Toon posts:

Printer op XP machine niet te bereiken met laptop (vista)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk met 3 PC's alle met XP-home. Aan PC1 hangt een printer die ik gedeeld heb gezet. In hetzelfde netwerk heb ik een laptop met Vista. Wat ik ook probeer ik krijg de printer niet aan de gang met de laptop. Printen via PC1,2 en 3 lukt wel. Via een ander forum erachter gekomen dat het iets met de rechten op PC1 te maken heeft. Ondanks ik bij PC1 alle rechten aangevinkt heb, is deze toch niet toegankelijk met de vista laptop (en dus ook de printer niet).
Wat kan ik nog meer doen om via de laptop te kunnen printen?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-03 20:21

Coach4All

I'm a Coach 4 All

- Op de vista "bestanden en printers delen" aanzetten.
- Zorgen dat alle pc's in dezelfde werkgroep zitten.
- De pc met de printer vanuit vista benaderen via de netwerknaam, op IP werkt niet echt lekker (meestal niet).

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
- Op de Vista laptop staat bestanden delen aan.
- Alle PC's en laptop zitten in dezelfde werkgroep.
- Ik laat op laptop de printer zoeken en wordt netjes met netwerknaam en share gevonden.

Tot zo ver gaat alles prima. Als ik daarna de printer selecteer en verder wil installeren krijg ik een foutmelding dat de printer geen verbinding kan maken.
Daarna alle rechten op PC1 aangevinkt (bij Iedereen en Alle gebruikers), maar dit geeft hetzelfde resultaat.
Zover ik na kan gaan, draait alleen de Windows firewall (uitzetten geeft ook niet de oplossing), maar 'iets' (juiste rechten ?) houdt het tegen.
Vanuit PC2 en PC3 kan ik wel printen (via PC1) maar een share op PC1 is niet toegankelijk. Vandaar dat ik denk dat op PC1 iets fout zit in de rechten of zo.
PS: Alle PC's en laptop zijn NTFS.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er niemand een idee of oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Nou Topic kan dicht geloof ik :'(

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Heb je al geprobeerd om een vista-compatible printer driver van de site van de printerfabrikant te downloaden en te installeren? Misschien dat het de XP-driver (die je van de delende PC krijgt) is die roet in het eten gooit.

Alternatief idee: maak op de laptop eens een gebruiker aan met dezelfde naam + wachtwoord als op de printer-PC en probeer de hele riedel dan eens opnieuw (ingelogd onder de nieuwe gebruiker). Dat zou alle mogelijke rechten-issues toch moeten verhelpen.

Nog een vraagje: over welke printer hebben we het? Misschien werpt dat nog wat licht in de duisternis.

[ Voor 45% gewijzigd door Reptile209 op 17-10-2008 10:35 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Ik weet niet of je het probleem al heb opgelost, maar dit kan een driver probleem zijn.
Bij het delen op deze manier moet eerst de printerdrivers voor Vista beschikbaar zijn.
Nu probeer je de XP drivers op vista te zetten.
Probeer eens de printer direct te installeren op de laptop met de Vista drivers en dan de poort om te zetten naar een netwerk poort.
Misschien hoef je alleen maar de drivers te installeren op je Vista en dan de verbinding te maken.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

There could be only one, too bad it wasn't me

Pagina: 1