Toon posts:

le32s81b aansluiten op surroundset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen van het goeie leven!..

Ik zit met een vraag/probleem..

Ik heb een Lcd tv LE32s81B en die wil ik aansluiten op een surroundset
Ik zat te denken aan een logitech x530-540?..de vraag is, wil zon goedkoop mogelijk surroundset hebben, prijs/kwaliteit..

maar ik kom er niet helemaal uit, kan ik die set letterlijk op tv aansluiten?..maar stel als ik op de WII wilt spelen of een andere console, heb ik dan ook surround, of moet hij eerst op de WII aangesloten worden?..
Ik ben hier niet zo heel handig in..en als dat kan, welke kabels heb ik nodig?..want als et goed is krijg ik zon groen stekkertje, die kan ik niet in me tv doen, maar 5 jack tulpjes ofzo?..

Kan iemand mij aub helpen!..waarschijnlijk is het voor jullie allemaal heel makkelijk!

GR, harold

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 07:15
Een tv/scherm is een apparaat primair bedoeld voor weergave van beeld. Er zitten ook meestal boxen bij om ook geluid weer te kunnen geven, maar in veel gevallen stelt dat niet zo veel voor.
Dus betere boxen is altijd een pre.
Echter, uit een tv komt zelden surround geluid. Meestal hooguit stereo (2.0).
Dus om nou een surround set op je tv aan te sluiten lijkt me niet zinvol.

In de regel sluit je een boxenset (of receiver) dan ook aan op de 'weergever' van de content. Dus een DVD speler, computer, spelcomputer, oid.
Als jij dus mooier/beter geluid uit/met je Wii wilt moet je een boxenset op de Wii aansluiten en in principe niet op je tv. Er loopt dan dus een kabel voor audio van de Wii naar een boxenset/receiver en een 2e kabel voor beeld naar de tv. Je mute vervolgens het geluid van de tv om alleen geluid via je boxenset/receiver te horen.

Wat een goeie boxenset is kunnen wij niet voor je bepalen.......

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik et goed begrijp. stel dat ik de logitech 5.1 haal moet ik die of op me Wii aansluiten of op me Computer, voor eventueel games op me pc. Tegelijk kan dus niet(dus soms ff switches van wat ik wil doen. Weet jij misschien welke kabel ik precies moet hebben van me boxen naar Wii, en naar me PC. Ik heb nu een logitech 2.1 aangesloten op me computer, stel als ik die aansluit op me Wii, en me nieuwe 5.1 op me pc, dan moet dat kunnen?..
weet niet wat er precies in me Wii moet of pc voor surround. 5 tulpjes? scart?..

Alvast bedankt..

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 07:15
Maar even dit: Je Wii heeft helemaal geen surround 5.1 mogelijkheid, niet analoog en niet digitaal. Hooguit een gesimuleerde 5.1 dmv Dolby Pro Logic II (maar dat is 'nep' 5.1).
Feitelijk heeft ie 'slechts' een stereo output mogelijkheid.
De games op je pc zouden wel surround mogelijkheid hebben, maar die werken meestal alleen met de analoge outputs.

Dus ik zou de Wii rechtstreeks op je boxenset aansluiten en je pc kaart ook. Eventueel met een schakelaartje ertussen, tenzij de boxenset over meerdere inputs beschikt waar je tussen kunt schakelen.

Je gebruikt dan de speakers van je tv/scherm dus niet. Zoals ik al zei: de audio van je tv heeft weinig te maken met de audio van je pc/wii helemaal als je andere/externe boxen overweegt.

(het is btw mijn pc, mijn boxen etc. niet me pc en me boxen)

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 10-10-2008 00:01 ]