Ik was nog geen topic tegengekomen over Mozilla Prism, dus bij deze 
Mozilla Prism is een manier om webpagina's in een gestripte browser als een pseudo-applicatie te kunnen draaien.
Ikzelf gebruik het bijvoorbeeld voor GMail en Google Documents.
Mozilla Labs > Prism
Wat zijn jullie ervaringen ermee? Welke sites/apps (wat is de correcte term hier?) gebruiken jullie?
Ikzelf gebruik dus Prism voor Gmail om lekker snel mijn mail te checken. Verder gebruik ik het ook voor Google documents, albeit wat minder vaak. Maar het concept spreekt mij zeer aan
Mozilla Prism is een manier om webpagina's in een gestripte browser als een pseudo-applicatie te kunnen draaien.
Ikzelf gebruik het bijvoorbeeld voor GMail en Google Documents.
Prism is een programma dat ontwikkeld is door Mozilla Labs van de Mozilla Foundation. Het programma biedt de gebruiker de mogelijkheid om via een eenvoudig menu koppelingen te maken in het start menu, het bureaublad die leiden naar een door de surfer vaak gebruikte webpagina en/of -applicatie. Wanneer de gebruiker op de koppeling klikt, krijgt hij of zij een gestripte versie zonder allerlei opties die men gewend is uit de klassieke webbrowsers. De gedachte hierachter is, dat men niet wil gaan surfen, maar dat men direct op een functionele wijze die pagina krijgt waar men wil zijn. Bijvoorbeeld wanneer men e-mail wil bekijken, zoals Hotmail of Gmail, kan men net zoals andere e-mail gewoon in één klik benaderen.
Op deze wijze wil men bij bepaalde webapplicaties het desktop gevoel geven alsof het programma's zijn die men benadert, omdat men bijvoorbeeld net zoals bij een echt programma, vanuit het startmenu het kan oproepen. Hoewel het nu ook al mogelijk is om snelkoppelingen te maken voor websites, poogt men door eenvoudige menu opties dit in een handomdraai voor elkaar te krijgen en zonder de onnodige extra opties die men tegenkomt in andere webbrowsers.

Mozilla Labs > Prism
Wat zijn jullie ervaringen ermee? Welke sites/apps (wat is de correcte term hier?) gebruiken jullie?
Ikzelf gebruik dus Prism voor Gmail om lekker snel mijn mail te checken. Verder gebruik ik het ook voor Google documents, albeit wat minder vaak. Maar het concept spreekt mij zeer aan
"Always remember to quick save" - Sun Tzu