Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[forum/bug] '[' tekens binnen code tags worden geescaped

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Als er een [ teken in een stukje code staat en uiteindelijk gevolgd door een ], en dat wordt gequote, dan komt er een \ voor.
Quote mij maar:
code:
1
a[1] = 3;

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 08-10-2008 16:08 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
.oisyn schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:07:
Als er een [ teken in een stukje code staat, en dat wordt gequote, dan komt er een \ voor.
Quote mij maar:
code:
1
[
Ok, gequote. Geen \ voor je [.

We are shaping the future

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
En toen was je post nutteloos.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-11 11:45

Salandur

Software Engineer

tekst voor de quote, maar ik zie in de editor \[ staan.
.oisyn schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:07:
Als er een [ teken in een stukje code staat en uiteindelijk gevolgd door een ], en dat wordt gequote, dan komt er een \ voor.
Quote mij maar:
code:
1
a\[1] = 3;
na de quote, zien we die nog wel?

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Hmm, ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat in React dingen voorheen werden geescaped met [rml] tags. Als je dan een link naar een topic of post met tags in de titel plaatste, dan werden er spaties geinsert na de [, zodat ze niet werden geparsed. De [rml] tag ontdeed de spaties in de tekst.

Ik zie dat de manier tegenwoordig is om gewoon een \ voor de [ te inserten. Alleen blijkbaar worden die wel toegevoegd binnen code tags maar niet weer verwijderd. Overigens snap ik sowieso niet waarom ze worden toegevoegd als je gewoon iemand quote. Ze moeten pas worden toegevoegd als iets als een link automatisch wordt geencapsuleerd naar een tag, zoals links naar berichten, topics, nieuws, google en wikimedia.

Ook zie ik dat die escapes niet worden gedaan als je tijdens het tikken van een reactie op de "Geplaatst door ..." link boven een bericht klikt, waardoor de message tag wordt geinsert in je bericht. Zo zie je dat een referentie naar de startpost in deze draad niet correct wordt geescaped:
.oisyn in "[forum/bug] '[' tekens binnen code tags ..."
Terwijl als ik hier direct de link had geinsert, het forum er het volgende van had gemaakt:
.oisyn in "\[forum/bug] '\[' tekens binnen code tags ..."
(je moet waarschijnlijk de rml source bekijken om het verschil hier te zien)

Dit gaat dus fout zodra ik een topic start met valide tags in de titel.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Die escaping is in quote_message inderdaad niet nodig (zelfs niet wenselijk zoals in dit voorbeeld). Voor topic-titels echter juist weer wel. Gaan we fixen :)

Intentionally left blank

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

En fixed in SVN

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.