Ik ben momenteel bezig met een poweradminbeheeriets aan het maken voor elk willekeurig tabel in een mysql database. De query om de lijst te vertonen is dood simpel : SELECT * FROM table . (makkelijker kan niet
). Maar wat als ik bijvoorbeeld een tabel heb met 3 kolommen, en daar wil ik er maar 2 van hebben? kan ik dit oplossen in sql, of moet ik toch in php met mijn fetched array gaan prutsen? Ik wil eigenlijk iets zoals dit doen (wat uiteraard niet werk
). SELECT *, NOT eenveldnaam FROM table .
Ik kan uiteraard in php wel een query samenstellen, maar dan heb ik al teveel onzin nodig zoals een query met 'show colomns from table', die in een array gooien, vervolgens vergelijken met een andere array en een nieuw query bouwen met 'SELECT veldnaam1, veldnaam2, ..... FROM table' . (ik had t in deze tijd al kunnen schrijven, maar ik vind een sql oplossing toch mooier, als die al bestaat! Dus wie kan mij vandaag blij maken
Ik kan uiteraard in php wel een query samenstellen, maar dan heb ik al teveel onzin nodig zoals een query met 'show colomns from table', die in een array gooien, vervolgens vergelijken met een andere array en een nieuw query bouwen met 'SELECT veldnaam1, veldnaam2, ..... FROM table' . (ik had t in deze tijd al kunnen schrijven, maar ik vind een sql oplossing toch mooier, als die al bestaat! Dus wie kan mij vandaag blij maken
traktor scratch!