[CSS] Printen van disabled velden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Goeiemiddag,

Ik zit met het probleem dat ik een overzicht heb met een aantal input velden die disabled zijn. Nu heb ik een print knopje om dit overzicht te printen. Tevens zorgt het print knopje voor een mooi print css bestand zodat de opmaak naar wens gebeurt.
Echter wil ik ook disabled velden kunnen printen maar het probleem doet zich voor dat deze velden licht grijs geprint worden(opzich niet gek). Nu wil ik dat deze velden als normale input velden geprint worden maar wel hun disabled status behouden. Dit wil dus niet lukken door de css eigenschappen aan te passen.
In firefox lukt dit wel maar nu zal je net zien dat deze applicatie alleen gebruikt wordt door IE gebruikers en daar lukt het dus niet.

Iemand enig idee of hier een oplossing voor is?

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik weet even niet zo snel of er een css property voor is die je zou kunnen setten, maar je kunt sowieso onbeforeprint de velden op disabled=false gooien (en in een array bewaren ofzo) en onafterprint weer op disabled=true. Netjes is anders, maar dit is wat ik zo even off-the-top-of-my-head kan verzinnen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
RobIII schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:35:
Ik weet even niet zo snel of er een css property voor is die je zou kunnen setten, maar je kunt sowieso onbeforeprint de velden op disabled=false gooien (en in een array bewaren ofzo) en onafterprint weer op disabled=true. Netjes is anders, maar dit is wat ik zo even off-the-top-of-my-head kan verzinnen.
Ja zoiets hadden wij inderdaad ook bedacht maja zoals je zegt is dat niet ideaal. Ik heb nog een beetje gegoogled en volgens mij komt het erop neer dat IE het niet ondersteunt om velden die disabled zijn te stylen, beetje raar maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je zou evt readonly ipv disabled kunnen overwegen als dat niet teveel impact heeft op de algehele logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij mij werkt het stylen van disabled inputvelden in de printversie met CSS wel in IE. Weet je zeker dat het niet ergens anders aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Wat is uberhaupt het nut van inputvelden uitprinten? Misschien heb je een probleem wat niet echt een probleem blijkt...

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Soms wil je het resultaat van een succesvolle form submit laten uitprinten :)

Al zou ik de velden eerder gewoon als text tonen ipv disabled input.

[ Voor 31% gewijzigd door BalusC op 09-10-2008 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Blaise schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:03:
Bij mij werkt het stylen van disabled inputvelden in de printversie met CSS wel in IE. Weet je zeker dat het niet ergens anders aan ligt?
Het zou heel goed kunnen dat ik het verkeerd doe, ik heb o.a het volgende geprobeerd:

http://www.askthecssguy.c...he_css_guy_about_s_1.html

en ook dit:
Cascading Stylesheet:
1
input[disabled] { }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je class="disabled" aan de disabled inputvelden toevoegt, en je zet .disabled{ border: 1px solid black } in je print stylesheet, dan werkt het in Internet Explorer.

Als het niet lukt kan je een een voorbeeldje online zetten, dan kunnen we kijken waar het verkeerd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Ik heb het volgende geprobeerd:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<html>
<head>
<title>Disabled and Readonly</title>

<style type="text/css">

input[disabled="disabled"] {
color:#000000; 
background-color:#FF0000; 
}

button {
    width: 98px;
    margin-right: 4px;
    margin-top: 4px;
}

#txLabel {
    border: none;
}
.disabled{ 
color:#000000;
border: 1px solid black; 
}
</style>
</head>

<body><Form>
<input class="disbaled"  type="text" id="txInput" value="A text input field" disabled="disabled" /><br />
</Form>
</form>
</body>
</html>

Dit werkt dus niet in IE 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
maxtz0r schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:46:

...
<input class="disbaled" type="text" id="txInput" value="A text input field" disabled="disabled" /><br />
Typo ;)
wellicht dat het daarom niet lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
marty schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 10:13:
[...]

Typo ;)
wellicht dat het daarom niet lukt
Pff inderdaad wat stom zeg:P

De border is nu inderdaad goed alleen de tekst wil niet lukken in IE terwijl dat eigenlijk het belangrijkst is bij het printen want dat is op dit moment lastig te lezen op papier.

[ Voor 17% gewijzigd door maxtz0r op 10-10-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
je zou ook een soort 'schaduw element' achter de input type=disabled kunnen zetten die voor alle media behalve printen display:none heeft en in de print-css zet je dan de inputs met class="disabled" op display: none;
Pagina: 1