen, dan zit je vast aan de pictogrammen aan of uit voor de hele quicklaunch gedoe, waardoor je niet meer in je menu komt ;)
Wat bedoel je precies met "quick launch is enkel voor pictogrammetjes"?
edit2: misschien is meuk: Free Launch Bar 1.0 wat je zoekt :)
Ziet er gelikt uit, de vraag is echter of de laad tijd van dit menu net zo lang is als het normale quick launch menu vanwege al die verschillende icoontjes.

Wat ik momenteel doe om het probleem in elk geval tijdelijk te verhelpen is het gebruiken van een standaard icoontje, dus overal hetzelfde icoontje. Dat scheelt in elk geval laad tijd.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Snowwie schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 03:47:
[...]

Wat bedoel je precies met "quick launch is enkel voor pictogrammetjes"?
Dat dat deel van de Graphical User Interface ontworpen is met in het achterhoofd dat de gemiddelde gebruiker aan het Icon zijn of haar programma herkent en daarmee kan opstarten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik schop m'n topic maar weer even, want ik zit nog steeds met die rot icoontjes die de boel vertragen.

Vorige keer had ik ze allemaal vervangen door één en dezelfde icoontje, wat dus aangezien lag en laadtijd scheelde, maar na de herinstallatie van XP vorige week heb ik eigenlijk geen zin om het weer helemaal opnieuw te doen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik weet dat het geen oplossing voor jouw 'probleem' is; maar persoonlijk gebruik ik Launchy : http://www.launchy.net/

Alt + spatie en gaan met de banaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:14

Grozno

acts without consequence!

Wat ik me nu afvraag, wat doe je met je startmenu als je quicklaunch als startmenu gebruikt? En waarom gebruikt je dan niet gewoon het startmenu?
Dat laatste heeft namelijk niet de neiging te gaan laggen bij zoveel icoontjes, althans niet bij mij...

Het lijkt me trouwens dat wat je wil per definitie onmogelijk is, alles in de quicklaunch is namelijk een shortcut en die kunnen niet zonder icons. Net als dat je op de desktop de icons van je shortcuts niet weg kan halen.

[ Voor 31% gewijzigd door Grozno op 17-12-2008 13:57 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Mijn Start Menu is kaal gestript. Leeg. :)

En tja, waarom ik die quick launch gebruik ipv het Start Menu.
Het Start Menu is verder weg naar de hoek, en je moet er eerst op Programma's klikken voordat je je Menu te pakken hebt. Bij de QL is dit niet zo. Dat is gelijk aanklikken en alle submenu's staan er.

Voorlopig als [tijdelijke] oplossing heb ik een standaard icoontje genomen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 23:50
Ik snap niet dat je de quicklaunch gebruikt? Het nieuwe startmenu van xp/vista is toch veel makkelijker?

Dingen die je vaak gebruikt zet je voorin, waar ook e-mail en internet staat. Daar kun je wel een stuk of wat programma's kwijt.

Als je dan toch een ander programma wilt gebruiken klik je op start en dan op alle programma's, die staat ongeveer 2 cm boven start en kost mij denk ik nog geen seconde om die achtereenvolgend te klikken. Dat is 1 klik meer en bovendien is de startknop veel groter als die >> van quicklaunch.
Pagina: 1