Toon posts:

KPN experia, linkys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende,

We hebben zins kort een KNP experia box prima. Deze netjes aangesloten door monteur. Wat bleek later het draadloos netwerk doet het niet. Dus weer monteur gehad. Kan niet verholpen worden.

Daarom hebben we weer onze onde linkys router op de experia aangesloten. Nou ben ik zelf niet zo'n Netwerk feak. Maar het draadloos internet doet het dus wel. Maar de laptops hebben geen contact met de utp aangesloten pc's.

Moet ik een poort door lussen of iets dergelijks??

Wie kan mij verder helpen

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:12

PeaceNlove

Deugleuter

De pc's ook met de draad aansluiten op de linksys in plaats van op de experia zou de simpelste oplossing zijn denk ik.
Sowieso moet je wel even meer vertellen over de apparaten die je hebt, type enz, want wij zijn geen helderzienden hier.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT.

Gaarne even duidelijk vermelden welke apparaten op welk "netwerk" zitten; ik kan nu niet zien of de PC's op dezelfde router/switch zitten als de laptops en dergelijke.

Ook de configuratie van je LinkSys (bridged mode of iets dergelijks) lijkt me van belang om te vermelden zodat we beter kunnen troubleshooten. Ik denk namelijk dat de LinkSys nu zijn eigen adressen staat uit te geven aan de laptops en dat de PC's op de Experia zitten en dus elkaar niet kunnen benaderen.

Ergo; voorlopig gok ik dat je LinkSys redelijk verkeerd staat ingesteld ten opzichte van de Experia.

[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 08-10-2008 19:17 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

mediabeast schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:13:
De pc's ook met de draad aansluiten op de linksys in plaats van op de experia zou de simpelste oplossing zijn denk ik.
Sowieso moet je wel even meer vertellen over de apparaten die je hebt, type enz, want wij zijn geen helderzienden hier.
Dat is ook de eerste oplossing zoals ik het zie. Er zit als het ware een firewall tussen de PC's op de Experia box en de wifi clients op de Linksys.. (de linksys router zelf is deze firewall dus)

Maar iets meer informatie zou geen kwaad kunnen :)

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-01 06:55
UTP kabeltje uit de experia niet in de WAN maar in een van de 4 LAN poortjes op de linksys drukken kan ook helpen ;)

https://twitch.tv/magus77nl