Voorzichtig met "oplossing" Airport probleem

Pagina: 1
Acties:

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Op mijn iMac (van de nieuwste generatie) heb ik altijd goede Wifi gehad. Op 10.5.1 en op 10.5.2, maar daarna stopte het. Vanaf 10.5.3 heb ik een zeer slechte Airport gekregen, na enkele minuten stopt de verbinding er mee en wordt het signaal heel zwak terwijl ik op mijn Air hier perfecte verbinding heb. Als ik dan airport uit- en weer aanzet doet hij het weer voor even en dan valt het weer weg. 10.5.4 en 10.5.5 hebben ook geen lossing gegeven.

Op de Apple Discussion Forums vind ik echt énorm veel mensen met dit probleem sinds 10.5.3. Ook vond ik daar dus een soort van 'oplossing'. Namelijk de AppleAirPort.kext van 10.5.2 plaatsen in mijn huidige 10.5.5. Het lijkt aan dat bestand te liggen namelijk.

Mijn iMac heeft nu maanden stilgestaan en wil dus dit bestand uit de Combo update van 10.5.2 halen en dan in 10.5.5 plaatsen zodat ik mijn iMac weer kan gebruiken. Maar ik vroeg mij af of dit schade zou kunnen toebrengen aan mijn OS. Ik kan natuurlijk voor de update van 10.5.6 weer de oude 10.5.5 dan terug zetten zodat er niks fout gaat bij die update oid.

Kan het kwaad als ik de 10.5.2 AppleAirPort.kext plaats in 10.5.5?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Maak een backup van het kext bestandje, of als je helemaal zeker wil zijn maak je met Carbon Copy Cloner of Time Machine een volledige backup en probeer het uit zou ik zeggen :)

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• FerdiV
domi235 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 21:55:
Maak een backup van het kext bestandje, of als je helemaal zeker wil zijn maak je met Carbon Copy Cloner of Time Machine een volledige backup en probeer het uit zou ik zeggen :)
Okee, ik zal een backup van het kext bestandje maken :) Bedankt voor je antwoord.

Maar goed, nu heb ik dus de 10.5.2 combo update dmg gedownload maar er was toch een manier om die zo te openen dat je alle bestanden zag, dan kan ik de kext eruit halen. Geen idee hoe dat ook alweer moest :S Iemand? :P

EDIT: Sorry, stomme vraag. Ik heb Pacifist hieral voor gevonden. Het probleem is alleen nu nog dat ik de IO80211Family.kext niet kan vinden in de 10.5.2 combo update tewijl ik overal lees dat ze het zo doen :P

EDIT2: Toch gevonden :P De search werkt niet goed in Pacifist blijkbaar...

[ Voor 18% gewijzigd door FerdiV op 09-10-2008 22:46 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Via de Terminal met pax, maar als je lui wilt zijn Pacifist.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik ga dat ook maar eens proberen, want mijn airtport valt ook steeds uit.

• FerdiV
Okee, ik heb het dus gedaan! Maar helaas... het werkt niet, ik krijg een error :S

Raar dat er mensen zijn waarbij het wel werkt.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De hamvraag is natuurlijk "welke error" :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• FerdiV
Daedalus schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:59:
De hamvraag is natuurlijk "welke error" :P
Na het opstarten krijg ik deze:

System extention cannet be used

The system extension "/System/Library/Extensions/IO80211Family.kext" was installed improperly and cannot be used. Please try reinstalling it, or contact the product's vendor for an update.

En deze ook:

System extention cannet be used

The system extension "/System/Library/Extensions/IO80211Family.kext/Contents/PlugIns/AppleAirPortBrcm4311.kext" was installed improperly and cannot be used. Please try reinstalling it, or contact the product's vendor for an update.

Misschien even de file van de cd halen, als die nog van 10.5.2 is. De schijnt namelijk van een andere datum te zijn. Mmm...

[ Voor 8% gewijzigd door FerdiV op 09-10-2008 23:14 ]

Pagina: 1