Vraag mbt info Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40
Vraagje, ik kan een Fujitsu Siemens AMILO Pro V8210 obernemen voor 300,-. Natuurlijk, zoals het een goed potentieel koper betaamt probeer ik zoveel mogelijk info over deze laptop te krijgen. Echter op de site van de fabrikant kan ik niks over dit model vinden, alleen op sites als ciao! en dat soort zaken.

Zelfs op GoT is er niks van te vinden met de zoekterm "Fujitsu Siemens AMILO Pro V8210 ". Hoe kan dit in godesnaam!? is het soms al een keioud model? is het niet in Europa released?

En wie weet er wat meer te zeggen over de specs, is dit beetje acceptable voor een school/werk/multimedia laptop?
Technische specificaties

Processor Processor-kloksnelheid 1660 MHz
> Processorfamilie Intel Core 2 Duo

Processor Intel Core 2 Duo T5500
> Processor systeembus 667 MHz

Chipset Intel 945GM L2 cache 2 MB Schijf
> Opslagcapaciteit 80 GB Harde schijf-interface SATA Rotatiesnelheid 5400
> RPM Beeldscherm Beeldschermdiagonaal 15.4 "

Beeldscherm WXGA TFT LCD
> Geheugen Intern geheugen 2 GB Compatibele geheugenkaarten SD/MMC/MS Intern
> geheugentype PC2-5300 DDR2 SDRAM Maximum intern geheugen 2 GB
>

Videogeheugen Grafische adapter Intel GMA 950 Maximum geheugen grafische
> adapter 224 MB Optische drive Soort optische drive DVD±RW DL Audio
> Ingebouwde microfoon ja

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 21:16
Specifiek op types zoeken werkt idd wel vaker niet hier op GoT ;) Als je meer info over het merk wilt kun je wel gewoon googlen op Fujistu Siemens, en ook hier op GoT zal er vast wel wat over te vinden zijn. Je moet echter zelf uitvinden of de laptop gaat voldoen aan jouw eisen. Daarvoor ben je tweaker.

Maargoed om mezelf toch nog wat nuttig te maken:
De grafische chip die in de laptop zit is eigenlijk niets. Het is goed voor 2d werk, en heel misschien krijg je een oud spel draaiend maar verwacht er absoluut niets van. De chipset is verder budget. Een tikkie oud maar verder moet dat wel gaan. De laptop beschikt over een T5500 wat zo ongeveer de middemoot is voor de standaard consumenten klaptopjes. Beter iig dan een T23xx. 2gb geheugen is verder ook gewoon netjes, maar verder ook niet uit te breiden.

Persoonlijk zou ik een nieuw leuk klaptopje met een P7xxxx reeks processor zoeken, of tenminste een T8xxx. Penryn, dus zuinger, en die extra pit in je kont merk je echt wel hoor in Vista :)
Echter praat je dan uiteraard over een totaal andere prijs klasse. Ook kan je beter niet op de grafische kaart/chip bezuinigen in een laptop! Het is doodzonde als later blijkt dat je er toch teveel van verwacht had, want je kan hem niet vervangen.

Dit soort topics zijn eigenlijk niet meer toegestaan, en ik denk dat je binnenkort een slotje tepakken hebt.. Mocht je eventueel nog vragen hebben, kan je gewoon een DM sturen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Wackoz op 08-10-2008 18:04 ]

één is geen, twee is één

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

meestal moet je niet naar een specifiek typenummer zoeken, maar naar de serie, bijvoorbeeld de 8200 serie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:40
Ja ik weet het dat het niet mag, maar zelfs op de Fujitsu site kan ik niks vinden over dit model, vandaar mijn vraag :)
\
edit: @ hierboven, ga ik meteen ff doen! Geen succes dus...vreemd, lijkt wel of dit model niet bestaat in z'n geheel :(

[ Voor 35% gewijzigd door Japser op 08-10-2008 18:06 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Soms helpt het als je je zoektermen wat algemener maakt. Zonder Fujitsu Siemens en met "drivers" in de zoekterm krijg ik ook http://sp.fujitsu-siemens...cs/ds_amilo_pro_v8210.pdf. En ik vond ook deze link naar een BIOS. Die laatste is in het Duits, misschien zoeken op de Duitse site van FS?

Maar het is wel een zootje bij die fabrikant, zeg.

[ Voor 58% gewijzigd door gambieter op 08-10-2008 18:18 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:44
http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/index.html
zelf even het lijstje aflopen naar de goede laptop.

Als je info zoekt over dingen die niet meer worden gemaakt moet je over het algemeen bij de support afdeling zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door grolo2010 op 08-10-2008 18:55 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:16
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.