Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Als ik het wel heb, moet het standaardmodel de zwaartekracht incorporeren wil het een Standaardmodel genoemd kunnen worden.
Wat het Higgs-boson daar mee te maken heeft... Willeeeeem!
Wat het Higgs-boson daar mee te maken heeft... Willeeeeem!
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Zie ook http://www.sciam.com/arti...what-exactly-is-the-higgs 
Wat je zegt klopt niet. Het Standaard Model wordt al het Standaard Model genoemd, en doet helemaal niets met zwaartekracht.
Voor zwaartekracht is een quantum theory of gravity nodig om quantum field theory (dat gravitonen gebruikt als virtuele deeltjes die zwaartekracht uitoefenen - geen onderdeel van het SM!) te combineren met de generale relativiteitstheorie, dat zwaartekracht ziet als simpelweg een buiging van ruimte-tijd en niet zozeer als interactieve deeltjes. M-theory, dat de verschillende stringtheoriën combineert in een enkele theorie lijkt daarvoor de beste kandidaat. Maar nogmaals, dit alles heeft weinig met het SM te maken.
Wat je zegt klopt niet. Het Standaard Model wordt al het Standaard Model genoemd, en doet helemaal niets met zwaartekracht.
Voor zwaartekracht is een quantum theory of gravity nodig om quantum field theory (dat gravitonen gebruikt als virtuele deeltjes die zwaartekracht uitoefenen - geen onderdeel van het SM!) te combineren met de generale relativiteitstheorie, dat zwaartekracht ziet als simpelweg een buiging van ruimte-tijd en niet zozeer als interactieve deeltjes. M-theory, dat de verschillende stringtheoriën combineert in een enkele theorie lijkt daarvoor de beste kandidaat. Maar nogmaals, dit alles heeft weinig met het SM te maken.
[ Voor 89% gewijzigd door .oisyn op 08-10-2008 13:39 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Eens, Higgs boson moet niet zwaartekracht overbrengen, daar hebben we gravitonen voor
(fixed)
En in een ideale wereld zou zwaartekracht wel degelijk in het Standaard model opgenomen moeten worden, alleen hoe is wat lastiger... Met zwaartekracht zou het standaard model opeens de Theory Of Everything worden
En in een ideale wereld zou zwaartekracht wel degelijk in het Standaard model opgenomen moeten worden, alleen hoe is wat lastiger... Met zwaartekracht zou het standaard model opeens de Theory Of Everything worden
Nog een kleine tekstuele opmerking over de eerste regel:
De Nobelprijs is nog niet uitgereikt, hij is alleen toegekend. De uitreiking volgt op een later moment.De Nobelprijs voor natuurkunde is in 2008 uitgereikt aan drie onderzoekers
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
gewijzigd
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Nog even een vraagje dat ik blijkbaar onterecht onder het bericht heb gesteld: Waarom komt dit op de tweakers homepage? Niet dat ik het niet interessant vind en met mijn veel andere tweakers, maar het heeft niets meer met computers te maken als dat het met al het andere om ons heen te maken heeft. Ik dacht dat tweakers ging over computers en daaraan gerelateerde zaken. Vanwaar dan dit artikel?
Tweakers.net beperkt zich al jaren niet meer tot alleen computers. Wij denken - hopen - dat dergelijk nieuws uiteindelijk een raakvlak met de technologie van alledag zal vinden. En zo niet, ook goed. Lees in elk geval even de reacties op deze post - met name de eerste vier gaan goed in op waarom dit relevant voor de technologische vooruitgang is. Zoals daar ook wordt gezegd: "zonder het standaard model en quantum mechanica hadden we ook geen CD/blu-ray spelers gehad, waren computers niet zo klein geworden en zouden we redelijk stilstaan in technologische vooruitgang". Kan ik alleen maar beamen
Pagina: 1