Het volgende wil ik voor elkaar krijgen.
Een folder met .PST bestanden (bulk) importeren in Exchange 2007 naar de desbetreffende gebruikers.
Alias in Exchange 2007 is gelijk aan de naam van de .PST file.
Het importeren kan met het volgende commando:
Get-Mailbox -Database "EXCHANGE.network.local\Employee" | Import-Mailbox -PSTFolderPath \\STORAGE\d$\PST
Echter werkt dat niet.
De volgende melding krijg ik terug:
Want in de documentatie staat dat de user waarmee je de import gaat uitvoeren een aantal rechten moet hebben:
• Exchange Server Administrator role and local Administrators group for the target server
• Full access to the target mailbox
Op het eerste punt is de user reeds voorzien.
Het 2e punt niet. Want ik voel er namelijk heel erg weinig voor om straks zo'n 5000 mailboxen 1 voor 1 te gaan aanpassen met de juiste rechten voor deze import user.
Volgens Microsoft kun je het namelijk simpel weg per mailbox aanpassen:
Add-MailboxPermission "Mailbox" -User "Trusted User" -AccessRights FullAccess
Echter zoek ik dus iets waarmee je dat voor alle mailboxen (of anders de gehele store/organisation) kunt doen.
Nu ben ik al 2 regels tegen gekomen die dat zouden moeten kunnen, maar die hadden geen effect:
Get-Mailbox -Database "EXCHANGE\Employee\Employee" | Add-ADPermission -User IMPORT -AccessRights GenericAll
Get-Mailbox -Database "EXCHANGE\Employee\Employee" | Add-ADPermission -User IMPORT -ExtendedRights Receive-As
Ook heb ik de information store geherstart om uit te sluiten dat daar nog iets in een cache is blijven hangen.
Helaas allemaal geen effect.
Heeft iemand wellicht een idee hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen?
Uiteraard moeten de permissies achteraf weer te verwijderen zijn, want de import user blijft namelijk niet bestaan.
Een folder met .PST bestanden (bulk) importeren in Exchange 2007 naar de desbetreffende gebruikers.
Alias in Exchange 2007 is gelijk aan de naam van de .PST file.
Het importeren kan met het volgende commando:
Get-Mailbox -Database "EXCHANGE.network.local\Employee" | Import-Mailbox -PSTFolderPath \\STORAGE\d$\PST
Echter werkt dat niet.
De volgende melding krijg ik terug:
Permissie probleem (vermoed ik).Import-Mailbox : Error was found for Firstname Lastname (F.Lastname@example.com) because: Error occurred in the step: Moving messages. Failed to copy messages to the destination mailbox store with error:
MAPI or an unspecified service provider.
ID no: 00000000-0000-00000000, error code: -1056749164
At line:1 char:68
+ Get-Mailbox -Database "EXCHANGE.network.local\Employee" | Import-Mailbox <<<< -PS
TFolderPath \\STORAGE\d$\PST
Want in de documentatie staat dat de user waarmee je de import gaat uitvoeren een aantal rechten moet hebben:
• Exchange Server Administrator role and local Administrators group for the target server
• Full access to the target mailbox
Op het eerste punt is de user reeds voorzien.
Het 2e punt niet. Want ik voel er namelijk heel erg weinig voor om straks zo'n 5000 mailboxen 1 voor 1 te gaan aanpassen met de juiste rechten voor deze import user.
Volgens Microsoft kun je het namelijk simpel weg per mailbox aanpassen:
Add-MailboxPermission "Mailbox" -User "Trusted User" -AccessRights FullAccess
Echter zoek ik dus iets waarmee je dat voor alle mailboxen (of anders de gehele store/organisation) kunt doen.
Nu ben ik al 2 regels tegen gekomen die dat zouden moeten kunnen, maar die hadden geen effect:
Get-Mailbox -Database "EXCHANGE\Employee\Employee" | Add-ADPermission -User IMPORT -AccessRights GenericAll
Get-Mailbox -Database "EXCHANGE\Employee\Employee" | Add-ADPermission -User IMPORT -ExtendedRights Receive-As
Ook heb ik de information store geherstart om uit te sluiten dat daar nog iets in een cache is blijven hangen.
Helaas allemaal geen effect.
Heeft iemand wellicht een idee hoe ik het wel voor elkaar kan krijgen?
Uiteraard moeten de permissies achteraf weer te verwijderen zijn, want de import user blijft namelijk niet bestaan.