Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe config, reboot na 2 sec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Allemaal,

Ik heb een nieuwe config gekocht, eigenlijk gewoon compleet nieuw systeem. Zooitje vandaag in elkaar gezet maar als ik hem aanzet dan reboot de PC al na 2 sec. Ik krijg dus geen beeld of waarschuwing, ook geen piepjes. Mijn PC staat niet lang genoeg aan om mijn CPU oververhit te maken dus dat is het niet. Windows staat er nog niet op, HDD is volledig leeg.

Config:

- PSU: BeQuiet Dark Power Pro 850W
- Mobo: Gigabyte: X48-DQ6
- CPU: Pentium Core2duo E8600
- RAM: Corsair XMS2 2x 2GB DDR2
- HDD: Maxtor 500GB
- Cooler: Coolermaster Hyper Z600
- GPU: Sapphire Radeon HD 4870 512MB

Iemand enig idee waarom mijn PC om de 2 sec herstart?

B.v.d.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 21:31
Kijk en volg eerst dit eens:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En vertel ons dan eens eerst wat je geprobeerd hebt, of het heeft geholpen, en wat er eventueel anders gebeurt. Een pc die niet opstart kan meerdere oorzaken hebben, en helaas kan onze glazenbol niet zomaar zien wat er aan de hand is. Hier zul je zelf onderzoek naar moeten doen, en kunnen wij als je een aantal dingen geprobeerd hebt, en nog eens wat tips geven om dingen uit te sluiten, en je op weg te helpen ;)

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de DVD brander eraf gehaald, gewoon voor de zekerheid.
Geheugen omgewisseld, 1 module per keer om te checken of er niet 1 verrot was.
HDD kan het niet zijn want dan moet ik in ieder geval nog bij mijn bios kunnen komen.

Gragische kaart heeft 2 powerconnectors maar weet niet zeker waar die in moet of beide. Heb alle mogelijke varianten geprobeerd, dus 1 in de linker en dan 1 in de rechter en dan allebei. Geen resultaat.

ATX en P4 powerconnectors zitten in mijn mobo. Processor zit erop, cooler erop.

Alle onnodige stroom eraf gehaald maar met een 850Watt zou je toch mogen verwachten dat het zonder SLI opstelling geen probleem is.

Dus nu minimale opstelling maar doet nog weinig.

Kan verder weinig verzinnen wat ik nog kan proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog een P8 stekker? Zou ik die moeten gebruiken??

Ik heb er wel mogelijkheid voor maar er zit nu nog een kapje op die ik er nogal lastig uit krijg. Weet niet of ik hem nodig heb met mijn config!

• GoldenBatt
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:46:
Heb de DVD brander eraf gehaald, gewoon voor de zekerheid.
Geheugen omgewisseld, 1 module per keer om te checken of er niet 1 verrot was.
HDD kan het niet zijn want dan moet ik in ieder geval nog bij mijn bios kunnen komen.

Gragische kaart heeft 2 powerconnectors maar weet niet zeker waar die in moet of beide. Heb alle mogelijke varianten geprobeerd, dus 1 in de linker en dan 1 in de rechter en dan allebei. Geen resultaat.

ATX en P4 powerconnectors zitten in mijn mobo. Processor zit erop, cooler erop.

Alle onnodige stroom eraf gehaald maar met een 850Watt zou je toch mogen verwachten dat het zonder SLI opstelling geen probleem is.

Dus nu minimale opstelling maar doet nog weinig.

Kan verder weinig verzinnen wat ik nog kan proberen.
HDD toch eens der afhalen, je weet maar nooit, gewoon zo kaal mogelijk ;) Videokaart moet je allebei aansluiten ;)

Stekkers zitten er allemaal goed op? Geeft moederbord geen beep codes? Koeling zit goed gemonteerd? Processor goed in zijn socket? geheugen goed aangedrukt, en klemmetjes zitten goed dicht gedrukt? maakt niks kortsluiting of zo?

Probeer anders als je nog andere onderdelen toevallig hebt in ander systeem ofzo, videokaart omwisselen, of andere voeding. Kleine kans natuurlijk, maar t kan altijd stuk zijn. Nieuw wil niet zeggen dat het heel is, of naar behoren functioneert ;)
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:53:
Ik heb ook nog een P8 stekker? Zou ik die moeten gebruiken??

Ik heb er wel mogelijkheid voor maar er zit nu nog een kapje op die ik er nogal lastig uit krijg. Weet niet of ik hem nodig heb met mijn config!
als eerste: Als je nogmaals wat typt, en je had al laatste post, graag je vorige post editen ;)

Verder, deze kun je beter wel aansluiten. Al zou het ook moeten starten zonder volgens mij, maar dat klepje is der wel af te halen op een manier ;)

[ Voor 16% gewijzigd door GoldenBatt op 08-10-2008 23:57 ]

Specs!

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11 21:27
Hoeveel prik heeft je geheugen nodig?

• GoldenBatt
de_harde_kern schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 00:01:
Hoeveel prik heeft je geheugen nodig?
Is ook een leuke, maar hier zou hij normaal toch om moeten opstarten? Doet hij van mij (OCZ) wel, draait alleen op lagere snelheid, zodat je in bios aankunt passen naar de juiste snelheid ;) Zou me beetje raar lijken als dit anders is, want je komt der dan op geen mogelijkheid in om t te veranderen...

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu minimale config.

Mobo, CPU en RAM. Heb ATX, P8 en powerkabeltjes om hem aan te zetten maar nog steeds hetzelfde. PC start 2 sec op en valt vervolgens weer uit om 3 sec later het opnieuw te proberen.

Wat is het meest logische; dat het aan het mobo ligt of aan de processor?

EDIT: er zitten 12 kleine ledjes op mijn mobo die oplichten van groen naar rood. Als ik mijn PC aanzet lichten ze allemaal op. Dat een soort signaal?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2008 01:11 ]

• GoldenBatt
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 01:05:
EDIT: er zitten 12 kleine ledjes op mijn mobo die oplichten van groen naar rood. Als ik mijn PC aanzet lichten ze allemaal op. Dat een soort signaal?
Staat hier niks over in de handleiding? Lijkt me dat hij aangeeft dat er was mis is, de vraag is alleen wat.

Zit me te bedenken, misschien ondersteund de bios de cpu nog niet en moet die geupdate worden?

Heb je hier ook nog niks over horen bevestigen, dus nogmaals de vraag: Heb je gecontroleerd of de cpu goed in zijn socket zit, en de cooler goed vast zit. Die van intel zijn vrij lastig wat dat betreft...

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de CPU nu 3x gecheckt en er is geen andere manier om hem erop te gooien. Alles zit goed, kan gewoon niet anders.

Als de bios hem niet ondersteund maar ik kom mijn PC niet op, hoe krijg ik dat ding dan up-to-date? Ik heb geen overmaat aan Intel core2duotjes rondslingeren helaas.
Pagina: 1