Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een virtueel prikbord. De bedoeling is om via een server (intern) een prikbord op te zetten waar de verbonden computers memo's e.d kunnen slepen die voor iedereen binnen het netwerk zichtbaar zijn.

Het mag binnen een website (joomla, phpnuke etc), iets met software zou ook goed zijn.

Een goed voorbeeld: http://vlaardingen.prikhetop.nl/

Zoiets zou ik dus op de server draaiend willen hebben. Het probleem is dus dat ik geen software of iets dergelijks heb kunnen vinden hiervoor.

Ik wil het intern doen dus via een site op het internet is geen optie.

Ik hoor het wel!

Mvg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 14:20 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik hoor het wel :?

Geef eens aan waar je zelf op hebt gezocht en waarom de gevonden oplossing geen oplossingen voor jou waren (zelfs zoeken op online prikbord geeft al genoeg resultaten) :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb laatst een mediawiki site opgezet hiervoor. Wat de collega's meteen al een beetje tegenviel is dat je op een standaard Wiki pagina codes moest tikken om tekstopmaak te krijgen. Ik heb daarom twee extensies eraan gehangen: CSS en FCKeditor. Met de CSS extensie krijgen de tabellen (de telefoonlijst bijvoorbeeld) standaard een prettige vormgeving mee, met de FCKeditor kan Jan met de Pet wat makkelijker aanpassingen maken. Drag'n'drop is niet mogelijk though, je moet teksten gewoon kopieren en plakken, en voor plaatjes heb je een upload pagina. Om persoonlijke informatie te kunnen meebewaren wil ik nog een extra extensie bij elkaar prutsen: [JS] Clientside wachtwoorden encrypten voor in wiki

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:42:
...iets met software zou ook goed zijn.
Ik heb wel iets met hardware, namelijk een echt prikbord.

Ik mis wat info van je zoals beschreven in het topic: Voordat je toevlucht zoekt op GoT en een topic opent

Oftewel; misschien wil je dat topic eerst even doorlezen en dan je vraagstelling aanvullen met de punten die nu ontbreken. Dat werkt voor jou en voor ons aanzienlijk makkelijker om een duidelijk beeld te krijgen van je vraag en hoeven we minder te gokken om een oplossing te vinden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MAX3400 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:55:
[...]

Ik heb wel iets met hardware, namelijk een echt prikbord.
Modbreak:En ik heb ook een tip voor je: gebruik de TopicReport functie als je het ergens niet eens mee bent en laat de rest aan de échte moderators over? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:19

ThunderNet

Flits!

Publieke notities via de Exchange-server lijkt mee een goede optie? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
@ MAX: beter zo?

@ ThunderNet: bedankt, ik ga even de opties daarvan checken :)

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
En mocht je geld teveel hebben, dan sharepoint/onenote.
Werkt wel erg mooi moet ik zeggen maar kost ook wat :)

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Verwijderd

Topicstarter
pennenlikker schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:23:
En mocht je geld teveel hebben, dan sharepoint/onenote.
Werkt wel erg mooi moet ik zeggen maar kost ook wat :)
Zit daar ook een drag n drop functie in?

Dat is waar ik naar op zoek ben, een goed alternatief mag ook!

• pennenlikker
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 14:26:
[...]

Zit daar ook een drag n drop functie in?

Dat is waar ik naar op zoek ben, een goed alternatief mag ook!
Om heel eerlijk te zijn zou ik dat echt niet weten, sharepoint ken ik maar ik een functie zoals jij wilt niet uitkunnen proberen.
Dus ik zou even met het MS office-sales team bellen, en even wat info inwinnen over wat het pakket te bieden heeft voor jou situatie.

Tel.: +31 20 5001500

Edit: nog wat extra info :)

http://office.microsoft.c...enote/HA101314771043.aspx

[ Voor 8% gewijzigd door pennenlikker op 08-10-2008 14:47 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ziet er wel leuk uit, maar het lijkt me juist een beetje een slecht voorbeeld. Je moet een heel formulier invullen om een tekstje op de frontpage te krijgen. Zo'n prikbord voor een MKB bedrijf (welke schaal hebben we het over eigenlijk?) mag m.i. wat minder formeel zijn, of beter geïntregeerd in de andere programma's zodat je niet zo joekels veel hoeft in te vullen. Als je al een Exchange server gebruikt is het makkelijker om dat als message board toe te passen. Of gebruik anders desnoods Filemaker, daar kun je makkelijk on the fly handigheidjes in toevoegen omdat het tegelijk een soort spreadsheet is. Die kan ook aardig wat formaten draggen en droppen trouwens. Alleen is Filemaker een ramp in grotere organisaties. Voor dat werk kom je inderdaad bij Sharepoint uit, of domweg een goede webbased applicatie (waarbij je dan drag'n'drop moet laten vallen, tenzij je er weer een Java client aan hangt o.i.d.).

Verwijderd

Topicstarter
Even een update:

Ik heb de tip van pennelikker (haha) even na-gecheckt en MS OneNote is indd het programma dat ik zoek. (drap n drop inbegrepen) dus van mijn part mag er een slotje op.

We gaan MS OneNote gebruiken. Bedankt pennelikker en de rest voor de tips (y)

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:42:
Even een update:

Ik heb de tip van pennelikker (haha) even na-gecheckt en MS OneNote is indd het programma dat ik zoek. (drap n drop inbegrepen) dus van mijn part mag er een slotje op.

