Toon posts:

subwoofer werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views

Verwijderd

Topicstarter
hi

ik heb een klein probleempje, heb de pioneer vsx lx 60 gekoppeld aan de jamo s606 luidsprekerset
daar is de jamo sub 250 ook bij, nu blijkt dat mijn subwoofer geen geluid geeft?
Ik heb de subwoofer aangesloten via één enkel kabeltje vanuit mijn receiver de uitgang SUB W naar de subwoofer LINE IN ,LEFT en de subwoofer staat op ON.

WEET IEMAND HIER RAAD,VOOR MIJN PROBLEEM. :'( :'( :'(

Verwijderd

Staat je versterker misschien zo ingesteld dat 'ie alleen LFE (low frequency effects) signalen naar de sub stuurt? Zo ja, dan doet 'ie 't alleen bij Dolby Digital / DTS bronnen die een LFE signaal meesturen (de .1 in 5.1).
Dat is gemakkelijk uit te testen door een DVD-speler digitaal aan te sluiten en een DD/DTS DVD af te spelen ('Saving private Ryan' heeft een indrukwekkend LFE kanaal)...

Verwijderd

Topicstarter
hi

er is een blu ray met hdmi op aan gesloten en de speakers is 7.1
als ik de pin uit de SUWB W uitgang van de receiver trek en tegen de rand van de uitgang ermee tik geeft de subwoofer telkens een luide bonk.

:| :| :|

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:36

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:50:
hi

als ik de pin uit de SUWB W uitgang van de receiver trek en tegen de rand van de uitgang ermee tik geeft de subwoofer telkens een luide bonk.

heb je uberhoubt gelezen wat er gevraagt / gezegt is ?
je hebt de sub op LFE staan wat dus betekent dat hij enkel bij films aan gaat en dan wel bij DTS of dolby en dat soort dingen. Zet LFE eens uit en kijk wat er gebeurt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:15

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:50:
hi

Dan doet je sub het dus prima en moet je het zoeken bij de instellingen van je receiver.
Niet te vaak doen trouwens, vind subje niet zo leuk.
Tips zijn al gegeven en SCHREEUWEN word doorgaans niet bepaald gewaardeerd.
Dus; pak het boekje van je receiver erbij en zoek documentatie over de sub uitgang op.
Ik mis sowieso wat eigen inzet, wat je al hebt geprobeerd e.d.

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 08-10-2008 21:33 ]

Alles kan stuk.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:06

voodooless

Sound is no voodoo!

Lijkt me handig dat je gewoon eerst eens de manual van je receiver erbij pakt voordat je hier om antwoorden komt schreeuwen... We verwachten van een tweaker een beetje inzet en zelfwerkzaamheid. Uit je TS blijkt dat niet echt. Ik wil je dan ook aanraden om Het algemeen beleid nog eens goed door te lezen!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.