Acer Aspire 5720 kan geen verbinding maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 17:16
Hoi!

Ik zit hier met een Acer Aspire die geen verbinding kan maken met het internet via draadloos internet.
De andere computers (zowel desktops als laptops) kunnen wel verbinding maken via draadloos internet.

Eerst vond de laptop het netwerk niet eens, ik heb zonet Windows vista home prenium opnieuw geïnstalleerd inclusief de drivers van de intel website.

Als ik naar netwerkverbindingen ga, zie ik daar het draadloos netwerk van hier gewoon staan met een uitstekende signaalsterkte. Als ik op verbinden klik, duurt het een tijdje en dan krijg ik een melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Ik heb op Google en op T.net gezocht, maar niks gevonden dat me kan helpen.

Op het toetsenbord zit een knopje om wifi in- en uit te schakelen. Als ik deze indruk gebeurt er niks, druk ik hem nogmaals in gaat het lampje 1 keer knipperen wat volgens mij betekend dat hij aanstaat. Vervolgens knippert het lampje door met een interval van ongeveer 5 seconden.

Misschien verbreekt de laptop de verbinding wel elke 5 seconden waardoor er niet genoeg tijd is om te verbinden met het netwerk, maar ik weet niet of dat bestaat. Misschien hoort het knipperen ook wel zo.

Is er iemand bekend met dit probleem, of heeft iemand een tip?

Bekabeld internet is geen optie, aangezien wij in een studentenhuis zitten waarin de router op het kantoor van de huurbaas (in het studentenhuis) staat. Wat dus betekend dat wij daar niet bij kunnen. Wij hebben enkel de toegangscode van draadloos internet. Daarbij is het niet mogelijk om gaten door de muren te boren voor het aanleggen van een kabel.

Mochten er nog onduidelijkheden zijn, stel ze gerust.

Met vriendelijke groet,

Sythe

[ Voor 6% gewijzigd door Fishlip op 08-10-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 22:21

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Je kunt heel eenvoudig controleren wanneer je WiFi aan of uit staat. Als het aanstaat zijn draadloze netwerken zichtbaar, als het uitstaat zie je geen draadloos netwerk.

Je kan proberen onder Vista je draadloze netwerk handmatig te configureren. Maar het makkelijkste is denk ik dat je even bij je huurbaas navraag gaat doen welke beveiligings-encryptie hij heeft ingesteld. WEP of WPA-PSK I/II

Normaal gesproken zijn beide encryptie protocollen voor nieuwe laptops nooit een probleem. Je loopt soms nog wel eens tegen het gebeuren aan dat je laptop zo oud is dat hij alleen WEP ondersteund. Dat lijkt me in deze niet het geval.

Tevens is mijn persoonlijke ervaring dat connecten met een netwerk dat WEP encryptie bevat, soms moeizamer gaat dan met WPA-PSK. Tevens is het bereik ook geen onbelangrijke factor, maar dat is goed zoals je zelf zegt.

Als alternatief, zou je even kunnen kijken bij een van je mede-huurders wat zijn instellingen zijn. Of je moet het even testen met een USB-WiFi dongle die je ergens vandaan moet toveren.

Succes in ieder geval. ;)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 17:16
Mijn eigen desktop werkt wel gewoon via wifi. Het netwerk is gecodeerd met een WEP code. Een usb netwerk adapter heb ik ook in mijn bezit. Het betreft een sitecom usbstick die zichzelf installeert, maar deze werkt niet onder vista...

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125381

Kijk of je wel de goede driver hebt, dat wil betekenen de vista driver, maar er is ook onderscheid tussen 32bit en 64bit. Probeer ook eens connectie te maken met het netwerk op een andere plek dichtbij de router, misschien heeft een huisgenoot iets in zijn kamer verschoven waardoor het netwerk een minder sterk signaal geeft.

Als dit allemaal niet werkt is het handig om te kijken of je van iemand een USB wifi stickje te lenen die wel op vista werkt en kijken of je daarmee connectie kan maken.