Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
Hallo,
Ik heb een probleempje met onze familie PC (Medion MD8080 P4 3Ghz etc).

De muis en het toetsenbord werken niet :S

In de BIOS werkt het toetsenbord wel gewoon

Ik heb de muis nu werkend met een USB > PS/2 verloopje, dit heb ik ook geprobeerd met het toetsenbord, maar dat wou niet werken.

Het toetsenbord is het standaard toetsenbord wat bij de PC zat (draadloos, via USB aangesloten).

De muis is een draadloze Medion muis (niet de standaard met bal, maar een optische) die ook via USB is aangesloten.

Ik heb al geprobeerd om de USB-hoofdhub e.d. weg te gooien in XP, maar het helpt niet :?

OS is XP Professional SP3

Dit is zomaar van de ene op de andere dag gebeurt, ik heb er geen rare software o.i.d. op geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1e hint: probeer de drivers eens te installeren. Heb je denk ik wel even een ander TB en muis nodig btw ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:47
Heb het ook al een keer eerder meegemaakt. Ik zeg herinstalleren die bak. Weet je zeker dat alles weer werkt. Dergelijke conflicten opsporen en verhelpen is vaak intensiever dan een nieuwe installatie.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad wat loewie-643- zegt is denk ik in dit geval het makkelijkste, ook omdat het (denk ik) nogal lastig werkt zonder toetsenbord ;) wat je nog even zou kunnen proberen is een ander (niet draadloos) toetsenbord aan te sluiten op je pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
lijkt op een usb probleem, heb je al bij je systeem instellingen gekeken of je usb-drivers wel fatsoenlijk zijn installed?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
The Eagle schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:59:
1e hint: probeer de drivers eens te installeren. Heb je denk ik wel even een ander TB en muis nodig btw ;)
Drivers van het toetsenbord? Die heb ik volgens mij niet eens, en het heeft ook altijd zonder gewerkt.
loewie-643- schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:17:
Heb het ook al een keer eerder meegemaakt. Ik zeg herinstalleren die bak. Weet je zeker dat alles weer werkt. Dergelijke conflicten opsporen en verhelpen is vaak intensiever dan een nieuwe installatie.
Het is een familie PC dus daar gaat nogal wat tijd in zitten om voor alle (5!) accounts de mappen "Mijn Documenten" "Favorieten" bureaubladen e.d, programma's weer terug te zetten / installeren.

Ik wacht eigenlijk op een helder licht, die zegt: Oooh dat ligt aan <X> en dan los je op door <Y> te doen ;)

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:24:
Inderdaad wat loewie-643- zegt is denk ik in dit geval het makkelijkste, ook omdat het (denk ik) nogal lastig werkt zonder toetsenbord ;) wat je nog even zou kunnen proberen is een ander (niet draadloos) toetsenbord aan te sluiten op je pc
Ander toetsenbord heb ik er ook aan gehad (PS/2) maar die werkte ook niet. Numlock lampje ging branden, en kreeg ik vervolgens niet meer uit :?

kaos- schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:26:
lijkt op een usb probleem, heb je al bij je systeem instellingen gekeken of je usb-drivers wel fatsoenlijk zijn installed?
Ja, geen vraagtekens in Apparaatbeheer. Apparaten zoals "USB-hoofdhub" en "Intel 8xxx USB controller" heb ik ook al weggeknikkerd, en toen ge-reboot, maar het helpt niet echt 8)7

En het domme is dus, dat het in de BIOS wel werkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Kijk, daar ga je dus al.
In de BIOS werkt het sowieso omdat daar van zichzelf als USB drivers inzitten (zou beetje raar zijn als dat niet zou zijn he :P)
Windows benaderd je apparatuur via zijn eigen software en dus niet via de software van het BIOS.
Dat je muis het wel doet komt gewoon puur omdat hij op de PS/2 poort zit (geen speciale software voor nodig)
Maar vraagtekens in je appparaatbeheer toont gewooon aan dat hij geen (fatsoenlijke) USB-drivers heeft gevonden.

Test het maar eens met een USB-stick, die zal waarschijnlijk niet gaan werken.

Dus : Drivers voor elkaar krijgen en lopen :)

edit: Drivers voor je moederbord downloaden dus.

[ Voor 4% gewijzigd door kaos001 op 10-10-2008 08:19 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
kaos- schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:17:
Kijk, daar ga je dus al.
In de BIOS werkt het sowieso omdat daar van zichzelf als USB drivers inzitten (zou beetje raar zijn als dat niet zou zijn he :P)
Windows benaderd je apparatuur via zijn eigen software en dus niet via de software van het BIOS.
Dat je muis het wel doet komt gewoon puur omdat hij op de PS/2 poort zit (geen speciale software voor nodig)
Maar vraagtekens in je appparaatbeheer toont gewooon aan dat hij geen (fatsoenlijke) USB-drivers heeft gevonden.

Test het maar eens met een USB-stick, die zal waarschijnlijk niet gaan werken.

Dus : Drivers voor elkaar krijgen en lopen :)

edit: Drivers voor je moederbord downloaden dus.
Wel even op blijven letten hé :>

Ik zei hierboven: In apparaatbeheer zie ik geen vraagtekens. Alle hardware is dus goed geinstalleerd.

Muis doet het niet op USB + op PS/2 poort (met USB naar PS/2 verloopje)

toetsenbord doet dit wel, maar alleen in de BIOS.

Ik flipte zonet even helemaal, want ik had ineens dit zelfde euvel op m'n eigen PC (Vista).

Dat bleek aan een Windows update te liggen:
http://www.google.nl/sear...s+update+kill+mouse&meta=

Ik denk dat het bij deze PC (XP) ook aan een update ligt. Maar welke ?

En zonder muis of toetsenbord gaat het ook zo lekker om dat uit te zoeken.

Systeemherstel heb ik ook uitgeschakeld, beetje dom eigenlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja dat is niet heel handig, systeemherstel uitzetten. maar je zou toch bij software gewoon de windows updates eruit kunnen gooien?

http://www.techsupportfor...rs-mouse-operation-2.html
hier staat het volgende: i installed KB938371 and since that time my mouse is dead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Die update is dus alleen van toepassing op Vista. Ik heb alle te verwijderen updates verwijderd, maar nog werkt het niet.

Een USB stick of ext. HDD werkt wel gewoon, dus het ligt niet aan de drivers van USB chipset ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
En ik heb er weer last van :(

Zelfde PC, niks veranderd.

Muis doet het inmiddels wel, doordat ik hem via PS/2 > USB verloopje heb aangesloten op PS/2 poort.

Losse muis doet het prima tijdens BIOS (lichtje brand).

Zodra het laadscherm van XP verschijnt is het game over voor de muis.... hij gaat dan direct uit, en laat geen leven meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Probleem heb ik hier ook wel eens gehad, maar dan met een verse install. Sommige hardware blijkt namelijk conflicterend te kunnen werken op de USB poorten. Probeer dus ook eens zonder PCI-kaarten, andere USB apparaten bijvoorbeeld.
Pagina: 1