Toon posts:

Welke router raden jullie mij aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 353 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen

Ik ga van een adsl provider naar een cable provider overschakelen en heb zeker een router nodig door mijn meerdere computers thuis. Ik heb heel het internet afgezocht naar routers die mij het meeste aanstonden en ik hoop dat jullie samen met mij de knoop kunnen doorhakken over welke de beste zijn.

Hier alvast de lijst (in dalende volgorde, de bovenste 2 zie ik écht zitten):

1. BELKIN ROUTER WIRELESS N1 VISION F5D8232DF4
2. D-Link DIR-655 Wireless N Gigabit Router
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. BELKIN ROUTER DRAADLOOS N1 F5D8231DF4
4.D-LINK DIR-635

Deze dingen had ik graag van jullie geweten:

1. Als de kostprijs niet zou uitmaken, welke zouden jullie verkiezen van nr1 en nr 2?
2. Als je prijs/kwaliteit in rekening houdt, welke van de 4 routers is dan echt de moeite?

Alvast bedankt mensen!

Met vriendelijke groeten,
een halve computer leek

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:19
Allereerst, welkom op GoT

Wij helpen graag bij problemen, als we merken dat je inzet hebt getoond en in een bepaalde zaak in een bepaald spoor vast zit, of laat zien dat je onderzoek hebt gedaan.

Er wordt op GoT ook niet verwacht dat je zo maar een vraag dumpt en zegt wat wij van je routers vinden, begrijp je ?

Dat gezegd zijnde...

Gewoon de duurste nemen, altijd goed ! ;)

Jij hebt bepaald eisen aan de apparaten die je thuis wilt hebben, in dit geval je router.

Wat wil je uiteindelijk doen via je draadloos (want dat wil je blijkbaar) ? Dat is bepalend voor welke standaard je gaat gebruiken B/G of B/G en de snellere, draft-N variant ? Ga je gewoon surfen? Dan is G wel goed hoor... Wil je veel bestand verplaatsen, zit je graag met een ongelooflijke snelheid te downloaden omdat je een 100Mbit lijntje thuis hebt ? Dan is N zeker een optie die te overwegen valt.

Ondersteunt minstens een client uberhaupt wel N, of ga je er in de nabije toekomst eentje met N kopen ?

Dat moet je eerst eens uitmaken..

Je kan zelf ook reviews opzoeken en eens kijken wat andereren er van vinden, kijk eens rond in de pricewatch en de reviews van tweakers of andere sites...

Bepaal dan wat voor jou belangrijke punten zijn en die in de review goed naar voor komen, dan kan je uiteindelijk een keuze maken, maar die ga je toch zelf moeten maken, dat kunnen wijn niet voor jou doen...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Welkom :)

Tja, ik zou die ene nemen, die is beter..

Ik kan hier vrij weinig over zeggen, doordat ik niet weet wat je eisen zijn, wat je budget is en zo.

Voor gewoon dom router werk zullen ze allemaal wel werken, maar als jij een 100Mbit glas aansluiting hebt, dan zou ik toch iets anders gaan zoeken.

Even alle gekheid op een stokje.. We verwachten van je dat je zelf uitzoekt wat je wilt. Er zijn tig vergelijkings-websites die je daarvoor kan raadplegen.

Verder zou ik even de Het algemeen beleid doorlopen om niet nog een keer tegen de lamp aan te lopen.. Er zitten nogal wat eisen aan de topicstarts hier op GoT .. Zo is groeten niet nodig, en verwachten we wat meer eigen inzet van de gebruikers voordat ze een toevlucht nemen tot GoT..

Suc6..

[ Voor 24% gewijzigd door Equator op 09-10-2008 15:46 ]

Dit topic is gesloten.