OneNote is slechts de client, daar ben je van bewust he? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• pennenlikker
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:42:
Even een update:

The following features are shared with both OneNote 2003 SP2 and OneNote 2007:

Automatic saving of notes—no need to remember to save or pick a file name and location
Simple section/page metaphor which resembles a spiral-binder notebook. Two clicks to get to any page with a medium sized notebook. "Back" and "Forward" buttons to browse notebook.
Full text, cross section, search capability.
User-defined note flags to mark important paragraphs, check off to-do lists, and other items in need of highlighting or categorization. A linked summary of the flagged paragraphs drawn from some or all of one's entire notebook can be viewed on a separate window to make it easy to mine one's notes for information one has categorized.
Screen clippings—use a hot key or menu command to initiate a clip—drag out a rectangle and the image contained within is added to one's notes/research.
Outlining tools - collapse/expand multi-level outlines to make organizing thoughts easier
Side Notes which allow the user to quickly pop up a small window to take notes at any time.
Drag-and-drop content from Internet Explorer to OneNote preserves most formatting and automatically build a reference link back to the source website. Microsoft Office Outlook integration for creating task items from OneNote notes. It is also possible to e-mail OneNote notes as HTML documents so they can be read even by people who do not have OneNote.
Audio and video recording that is synchronized with notes as they are written during a lecture or interview. Clicking on an icon associated with a given paragraph plays back the related portion of the recording.
Send notes to Word—take any set of notes and send them to Word to create a document.
Password protect any individual section to encrypt its contents.
Multi-user real-time peer-to-peer sharing of note pages. Invite other users to edit one or more pages of notes at the same time without restriction—useful for meetings or as an adjunct to teleconferences. Add pages as necessary.
On a Tablet PC, use a pen to handwrite or make drawings. Handwriting is searchable directly without having to convert to text. Direct conversion to text is also supported.
Sync notes, including embedded images or audio with (Windows Mobile) devices. A notable exception is that Ink items are not synced.

Ja die zit er inderdaad in als we MS toch niet hadden :)

• pennenlikker
ThunderNet schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:43:
[...]

OneNote is slechts de client, daar ben je van bewust he? :)
Euuhh kun je dat even uitleggen?

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

pennenlikker schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:03:
[...]

Euuhh kun je dat even uitleggen?
Hoe wil jij die OneNote books gaan sharen met je collega's? :)

• pennenlikker
ThunderNet schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:08:
[...]

Hoe wil jij die OneNote books gaan sharen met je collega's? :)
nou zo bijvoorbeeld ;)

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Oke prima :) :P zat meer te denken aan een losse serverapplicatie ervoor. Maar gewoon shared folder kan ook, iets minder netjes vind ik persoonlijk maargoed.

• pennenlikker
ThunderNet schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:13:
[...]

Oke prima :) :P zat meer te denken aan een losse serverapplicatie ervoor. Maar gewoon shared folder kan ook, iets minder netjes vind ik persoonlijk maargoed.
De mooiste combo is met een sharepoint site erbij, dan kun je alle mooi centraal regelen maar dat kan ook weer aardig in de papieren lopen.
Zoals bij alle producten van MS O-)

Nog wel een tip voor onze ts, laat je goed adviseren bij MS die gasten zitten daar niet voor niks vraag goed wat de mogelijkheden zijn en daarna even license trader oid bellen voor een goed advies hoeveel licenties je moet hebben en welke voordeel pakketen er zijn bij bijvoorbeeld meerdere gebruikers, zodat je niet onnodig veel geld gaat besteden das uiteraard zonde.

[ Voor 28% gewijzigd door pennenlikker op 08-10-2008 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
pennenlikker schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:14:
[...]

De mooiste combo is met een sharepoint site erbij, dan kun je alle mooi centraal regelen maar dat kan ook weer aardig in de papieren lopen.
Zoals bij alle producten van MS O-)

Nog wel een tip voor onze ts, laat je goed adviseren bij MS die gasten zitten daar niet voor niks vraag goed wat de mogelijkheden zijn en daarna even license trader oid bellen voor een goed advies hoeveel licenties je moet hebben en welke voordeel pakketen er zijn bij bijvoorbeeld meerdere gebruikers, zodat je niet onnodig veel geld gaat besteden das uiteraard zonde.
Ja dat zeker inderdaad, sharepoint erbij is toch wat duur aangezien we al 30 licenties nodig hebben van OneNote. Het sharen gaat ook gewoon makkelijk hoor, zoals de link die gestuurd is. :)

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:40:
[...]

Ja dat zeker inderdaad, sharepoint erbij is toch wat duur aangezien we al 30 licenties nodig hebben van OneNote. Het sharen gaat ook gewoon makkelijk hoor, zoals de link die gestuurd is. :)
Kijk even naar je huidige Office licentie :) en of je die eventueel kunt uitbreiden, aangezien OneNote in Office zit.

• pennenlikker
ThunderNet schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:39:
[...]

Kijk even naar je huidige Office licentie :) en of je die eventueel kunt uitbreiden, aangezien OneNote in Office zit.
Dit maakt bij mijn weten niet uit, heb een keer een uitrol gedaan van project 2007 en heb toen gewoon de volle mep moeten betalen ook al hadden ze daar allemaal office sbe op hun computers staan.

Office is gewoon een verzamel naam van MS producten voor de tak van kantoorapplicaties.

Maarja prijzen vallen wel mee, denk dat je bij een grote licentie boer ongeveer 80 x 30 = 2400 euro kwijt bent, en dit kan zeker de productiviteit verhogen dus wellicht de investering waard :)

Pagina: 1