iMac kopen, advies

Pagina: 1
Acties:
  • 900 views

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik wil na anderhalf jaar wikken en wegen toch een iMac kopen. Een 3,06Ghz 24"model. Ja, heel erg leuk, ik weet het. Maar ik heb wat tips nodig, en wat vragen over de bestelprocedure.

Bestel Procedure
Leveren ze echt in 3 dagen? En wat als ik niet thuis ben als ze hem leveren?

2Gb -> 4Gb?
Is het nodig? Of kan ik zelf hier een Dimmetje bij plaatsen?

De HDD
500Gb lijkt me genoeg (houdt mijn storage server), of is het echt te krap (neemt OSX veel ruimte in beslag)

Muis
Draadloze mighty mouse, yep GIEV!

Keys
Hier ligt mijn grootste probleem, ik wil graag een US international keyboard hebben ('normale' layout), maar ik krijg hier een engelse handleiding bij!, maar betekend dat ik een Engelse OSX krijg? Of toch een nederlands OS (wat ik dus wel wil)

Mobile Me
Heb ik al bij mijn iFoon, dus ik neem aan dat ik dus kan gebruiken (ja, juist, daar is mobileME voor)

AppleCare Protection Plan
Is dit handig om te nemen?

Dus eigenlijk heb ik 3 vragen:
  • Ram uitbreiding ja/nee
  • Krijg ik met een internationaal toetsenbord een engels OS
  • AppleCare ja/nee?

Verwijderd

Machine is binnen 3 dagen verzendklaar, maar dan staat hij nog ergens in Tsjechie of waar dan ook. Kan wel een weekje of 2 duren.

RAM kun je ook zelf uitbreiden, ik zou zeggen: werk eens met de machine en hou activiteitenweergave in de gaten, dan merk je vanzelf of je meer nodig hebt.

OS is multilingual, los van het toestenbord

AppleCare is de investering wel waard, mocht er iets stuk gaan dan is de reparatie bijna alijd hoger dan 219 euro :)

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04-2025
Sebazztiaan schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:09:
Ik wil na anderhalf jaar wikken en wegen toch een iMac kopen. Een 3,06Ghz 24"model. Ja, heel erg leuk, ik weet het. Maar ik heb wat tips nodig, en wat vragen over de bestelprocedure.

Bestel Procedure
Leveren ze echt in 3 dagen? En wat als ik niet thuis ben als ze hem leveren?

Mijn ervaring is dat als je een stock configuratie neemt en betaald via creditkaart dat het heel snel gaat. via bankoverschrijving is het langzamer en upgrades nemen ook tijd.

2Gb -> 4Gb?
Is het nodig? Of kan ik zelf hier een Dimmetje bij plaatsen?
Je kan hier rustig zelf geheugen bij plaatsen, maar dan niet 1 dimmetje, je zult er dan twee van 2 GB in moeten proppen.

De HDD
500Gb lijkt me genoeg (houdt mijn storage server), of is het echt te krap (neemt OSX veel ruimte in beslag)
Osx neemt nauwelijks ruimte in beslag, 9 Gb dacht ik als standaard. Meer dan genoeg ruimte over, maar je kunt natuurlijk altijd meer laten upgraden/zelf doen

Muis
Draadloze mighty mouse, yep GIEV!

Keys
Hier ligt mijn grootste probleem, ik wil graag een US international keyboard hebben ('normale' layout), maar ik krijg hier een engelse handleiding bij!, maar betekend dat ik een Engelse OSX krijg? Of toch een nederlands OS (wat ik dus wel wil)

Daar kun je geloof ik voor kiezen bij de configuratie, als je het koopt.

Mobile Me
Heb ik al bij mijn iFoon, dus ik neem aan dat ik dus kan gebruiken (ja, juist, daar is mobileME voor)

AppleCare Protection Plan
Is dit handig om te nemen?

Dus eigenlijk heb ik 3 vragen:
  • Ram uitbreiding ja/nee
    Zelf uitbreiden kan wel, harde schijf vervalt je garantie wel,
  • Krijg ik met een internationaal toetsenbord een engels OS
  • AppleCare ja/nee?
    Ik dacht gewoon in het nederlands. De vraag is hier natuurlijk hoeveel waarde je hecht aan garantie.(ik bijna 0 maar dat ben ik dan weer)

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:22
offtopic:
Je kunt heel gemakkelijk de quote tags plaatsen. Je opent met [q] en je sluit ze af met [/]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:22
Op GoT verwachten we echt wat meer eigen inzet. In [iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 3 kun je de antwoorden vinden op de meeste van je vragen. Kijk ook in Apple Computers Beleid om te zien wat we verwachten van een topicstart :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Dit topic is gesloten.