Toon posts:

Voorstel voor ModBot aanpassing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp middelt de ModBot de scores over een bepaalde tijd. Dat levert problemen op voor mensen die weinig modereren.

Regelmatig zie je een dergelijke opmerkingen terug in de ModBot klachtenlijn:
De voornaamste reden waarom je automatisch op inactief bent gezet is omdat je maar 15 moderaties hebt gedaan deze maand en op die manier zal een afwijking sneller invloed hebben op de totaalscore
Is het niet beter als de ModBot op basis van een bepaald aantal moderaties een gemiddelde bepaald, i.p.v. de gemiddelde moderatie in een tijd periode? Dat lijkt me qua statistiek veel eerlijker.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

De modbot doet dat toch al? Alleen er is een regel dat als je expert mod wil blijven dat je dan tenminste 40 mods per maand moet doen.
Wat ik wel wil veranderd zien in de modbot is dat de eerste 50 gecontroleerde reacties geen definitief uitsluitsel van het modsysteem kunnen geven, want juist doordat de modbot met gemiddelden werkt, is de beginnende moderator soms het haasje bij z'n eerste 20 gecontrolleerde mods omdat hij simpelweg nog niet zoveel ervaring heeft en er dan een stuk of 5 keer een 1 of 2 punten afwijking in de meting zit.
Als de modbot na verloop van tijd een nieuw gemiddelde over het dan actuele mod gedrag gaat bepalen, zie ik dat eerder als een feature dan een beperking.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:14:
Is het niet beter als de ModBot op basis van een bepaald aantal moderaties een gemiddelde bepaald, i.p.v. de gemiddelde moderatie in een tijd periode? Dat lijkt me qua statistiek veel eerlijker.
Volgens mij begrijp ik het niet echt goed, want dat is toch wat de ModBot nu al doet? Hij rekent de gemiddelde afwijking t.o.v. de expert moderaties uit, over de afgelopen maand.
Ulysses schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:43:
[...]
Wat ik wel wil veranderd zien in de modbot is dat de eerste 50 gecontroleerde reacties geen definitief uitsluitsel van het modsysteem kunnen geven, want juist doordat de modbot met gemiddelden werkt, is de beginnende moderator soms het haasje bij z'n eerste 20 gecontrolleerde mods omdat hij simpelweg nog niet zoveel ervaring heeft en er dan een stuk of 5 keer een 1 of 2 punten afwijking in de meting zit.
[...]
De ModBot grijpt sowieso niet in onder de 20 moderaties. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het is wel zo dat bv ik erg weinig werk maak van mismodders die slechts 5 moderaties plaatsen. Iemand die 5 keer misklikt levert mij namelijk veel meer werk op door te mailen en ergens de persoon aan te geven (en notes zetten). Iemand die 5 mismods maakt (in de orde van afwijking >2) laat ik gewoon aan de modbot of het syteem over. Zo'n impact telt meestal toch niet door in een eindscore.

Ik geef toe dat het sneu is dat iemand met slechts 15 moderaties tegen de lamp aanloopt maar slechte modders vallen zo op. En ook om tegen die lamp aan te lopen mloet er wel iets aan de hand zijn. En hoewel het erg cru gesteld is, users die slechts 15 moderaties maken en tegen de lamp lopen veroorzaken uiteindelijk weinig schade wanneer ze uitgeschakeld blijven.
Maar daar staat de opmerking bij dat iedere userinput in principe positief is.

[ Voor 4% gewijzigd door Delerium op 08-10-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cloud schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:49:
[...]
Volgens mij begrijp ik het niet echt goed, want dat is toch wat de ModBot nu al doet? Hij rekent de gemiddelde afwijking t.o.v. de expert moderaties uit, over de afgelopen maand.
Maar hij berekent dat dus over het tijdbestek van een maand.
Wat ik voorstel, is dat de ModBot de gemiddelde afwijking berekent over bijvoorbeeld de laatste 200 moderaties.

Dus middelen over een bepaald aantal moderaties, i.p.v. middelen over een bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-09 14:57
Wat mij logischer lijkt is of/of te doen. Of de laatste maand, of de laatste 200 reacties. Afhankelijk van wat er meer zijn. Ik vind het eigenlijk al langer raar dat mensen die een tijdje weinig modereren (omdat ze bijv. een paar weken op vakantie waren) inneens hun mod status dreigen kwijt te raken. Een inactieve moderator maakt immers ook geen mis mods.

Natuurlijk snap ik dat het gewenst is een groep actieve expert mods te behouden, maar dan zou het logischer zijn om bij het berekenen van het aantal expert mods, de inactieve mods niet mee te tellen, zonder dat zij hun mod status kwijt raken. Anders zou ik iets als 100 moderaties in 3 maanden beter vinden dan 20 per maand voor het status inactief ook beter vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Laatste X reacties is helemaal niet zo'n gek idee, imo. Zo kun je tenminste fatsoenlijk een maand wat minder modereren zonder dat je meteen je status kwijtraakt door een paar grote afwijkingen die bij weinig modden direct voor uitsluiting zorgen. Daarbij kun je nog steeds een minimaal aantal mods hanteren per maand om de expertstatus te behouden.

Het zou in ieder geval voor wat minder onterecht uitgesloten modders kunnen zorgen.
Pagina: 1