E5200 op een GA-73PVM-S2H, staat niet in CPU support list

Pagina: 1
Acties:

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 07:47
Heb momenteel een GigaByte GA-73PVM-S2H en wil hier i.p.v. mijn E4500 een E5200 opzetten.
Toch staat deze niet in de support list van GB, maar deze CPU kwa architectuur gelijk zijn aan
de E7200\E7300.

Zou mijn bord niet overweg gaan kunnen met de 12.5 multiplier? Maakt nix, Bij overclocken (lichtjes) verlaag ik toch de multiplier naar 9-10...

m.a.w. gaat deze cpu beeld geven op mijn GA-73PVM-S2H moederbord...

p.s. heb google search gedaan en in vele talen dezelfde vragen van andere personen met geen definitief sluitend antwoord, daarom deze vraag aan bezitter...

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Waarschijnlijk moet er nog een nieuwe bios voor je moederbord uitkomen, het is immers een recente processor. Of misschien is er al een beta bios, kan je best even naar zoeken op google.

March of the Eagles

• BNX
Hacku schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:51:
Waarschijnlijk moet er nog een nieuwe bios voor je moederbord uitkomen, het is immers een recente processor. Of misschien is er al een beta bios, kan je best even naar zoeken op google.
Geen info verder te vinden via google,

wel opvallend is dat de GA-73PVM-S2 zonder de H erin (staat volgens mij voor HDMI)
wel deze CPU support...

Zou hij gewoon vergeten zijn te testen met de S2H versie?

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Feit is dat die cpu support lijsten soms niet volledig aangevuld zijn / fouten bevatten. Als de S2 overweg kan met die cpu, dan zal jouw S2H dat ook kunnen. Het zijn immers dezelfde moederborden.

March of the Eagles

• BNX
Vandaag een bevestigende mail van GigaByte (mag even duren :X ) met daarin de mededeling dat hij geschikt is voor mijn S2H bord...

Leert dat ook als staat ie idd niet in de support list, hij toch KAN werken...

slotje :+