[Exchange] Agenda's delen met pfdavadmin

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:31
Hallo allemaal,

Ik wil op onze Exchange server die op SBS2003 draait de agenda's voor alle gebruikers delen. Hiervoor wil ik pfdavadmin gebruiken. Nu heb ik dit geprobeerd door middel van verbinding te maken met Exchange server All Mailboxes en dan in het Tools menu "Set calendar permission". Dan krijg ik 2 schermen, bij de eerste heb ik everyone reviewer rechten gegeven. In het 2e heb ik niets ingevuld en daarna laat hij de voortgang zien en dat gaat allemaal goed. Maar ik kan sommige calendar's nog steeds niet openen. Mis ik iets??

Ik gebruik trouwens versie 2.8 van pfdavadmin.

[ Voor 4% gewijzigd door urk_forever op 08-10-2008 14:26 ]

Hail to the king baby!

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Je hebt SBS. dat betekent niet moeilijk gaan doen want het is je makkelijk gemaakt :)

Klik ;)

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• urk_forever
Jij weer ;) De link die je geeft is alleen voor Public Folders. Ik wil de Agenda's van de mailboxes van gebruikers delen, dus rechten op instellen dat kan hier niet mee toch?? Zo ja, hoe dan?

Hail to the king baby!

• pennenlikker
urk_forever schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:48:
Jij weer ;) De link die je geeft is alleen voor Public Folders. Ik wil de Agenda's van de mailboxes van gebruikers delen, dus rechten op instellen dat kan hier niet mee toch?? Zo ja, hoe dan?
Ja ik weer (A) verveel me op m'n werk dus ga jullie maar lastig vallen ;)

Maar ik dacht dat dit niet mogelijk was, in outlook 2007 wel dus weet niet welke je hebt?

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• urk_forever
Ik kan het wel in Outlook instellen maar ik wil het voor alle gebruikers instellen op de server. Niet lokaal per gebruiker.

Hail to the king baby!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
pennenlikker schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:15:
Je hebt SBS. dat betekent niet moeilijk gaan doen want het is je makkelijk gemaakt :)

Klik ;)
even lezen pennenlikker, want topicstarter wil de rechten over user-calendars veranderen, niet een gedeelde agenda maken. sowieso zijn public folders natuurlijk iets wat in elke Exchange versie aanwezig is.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
urk_forever schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:55:
Ik kan het wel in Outlook instellen maar ik wil het voor alle gebruikers instellen op de server. Niet lokaal per gebruiker.
Je kan het beste zelf even elke user openklappen. De tool is wat beperkt, en werkt alleen als de locale van je mailboxes Engels is.

Selecteer de optie "Custom Bulk Operation" in het menu, en geef daar een filter op voor alle folders die matchen met "Agenda"...

[ Voor 42% gewijzigd door sanfranjake op 08-10-2008 16:08 ]

Mijn spoorwegfotografie

• urk_forever
Dat is het vreemde, als ik de gebruikers openklap zie ik alleen het item Freebusy data en verder niets. Ik zie dus ook geen Top Of Information Store en al helemaal geen Calendar. Zou dat dan het probleem zijn?

Hail to the king baby!

• pennenlikker
sanfranjake schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:59:
[...]

even lezen pennenlikker, want topicstarter wil de rechten over user-calendars veranderen, niet een gedeelde agenda maken. sowieso zijn public folders natuurlijk iets wat in elke Exchange versie aanwezig is.
Oowwww op die fiets, zodat alle user bij elkaar in de agenda kunnen gluren, dan had ik het helemaal verkeerd begrepen.. my bad ;(

Verwijderd

urk_forever schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:07:
Dat is het vreemde, als ik de gebruikers openklap zie ik alleen het item Freebusy data en verder niets. Ik zie dus ook geen Top Of Information Store en al helemaal geen Calendar. Zou dat dan het probleem zijn?
Ben je wel ingelogd met een user die voldoende rechten heeft?

• urk_forever
Ik logde eerst in met het Administrator account, maar las dat die niet genoeg rechten voor had. Nu heb ik een ander account lid gemaakt van de Mail Operators en die groep rechten gegeven. Dus volgens mij zou het dan goed moeten gaan??

Hail to the king baby!

• urk_forever
Nou, dat heb ik gedaan, maar ik zie nog steeds alleen de FreeBusy data. Verder niets.

Hail to the king baby!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Erg vreemd dan... Post eens een screenshotje van het scherm? Nu ik er bij nadenk doe ik dit eigenlijk altijd met het "Administrator" account wat totaal geen rechten heeft over die mailboxen... maar wel Exchange Admin...

Krijg je nog foutmeldingen, bijvoorbeeld in de eventlogs?

Mijn spoorwegfotografie

• urk_forever
Ik heb zojuist Exchange geupdate naar SP2 en nu werkt het wel goed. Nu krijg ik ook alle items te zien.

Hail to the king baby!

Pagina: 1