Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-11 19:36

Infant

It's a floating Dino!

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een stapeltje Blackberry's liggen, de 8707v. En tevens wat 7100v's.

Ze tonen een beetje bizar laad gedag. Ooit in het verre begin, heb ik een groot batterij icoon gezien, die aangaf dat de blackberry oplaadde, nu is alles wat ik krijg een klein bliksempje rechts van het batterij icoontje.
Nou is dat het probleem niet; de blackberry's laden alleen maar op, als de software van Blackberry staat geïnstalleerd. Anders gaat het backlight even aan, en dan niks.
Opladen via de netadapter werkt ook prima, maar als ik een mini usb lader van htc neem doet hij het weer niet.

Kortom, mijn grote vraag is: Why? How do I fix it?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
uit mn hoofd levert USB 100mA per poort, pas als dat ding is geinstalleerd geeft ie de volle 500mA vrij.

USB stekkeradaptor geeft altijd de max 500mA (soms hoger zelfs)

edit:
the USB specification requires that devices connect in a low-power mode (100 mA maximum) and state how much current they need, before switching, with the host’s permission, into high-power mode.
Kortom: 100mA, en dus over tot 500mA als ie 'toestemming' heeft.. en daarvoor moet je pc m wel netjes herkennen, en dat doet ie dus met de drivers..

Bron: Wikipedia: Universal Serial Bus

Makkelijkst is gewoon een paar stekkeradaptors halen, ben je ook nergens afhankelijk van. 220V -> 5V USB kosten iets van 2,50 eur ( http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2382 )

[ Voor 68% gewijzigd door DJSmiley op 09-10-2008 22:35 ]