Toon posts:

HP LP3065 widescreen, 30 inch fullscreen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus recent deze monitor gekocht maar nu heb ik het probleem dat ik alleen 1280 x 800 fullscreen kan doen.
Bij hogere resoluties is de schaal te groot zodat niet alles op de monitor past en de helft buiten de scherm blijft.

Ik heb veel gezocht op google en het heeft waarschijnlijk wat met mijn videokaart te maken.
Mijn videokaart is oud:

Nvidia Geforce 7800GT.

De monitor zelf zou 2560 x 1600 aankunnen, maar ik begrijp dat mijn videokaart dat niet aan kan.

Maar op mijn oude 19 inch monitor kon ik nog makkelijk 2048 x 1536.

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 07:47

BNX

Is dit geen Dual-link monitor... dwz aansturen met 2 native DVI uitgangen die DUAL-link moeten ondersteunen...

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb veel gezocht op google en het heeft waarschijnlijk wat met mijn videokaart te maken.
Toeval of niet; mijn 2e hit op Google tijdens het zoeken?

Maximum Analog (CRT) Resolution: 2048 x 1536 @ 85hz
Maximum DVI (LCD) Resolution: 2560 x 1600 @ 60hz (up to 30" Apple Cinema HD Display) on dual-link DVI-I port; 1920 x 1200 @ 60hz (up to 23" Apple Cinema HD Display) on single-link DVI-I port

De 7800GT (PCIe-versie) heeft DualLink-DVI aan boord dus lees de handleiding van de monitor eens hoe je e.e.a. moet aansluiten.

[ Voor 36% gewijzigd door MAX3400 op 08-10-2008 19:55 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ja die monitor heeft 3 dvi ingangen, dus ik moet gewoon ipv 1 dvi kabel die ik nu derin heb, 2 derin doen?

IS er nog verschil tussen de kabels? Ik heb nu een kabel die aan 1 kant een agp plugje heeft maar met een converter ofzo deraan die het een dvi plug maakt zodat ie in me videkaart kan.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:56:IS er nog verschil tussen de kabels? Ik heb nu een kabel die aan 1 kant een agp plugje heeft maar met een converter ofzo deraan die het een dvi plug maakt zodat ie in me videkaart kan.
Wederom; ga even rustig zitten en lees de handleiding van je monitor en/of je videokaart. Waarschijnlijk moet je inderdaad 2 kabels aansluiten maar dat weet ik niet zeker want ik heb geen DualLink-monitor staan.

Wel even voor je eigen gemoedstoestand zelf wat uitzoeken over wat wat is want:
Afbeeldingslocatie: http://content.answers.com/main/content/wp/en/thumb/f/f3/400px-AGP_slot.jpg
^ dat bruine is een AGP slot... En die zit niet aan je kabel... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Duallink DVI is gewoon 1 kabel, maar heeft wat meer pinnetjes in gebruik. Je hoeft dus geen 2 kabels aan te sluiten.

Ik lees iets in je reply dat je een soort convertor gebruikt, maar dat kan natuurlijk niet. Je moet een kabel hebben met aan weerszijde een DVI stekker. Deze gaan in de witte DVI poorten.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt mannen, ik ga morgen gelijk een dvi-d dual link kabel kopen.

Als ik deze kabel heb aangesloten moet ik dan nog iets speciaals instellen of zou het gelijk goed moeten zijn?
Pagina: 1