Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista]Dual Screen wisselt elke boot

Pagina: 1
Acties:

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Ik heb hier een dual screen opstelling met een 22" TFT ( 1680 * 1050 ) aan een DVI poort en een 19" CRT (1280 * 1024 ) aan een D-Sub aansluiting. Dit komt precies overeen met de aansluiting op mijn ati radeon HD 2400.

Het TFT scherm is natuurlijk mijn primary monitor, en het CRT scherm staat daar links van ingesteld. Ik maak ook gebruik van Ultramon.

Helaas draait windows elke keer als ik opstart mijn Primary en Secondary scherm om, dus elke keer als ik mijn computer opstart is mijn CRT mijn primary geworden en mijn TFT mijn secondary. Met Ultramon kan ik dit dan makkelijk en snel weer omdraaien, maar ik vind het onderhand toch best wel irritant worden.

Een makkelijke oplossing zou zijn om gewoon mijn kabels om te wisselen, maar aangezien ik maar 1 DVI aansluiting heb kan dat niet.

Is er iemand die weet hoe ik windows of ultramon zo in kan stellen dat mijn Primary gewoon onthouden word en ik die niet elke reboot ( en ook als de computer uit hibernate komt ) mijn primary monitor moet wijzigen?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Niemand die een idee heeft?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 16:46

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Misschien een hele domme opmerking, maar de aansluiting van de schermen omwisselen, zodat je primary scherm op de aansluiting van de kaart zit die door vista iedere keer primary word gemaakt? :P

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

-ET-

Phone Home

Dat is toc niet handig. Dan zit zijn CRT @ DVI en TFT @ D-SUB komt de beeldkwaliteit niet ten goede denk ik.

kan je niet in de eigenschappen voor beeldscherm (ik weet even niet hoe dat in vista heet) aangeven wat je primaire scherm is. Dus buiten Ultramon om?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Hans.Solo schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:12:
Misschien een hele domme opmerking, maar de aansluiting van de schermen omwisselen, zodat je primary scherm op de aansluiting van de kaart zit die door vista iedere keer primary word gemaakt? :P
Dat zou kunnen maar zoals -ET- ook al zegt zit mijn TFT dan op D-Sub en mijn CRT op DVI en dat is niet echt idiaal omdat ik het juist andersom wil
-ET- schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:18:
Dat is toc niet handig. Dan zit zijn CRT @ DVI en TFT @ D-SUB komt de beeldkwaliteit niet ten goede denk ik.

kan je niet in de eigenschappen voor beeldscherm (ik weet even niet hoe dat in vista heet) aangeven wat je primaire scherm is. Dus buiten Ultramon om?
Ultramon is eigenlijk alleen maar een shortcut voor het wisselen in het configuratie scherm, als ik het daar wijzig dan heb ik nog hetzelfde gedrag.

Het proleem zit hem er in dat mijn CRT Monitor 1 is en mijn TFT Monitor 2 ( Dit heb ik nog niet om kunnen wisselen ), bij het opstarten lijkt windows automagisch weer Monitor 1 de Primary te maken.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Fop Windows een keer. Start op met alleen de TFT op DVI, en steek nadat de boel draait de D-sub voor je CRT in de PC. (* Jester-NL weet niet 100% of D-sub dat leuk vindt, maar heeft het meerdere malen zo opgelost bij soortgelijke DVI/VGA-problemen)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Jester.NL schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:52:
Fop Windows een keer. Start op met alleen de TFT op DVI, en steek nadat de boel draait de D-sub voor je CRT in de PC. (* Woy weet niet 100% of D-sub dat leuk vindt, maar heeft het meerdere malen zo opgelost bij soortgelijke DVI/VGA-problemen)
Dat lijkt me wel een goed idee. Ik ga het eens proberen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

En anders in de VGA-modus opstarten (In het F8-menu van de veilige modus) en de huidige instellingen overrulen en opnieuw opstarten en als het goed staat moet het in de boots erna nog steeds zo ingesteld staan.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Ik heb het nou wel voor elkaar gekregen, ik heb de catalyst control center geinstalleerd en daarmee kon ik de volgorde van de beeldschermen omdraaien. Nu is mijn DVI scherm Monitor 1 en blijft die ook de Primary screen bij het booten.

Het installeren van de Catalyst center had ook nog wat problemen overigen maar dat heb ik mede door deze link opgelost

http://www.driverheaven.n...-has-stopped-working.html

Als ik de setup gewoon opstarte liep hij vast, maar door hem op te starten met
ATISetup.exe -install -output SCREEN
in een command prompt ging het wel goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Woy op 09-10-2008 14:17 ]

Pagina: 1