ik krijg geen bridge netwerk aan het werk

Pagina: 1
Acties:

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-03 21:50
Ik heb de onderstaande netwerk thuis staan:

Afbeeldingslocatie: http://img243.imageshack.us/img243/2521/bridgeui8.jpg

de ADSL ingang is geplaatst in de kelder, zodat ik helaas geen vaste kabel kan leggen naar de kast waar het hart van mijn apparatuur is (bijvoorbeeld geen kruipruimte onder het huis). Ik wil dus de (6 Mbit) internetverbinding door een WLAN bridge laten overbruggen. Hiervoor heb ik een nieuwe router AP gekocht, nr. 2 in de afbeelding. Dit is een Sitecom 303, een 801.11n router. Deze heb ik in WDL modus ingesteld, zodat deze als bridge kan fungeren, maar ook als AP voor de laptops. Tevens heb ik het MAC adres van AP nr.1 ingevoerd bij de setup van de sitecom. AP nr. 1 is een oude e-tech 801.11b, zonder bridge mogelijkheden in de setup. Het AP1 hoeft alleen maar te zenden naar AP2.

Ik krijg het dus niet werkend. Zie ik iets over het hoofd? Moet AP1 ook bridge mogelijkheden hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door 107mb op 08-10-2008 12:22 ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Was het niet zo dat beide accesspoints in deze WDS moeten onderseteunen? Dat doet die e-tech vast niet.

Ik zou in deze setup trouwens voor een powerline setje gaan :)

Verwijderd

Inderdaad, om een bridge te bouwen moeten beide AP's deze functionaliteit ondersteunen...Vervang je E-Tech door zo'n Sitecom en je bent er.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 13:18
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 12:55:
Inderdaad, om een bridge te bouwen moeten beide AP's deze functionaliteit ondersteunen...Vervang je E-Tech door zo'n Sitecom en je bent er.
Waarbij opgemerkt moet worden dat je vermoedelijk slechts WEP kan gebruiken (WPA icm WDS is niet altijd even stabiel). Verder zal je doorvoer halveren, je houd dus 27Mbit over, (= in praktijk ongeveer 1.2mb/sec). Genoeg voor nu, maar als je ooit upgraded zal het te traag worden.

Als ze op hogere snelheden communiceren (Dus beide bv N-compatible zijn) dan zal het sneller kunnen.

Zoiezo zul je nu je snelheid beperken, ook al had je E-techje wel WDS support: 11Mbit = 700kb/sec doorvoer in de praktijk, met WDS deel je dat nog eens. (= dus 350k/sec)

Powerline lijkt me idd handiger/goedkoper (zoals ook al opgemerkt door Timmert), voor een setje ben je <100 eur kwijt, itt tot een 2-tal routers, die je ook nog eens moet configureren.

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 08-10-2008 19:20 ]